Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szarpnięcie kierownicy przy zmianie biegu....

30 Lis 2009 21:14 2338 21
  • Poziom 9  
    ''Szarpnięcie kierownicy przy zmianie biegu,wciśnięciu lub zwolnieniu pedału gazu''

    B4 1.9 TDI 90KM , 1994r.

    Problem wystąpił w sumie całkiem niedawno, a nie jestem w sumie w stanie sam go zlokalizować, gdyż jestem za granicą i też nie bardzo mam warunki by móc w jakiś sposób coś więcej konkretniej sprawdzić(mam na myśli kanał)więc wstępnie posłużę się wiedzą teoretyczną...otóż problem jest taki, najbardziej odczuwam to przy prędkości większej niż 100km/h i na wyższym biegu niż 1,2,3...Jadąc po autostradzie załóżmy,że z prędkością 80km/h zmieniam bieg z 4 na 5, puszczam sprzęgło dodaje gazu i czuję lekkie szarpnięcie w kierownicy, to samo dzieje się gdy jadąc na piątym biegu załóżmy, że też 80/100km/h wcisnę gwałtownie pedał gazu do końca dzieje się to samo, objaw jest taki,że w momencie gdy puszcze kierownicę, zauważam,że samoczynnie, widocznie dla oka robi ona sama zwrot w prawo i natychmiast w lewo(jakiś 1cm) To samo jest gdy też gwałtownie zwolnię pedał gazu.Na niższych biegach też to występuje, ale wydaje mi się,że jest to mniej odczuwalne....Dodam jeszcze,że przy wyższych prędkościach auto ciężej mi się prowadzi, mianowicie dziwnie zachowuje się na drodze, jak by przód leciuteńko ''tańczył'' lub może to moje mylne złudzenie. Miał ktoś może podobny przypadek?? Pozdrawiam i z góry wielkie dzięki za pomoc.
  • Poziom 12  
    Zaczołbym od sprawdzenia zbieżności kół. Nie ścina ci przypadkiem opon?
  • Poziom 9  
    ..no właśnie nie ścina, opony co prawda nie są nowe, ale nie da się zauważyć na nich jakiegoś drastycznego zużycia jakie mogło by spowodować brak odpowiedniej zbieżności...wydaje mi się, że ewidentnie gdzieś jest coś luźnego, ale co i gdzie to nie mam pojęcia...ale to tylko moja diagnoza...
  • Poziom 26  
    na początek sprawdziłbym zawieszenie silnika i skrzyni, czy wszystkie poduchy są na miejscu i nie są powybijane, zazwyczaj jak poducha pod skrzynią jest wywalona to przy zmianie biegów bywają takie objawy
  • Poziom 39  
    Masz luzy w przednim zawieszeniu.
  • Poziom 15  
    też stawiam na poduszki silnika, czy biegi ostatnio nie zaczęły wchodzić mniej precyzyjnie? Warto sprawdzić też przeguby.
  • Poziom 9  
    ...poduszki silnika?? Nie rozumiem całkowicie, co ma poduszka silnika za wpływ na to, że po 120km/h autem zaczyna nosić.... manta możesz jaśniej troszkę?? Co masz na myśli pisząc,że mogą być to luzy w zawieszeniu?
  • Poziom 26  
    ja tylko mówię od czego można zacząć a silnik ze skrzynią zazwyczaj wisi na 3 poduchach to taki idealny punkt podparcia nigdy sie nie kiwa i jesli coś jest tam nie tak to zaczyna kulać, nie wiem czy miałeś kiedyś okazję odpalać chociaż silnik od malucha na podłodze, wtedy byś zrozumiał o czym mówię
  • Poziom 18  
    Witam.
    Ja sprawdziłbym mocowanie wahaczy.
    Pozdrawiam.Andrzej.
  • Poziom 17  
    Kolego sprawdź końcówke drążka kierowniczego, powinno być to wszystkiemu winne. Złap palcami za gałkę przy mocowaniu piasty a inna osoba niech kręci kierownicą bardzo małymi ruchami, tak sprawdzisz która.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Dzisiaj znalazłem chwilę czasu, więc zerknę na to zawieszenie. W sumie nie mam jakiejś większej wiedzy w tym temacie, więc spytam może od czego mam zacząć, co zrobić najpierw, co złapać, co zaciągnąć, nadmienię tylko, że mam do dyspozycji lewarek i deszcz na głową...ale dla chcącego:):) Mógłby ktoś mi zaznaczyć na jakiś zdjęciu, szukałem takowego na forum ale nie mogę jakoś dzisiaj znaleźć, wczoraj chyba na 3 takie się napotkałem...:cry:
  • Poziom 11  
    Poduszki i mocowanie silnika do szybkiego sprawdzenia .

    Moderowany przez robokop:

    Podstawy wiedzy o samochodach do przyswojenia - ostrzeżenie.

  • Poziom 13  
    Witam , ja bym zaczął od tulei wahaczy i drążków kierowniczych. Stawiam na to w 99 %. Co do końcówek drążków kierowniczych to potrzebowałbyś drugiej osoby do pomocy, żona wystarczy :D. Osoba pomocnicza wykonuje krótkie w miarę energiczne ruchy kierownicą a druga osoba najlepiej gołą ręką łapie za końcówki drążków kierowniczych. Kolega zresztą już to opisał. Jeżeli jest luz to na pewno to wyczujesz. Możesz mieć problem ze zdjęciem końcówki w celu jej wymiany. Oczywiście po takiej naprawie konieczna będzie korekta zbieżności kół więc jak piszesz, że nie masz wiedzy w tym kierunku to zalecałbym jednak wizytę u mechanika. Tu chodzi o twoje i innych bezpieczeństwo. Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Podlewarowałem dzisiaj auto, złapałem koło i wykonałem kilka dynamicznych ruchów i w dwóch kołach czuję luz, więc to pewnie tuleje wahacza.Jak wcześniej już wspomniałem,że przebywam za granicą,chciałbym to sam tutaj ogarnąć, ale nawet nie bardzo mam gdzie...Wczoraj się trochę zaniepokoiłem, gdyż tak nagle słyszę taki jakby ''metaliczny''odgłos jak na pierwszym biegu np. manewruje gdzieś z małą prędkościa, teraz pytanie moje, czy zdołam dojechać do Polski (za tydzień chce wyjeżdżać) czy może lepiej nie ryzykować??Może się coś urwać jak zdecyduję się na jazdę z tą usterką??
  • Poziom 15  
    velfac napisał:
    Podlewarowałem dzisiaj auto, złapałem koło i wykonałem kilka dynamicznych ruchów i w dwóch kołach czuję luz, więc to pewnie tuleje wahacza.Jak wcześniej już wspomniałem,że przebywam za granicą,chciałbym to sam tutaj ogarnąć, ale nawet nie bardzo mam gdzie...Wczoraj się trochę zaniepokoiłem, gdyż tak nagle słyszę taki jakby ''metaliczny''odgłos jak na pierwszym biegu np. manewruje gdzieś z małą prędkościa, teraz pytanie moje, czy zdołam dojechać do Polski (za tydzień chce wyjeżdżać) czy może lepiej nie ryzykować??Może się coś urwać jak zdecyduję się na jazdę z tą usterką??
    Nie ryzykuj, zawieszenie i hamulce to podstawa. Żadne pieniądze nie są warte takiego ryzyka. Pamiętaj że chodzi o zdrowie i życie nie tylko Twoje, ale też innych osób.
  • Poziom 9  
    Dzięki wszystkim za pomoc...No to jeszcze na koniec, spytam co najlepiej od razu wymienić przy okazji, tuleje obowiązkowo i co najlepiej jeszcze??Za jedna robotą, więc co radzicie jeszcze wymienić??
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Kolega nie jest w stanie odróżnić luzu na wahaczu od wybitej końcówki drążka lub luzu na łożyskach, tak to można wymienić wszystko! Zdecydowanie auto musi zobaczyć ktoś kto ma jakieś pojęcie. Delikatnie sugeruję zamknięcie tematu!
  • Poziom 9  
    O jakiej końcówce drążka napisałeś...Chodzi mi tutaj o tuleje wahacza, bo one są wybite, ale moje pytanie było skierowane w innym kierunku, otóż spytałem grzecznie co za jedną robocizną mógłbym od razu wymienić, pytam, gdyż na allegro znalazłem coś o nazwie ''zestaw naprawczy zawieszenia'' w którego skład wchodzi między innymi tuleja wahacza, stąd też moje pytanie, które wydaje mi się jest jasno sformułowane...
  • Poziom 9  
    ....temat w sumie można już zakonczyc, tylko chciałbym Was spytac tak na zakonczenie, jako ze dzisiaj wyjezdzam do Polski, mam nadzieje, ze dojade:):) Pytanie sformułuje, iż jak by ofiarowal Wam ktos 300 zl byscie mieli wymienic za te kwote czescie w przednim zawieszeniu pomijajac (tuleje wahacza-ktore wymienic musze obowiazkowo)...pytanie troche smiesznie sformulowalem, ale nazwe siebie laikiem, wiec mam nadzieje, ze mnie zrozumiecie. Po swietach wracam tutaj, a nie chce potem przeklinac sam na siebie, co moglem jeszcze wymienic za jedna robocizna....Jesli ktos znajdzie chwilke, niech napisze, co najlepiej kupic i za jednym rzutem wymienic. Z gory serdeczne dzieki za pomoc...
  • Poziom 15  
    Tak naprawdę musi Ci mechanik dobrze sprawdzić zawieszenie i stwierdzić co należy wymienić. Opcje: tuleje wahacza, tuleje ławy, sworznie wahacza, drążki kierownicze, końcówki drążków, gumy i łączniki stabilizatora itd. Mechanik wyłapie wszelkie usterki, bez tego to można wymienić całe zawieszenie. Powodzenia.