Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo 1.4 TDI PD, 2002 r. problem z alternatorem.

ksiwek 29 Lis 2009 21:42 10548 22
  • #1 29 Lis 2009 21:42
    ksiwek
    Poziom 2  

    Witam. Mam problem z samochodem VW Polo 1.4 TDI PD z 2002 r. Po każdym odpaleniu konieczne jest przegazowanie go tak aby przekroczyć 3000 obrotów. Jeśli się tego nie zrobi po 2 - 3 km. samochód gaśnie. Odpalić go można przez szelki - z obcego samochodu lub przez naładowanie akumulatora prostownikiem. Próbuję się tego pozbyć i nie mam pojęcia jak. Wyglada to tak jakby coś błyskawicznie rozładowywalo akumulator. Podobno poprzedni właściciel zrobił sobie sam takie zabezpieczenie antywłamaniowe ale jest całkowicie niekomunikatywny i nie chce się do mnie odezwać. Proszę o pomysły gdzie może być ukryty problem. Na pewno przydałby się schemat elektryczny samochodu oraz dane oryginalnego alternatora i regulatora napięcia. Co do alternatora to mam końcówkę nazwy: 5 903 023 A 120A i nie mam pewności czy ma taki własnie być bo w kilku miejscach trafiłem na informację, że alternator powinien być 90 A a jest 120 A. Regulator napięcia jest nieoryginalny - Bosch BR14-M3 F 00M 145 282, widać w kabelkach ślady przeróbek. Ja chciałbym usunąć wymieniony efekt przegazowania oraz doprowadzić wszystko do stanu fabrycznego. Pozdrawiam i proszę o pomoc.

    0 22
  • #2 29 Lis 2009 21:56
    daamiann
    Poziom 10  

    Witam,problem tkwi w alternatorze, lużny pasek lub kończą się szczotki lub regulator napięcia, gdy go odpalisz to są zagrzewane ponownie świece żarowe które czerpią prąd z akumulatora gdy nie ładuje alter, najpierw napraw alternator a póżniej zobaczysz.

    0
  • #4 30 Lis 2009 11:14
    ksiwek
    Poziom 2  

    Lampka do ładowania wygląda normalnie, chwilę po włączeniu zapłonu gaśnie i już się nie zapala. Nie zauważyłem co się z nią dzieje gdy zapomnę o przegazowaniu u samochód zgaśnie.

    0
  • #5 29 Gru 2009 22:18
    michal280373
    Poziom 1  

    prawdobodobnie przyczyną takiego zachowania auta jest przepalona dioda w liczniki lub przerwany niebieski przewód na alternatorze

    0
  • #6 29 Gru 2009 23:39
    Siekier81
    Poziom 17  

    dołączę się do tematu.miałem ten sam problem,tylko że u mnie w ogóle nie miałem kontrolki na desce po zapłonie.do dziś nie udało mi się ustalić czy ten niebieski przewód z alternatora idzie bezpośrednio do deski czy przez moduł silnika.nigdzie nie znalazłem schematu do tego modelu.może ktoś się zlituje i udostępni ten schemat?

    0
  • #7 30 Gru 2009 19:57
    ksiwek
    Poziom 2  

    Dwa dni temu rozwiazałem problem. W kilku miejscach na forum była sugestia, że przy tego rodzaju problemie najpierw trzeba spróbować włączyć żaróweczkę między wyjście D+ alternatora a plus akumulatora. Tak zrobiłem, żaróweczka zachowała się jak kontrolka tj. zgasła po uruchomieniu silnika i alternator rozpoczął ładowanie. To sugeruje uszkodzenie kontrolki lub kabla do kontrolki. Trochę sam, trochę na podstawie opinii z forum ustaliłem, że niebieski kabel idzie do modułu komfortu a potem dopiero do licznika. Kontrolka to dioda świecąca. To sugerowało, że uszkodzony jest właśnie niebieski kabelek od alternatora do komfortu. Uszkodzenie znalazłem pod akumulatorem w okolicy rozrusznika. Po połączeniu kabla wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam i też życzę Ci powodzenia.

    0
  • #8 31 Gru 2009 11:19
    Siekier81
    Poziom 17  

    jeszcze mam tylko małe pytanko. gdzie w tym aucie znajduje się moduł komfortu?

    0
  • #9 31 Gru 2009 15:12
    carster
    Poziom 10  

    wzbudzenie alternatora idzie ze sterownika instalacji elektrycznej a nie z modułu komfortu.

    0
  • #10 31 Gru 2009 16:01
    Siekier81
    Poziom 17  

    to już zgłupiałem.może ktoś ma schemat tego auta bo tak to do niczego nie dojdziemy.pierwsze słyszę o sterowniku instalacji elektrycznej.sprecyzuj o jaki sterownik ci chodzi bo nie bardzo kojarzę?

    -1
  • #12 31 Gru 2009 16:25
    carster
    Poziom 10  

    Siekier81 napisał:
    ....pierwsze słyszę o sterowniku instalacji elektrycznej


    więc jesteś strasznie do tyłu !

    Większość samochodów po 2000 roku ma taki sterownik, a w ostatnich latach to już chyba ciężko znaleźć samochód który by go nie miał. VW-Audi itd. nazywa go Bordnetz tak jak jest wyżej ale prawidłowo powinno mówić się sterownik instalacji elektrycznej. To on wysterowywuje światła, kierunkowskazy, sygnał dzwiękowy, oświetlenie wnętrza, ogrzewanie szyby ... i daje zasilanie jeszcze całej masie innych urządzeń w polo również on steruje wzbudzeniem alternatora.

    0
  • #13 31 Gru 2009 17:53
    Siekier81
    Poziom 17  

    to ja znam takie sterowniki jak piszesz tylko pod inną nazwą-moduł komfortu.nie wiem czym one różnią się od siebie?przecież komfort też steruje oświetleniem zamkami wycieraczkami i innymi pierdołami.

    0
  • #14 16 Lis 2010 11:09
    dantet
    Poziom 1  

    Witam! Ja mam taki sam problem alternator się wzbudza dopiero po przekroczeniu 3000 obr., po podłączeniu żarówki do L(D+) normalnie gaśnie i alternator normalnie ładuję. Natomiast kontrolka na desce w ogóle nie działa, nie wiem czy możliwe jest, żeby przepaliła się dioda??? przerwy na niebieskim przewodzie nie znalazłem ani brązowym do wzbudzenia. Proszę o podpowiedź gdzie znajduję się ten moduł komfortu? Bo już sam nie wiem co jest z tym grane.

    0
  • #15 02 Gru 2010 15:32
    xmirex
    Poziom 2  

    dantet napisał:
    Witam! Ja mam taki sam problem alternator się wzbudza dopiero po przekroczeniu 3000 obr., po podłączeniu żarówki do L(D+) normalnie gaśnie i alternator normalnie ładuję. Natomiast kontrolka na desce w ogóle nie działa, nie wiem czy możliwe jest, żeby przepaliła się dioda??? przerwy na niebieskim przewodzie nie znalazłem ani brązowym do wzbudzenia. Proszę o podpowiedź gdzie znajduję się ten moduł komfortu? Bo już sam nie wiem co jest z tym grane.


    podpinam sie do tematu mam identyczny problem z polo 1.4 tdi 2002r poza tym auto wchodzi w tryb awaryjny, komputer pokazuje błąd alternatora choć pod obciążeniem ładuje 14v

    0
  • #16 04 Sty 2011 20:30
    archaniol40
    Poziom 21  

    Czy alternator był już naprawiany? Nie świeci się kontrolka od ładowania, ile kabli wychodzi z regulatora? Jakiś nr alternatora.

    0
  • #17 18 Sty 2011 17:20
    alopacki
    Poziom 9  

    Proszę o fachową poradę co może być przyczyną ciągłego palenia się kontrolki ładowania w mojej polówce. Więc tak: Dość często padał mi nowy akumulator i nie wiedziałem co jest tego przyczyną (często odpalałem na pych). Kontrolka ani się nie żarzyła ani nie mrugała, po odpaleniu gasła, wszystko było ok i pracowało bez najmniejszych problemów do wczoraj kiedy kontrolka akumulatora zaczęła palić się stale. Wziąłem więc miernik i zmierzyłem prąd co okazało się że nie ma ładowania. Dziś kupiłem nowy regulator napięcia ze szczotkami, zamontowałem i ładowanie powróciło i daje 14,4V z tym że LAMPKA ŁADOWANIA PALI SIĘ DALEJ I NIE GAŚNIE WCALE nawet po uruchomieniu silnika. Proszę o pomoc co to może być.

    1
  • #19 18 Sty 2011 19:58
    alopacki
    Poziom 9  

    Ten pierwszy. Taki był oryginalny

    1
  • #20 18 Sty 2011 20:30
    arek_84
    Poziom 11  

    Przecież masz nawet w tym temacie, że musisz sprawdzić niebieski przewód, może ma zwarcie z jakimś plusem. Ja bym zaczął od sprawdzenia instalacji.

    0
  • #21 18 Sty 2011 22:49
    archaniol40
    Poziom 21  

    Oznaczenie na regulatorze L i DFM?

    0
  • #22 18 Sty 2011 23:24
    inginio
    Poziom 15  

    I najpierw przyjrzyj mu się w okolicy rozrusznika lub lewej podłużnicy. Często tam lubi się ukruszyć

    0