Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Polo 1.4 TDI PD, 2002 r. problem z alternatorem.

ksiwek 29 Nov 2009 21:42 11355 22
IGE-XAO
  • #1
    ksiwek
    Level 2  
    Witam. Mam problem z samochodem VW Polo 1.4 TDI PD z 2002 r. Po każdym odpaleniu konieczne jest przegazowanie go tak aby przekroczyć 3000 obrotów. Jeśli się tego nie zrobi po 2 - 3 km. samochód gaśnie. Odpalić go można przez szelki - z obcego samochodu lub przez naładowanie akumulatora prostownikiem. Próbuję się tego pozbyć i nie mam pojęcia jak. Wyglada to tak jakby coś błyskawicznie rozładowywalo akumulator. Podobno poprzedni właściciel zrobił sobie sam takie zabezpieczenie antywłamaniowe ale jest całkowicie niekomunikatywny i nie chce się do mnie odezwać. Proszę o pomysły gdzie może być ukryty problem. Na pewno przydałby się schemat elektryczny samochodu oraz dane oryginalnego alternatora i regulatora napięcia. Co do alternatora to mam końcówkę nazwy: 5 903 023 A 120A i nie mam pewności czy ma taki własnie być bo w kilku miejscach trafiłem na informację, że alternator powinien być 90 A a jest 120 A. Regulator napięcia jest nieoryginalny - Bosch BR14-M3 F 00M 145 282, widać w kabelkach ślady przeróbek. Ja chciałbym usunąć wymieniony efekt przegazowania oraz doprowadzić wszystko do stanu fabrycznego. Pozdrawiam i proszę o pomoc.
  • IGE-XAO
  • #2
    daamiann
    Level 11  
    Witam,problem tkwi w alternatorze, lużny pasek lub kończą się szczotki lub regulator napięcia, gdy go odpalisz to są zagrzewane ponownie świece żarowe które czerpią prąd z akumulatora gdy nie ładuje alter, najpierw napraw alternator a póżniej zobaczysz.
  • #4
    ksiwek
    Level 2  
    Lampka do ładowania wygląda normalnie, chwilę po włączeniu zapłonu gaśnie i już się nie zapala. Nie zauważyłem co się z nią dzieje gdy zapomnę o przegazowaniu u samochód zgaśnie.
  • IGE-XAO
  • #5
    michal280373
    Level 1  
    prawdobodobnie przyczyną takiego zachowania auta jest przepalona dioda w liczniki lub przerwany niebieski przewód na alternatorze
  • #6
    Siekier81
    Level 17  
    dołączę się do tematu.miałem ten sam problem,tylko że u mnie w ogóle nie miałem kontrolki na desce po zapłonie.do dziś nie udało mi się ustalić czy ten niebieski przewód z alternatora idzie bezpośrednio do deski czy przez moduł silnika.nigdzie nie znalazłem schematu do tego modelu.może ktoś się zlituje i udostępni ten schemat?
  • #7
    ksiwek
    Level 2  
    Dwa dni temu rozwiazałem problem. W kilku miejscach na forum była sugestia, że przy tego rodzaju problemie najpierw trzeba spróbować włączyć żaróweczkę między wyjście D+ alternatora a plus akumulatora. Tak zrobiłem, żaróweczka zachowała się jak kontrolka tj. zgasła po uruchomieniu silnika i alternator rozpoczął ładowanie. To sugeruje uszkodzenie kontrolki lub kabla do kontrolki. Trochę sam, trochę na podstawie opinii z forum ustaliłem, że niebieski kabel idzie do modułu komfortu a potem dopiero do licznika. Kontrolka to dioda świecąca. To sugerowało, że uszkodzony jest właśnie niebieski kabelek od alternatora do komfortu. Uszkodzenie znalazłem pod akumulatorem w okolicy rozrusznika. Po połączeniu kabla wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam i też życzę Ci powodzenia.
  • #8
    Siekier81
    Level 17  
    jeszcze mam tylko małe pytanko. gdzie w tym aucie znajduje się moduł komfortu?
  • #9
    carster
    Level 11  
    wzbudzenie alternatora idzie ze sterownika instalacji elektrycznej a nie z modułu komfortu.
  • #10
    Siekier81
    Level 17  
    to już zgłupiałem.może ktoś ma schemat tego auta bo tak to do niczego nie dojdziemy.pierwsze słyszę o sterowniku instalacji elektrycznej.sprecyzuj o jaki sterownik ci chodzi bo nie bardzo kojarzę?
  • #12
    carster
    Level 11  
    Siekier81 wrote:
    ....pierwsze słyszę o sterowniku instalacji elektrycznej


    więc jesteś strasznie do tyłu !

    Większość samochodów po 2000 roku ma taki sterownik, a w ostatnich latach to już chyba ciężko znaleźć samochód który by go nie miał. VW-Audi itd. nazywa go Bordnetz tak jak jest wyżej ale prawidłowo powinno mówić się sterownik instalacji elektrycznej. To on wysterowywuje światła, kierunkowskazy, sygnał dzwiękowy, oświetlenie wnętrza, ogrzewanie szyby ... i daje zasilanie jeszcze całej masie innych urządzeń w polo również on steruje wzbudzeniem alternatora.
  • #13
    Siekier81
    Level 17  
    to ja znam takie sterowniki jak piszesz tylko pod inną nazwą-moduł komfortu.nie wiem czym one różnią się od siebie?przecież komfort też steruje oświetleniem zamkami wycieraczkami i innymi pierdołami.
  • #14
    dantet
    Level 1  
    Witam! Ja mam taki sam problem alternator się wzbudza dopiero po przekroczeniu 3000 obr., po podłączeniu żarówki do L(D+) normalnie gaśnie i alternator normalnie ładuję. Natomiast kontrolka na desce w ogóle nie działa, nie wiem czy możliwe jest, żeby przepaliła się dioda??? przerwy na niebieskim przewodzie nie znalazłem ani brązowym do wzbudzenia. Proszę o podpowiedź gdzie znajduję się ten moduł komfortu? Bo już sam nie wiem co jest z tym grane.
  • #15
    xmirex
    Level 2  
    dantet wrote:
    Witam! Ja mam taki sam problem alternator się wzbudza dopiero po przekroczeniu 3000 obr., po podłączeniu żarówki do L(D+) normalnie gaśnie i alternator normalnie ładuję. Natomiast kontrolka na desce w ogóle nie działa, nie wiem czy możliwe jest, żeby przepaliła się dioda??? przerwy na niebieskim przewodzie nie znalazłem ani brązowym do wzbudzenia. Proszę o podpowiedź gdzie znajduję się ten moduł komfortu? Bo już sam nie wiem co jest z tym grane.


    podpinam sie do tematu mam identyczny problem z polo 1.4 tdi 2002r poza tym auto wchodzi w tryb awaryjny, komputer pokazuje błąd alternatora choć pod obciążeniem ładuje 14v
  • #16
    archaniol40
    Level 21  
    Czy alternator był już naprawiany? Nie świeci się kontrolka od ładowania, ile kabli wychodzi z regulatora? Jakiś nr alternatora.
  • #17
    alopacki
    Level 10  
    Proszę o fachową poradę co może być przyczyną ciągłego palenia się kontrolki ładowania w mojej polówce. Więc tak: Dość często padał mi nowy akumulator i nie wiedziałem co jest tego przyczyną (często odpalałem na pych). Kontrolka ani się nie żarzyła ani nie mrugała, po odpaleniu gasła, wszystko było ok i pracowało bez najmniejszych problemów do wczoraj kiedy kontrolka akumulatora zaczęła palić się stale. Wziąłem więc miernik i zmierzyłem prąd co okazało się że nie ma ładowania. Dziś kupiłem nowy regulator napięcia ze szczotkami, zamontowałem i ładowanie powróciło i daje 14,4V z tym że LAMPKA ŁADOWANIA PALI SIĘ DALEJ I NIE GAŚNIE WCALE nawet po uruchomieniu silnika. Proszę o pomoc co to może być.
  • #19
    alopacki
    Level 10  
    Ten pierwszy. Taki był oryginalny
  • #20
    arek_84
    Level 12  
    Przecież masz nawet w tym temacie, że musisz sprawdzić niebieski przewód, może ma zwarcie z jakimś plusem. Ja bym zaczął od sprawdzenia instalacji.
  • #21
    archaniol40
    Level 21  
    Oznaczenie na regulatorze L i DFM?
  • #22
    inginio
    Level 15  
    I najpierw przyjrzyj mu się w okolicy rozrusznika lub lewej podłużnicy. Często tam lubi się ukruszyć