Chodzi o silnik Mercedesa typ m103, rzędowy, 6-cylindrowy.
Mam pewien pomysł na wyeliminowanie mechanicznego rozdzielacza zapłonu w postaci palca i kopułki montowanego na wałku rozrządu. Chciałbym także możliwie zrezygnować z przewodów WN i umieścić na każdej ze świec po jednej cewce zapłonowej.
Kopułkę chcę zastąpić rozmieszczonymi na obwodzie co 60 stopni transoptorami szczelinowymi , a palec wirującą przysłoną do tychże transoptorów jak na rysunku
Dawno nie siedziałem w drutach, szukam kogoś biegłego kto by mi pomógł stworzyć schemat. Całość oczywiście ma myć zasilana z instalacji samochodu 12V
Pytania:
1) jakich użyć transoptorów optycznych
2) jakie zastosować (tanie) cewki zapłonowe
3) jakiej szerokości zrobić wirującą przysłonę do transoptorów ? Czy może nie ma to znaczenia przy wyzwalaniu impulsów sterujących cewką.
Mam pewien pomysł na wyeliminowanie mechanicznego rozdzielacza zapłonu w postaci palca i kopułki montowanego na wałku rozrządu. Chciałbym także możliwie zrezygnować z przewodów WN i umieścić na każdej ze świec po jednej cewce zapłonowej.
Kopułkę chcę zastąpić rozmieszczonymi na obwodzie co 60 stopni transoptorami szczelinowymi , a palec wirującą przysłoną do tychże transoptorów jak na rysunku

Dawno nie siedziałem w drutach, szukam kogoś biegłego kto by mi pomógł stworzyć schemat. Całość oczywiście ma myć zasilana z instalacji samochodu 12V
Pytania:
1) jakich użyć transoptorów optycznych
2) jakie zastosować (tanie) cewki zapłonowe
3) jakiej szerokości zrobić wirującą przysłonę do transoptorów ? Czy może nie ma to znaczenia przy wyzwalaniu impulsów sterujących cewką.