Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Palące się żarówki reflektorów przednich. Voyager rok 97TD

blaszczok 01 Gru 2009 17:24 3748 27
  • #1 01 Gru 2009 17:24
    blaszczok
    Poziom 13  

    Witam. Mam problem z żarówkami reflektorów w samochodzie Voyager 2,5 TD rok97. Bardzo często się przepalają bez względu czy są to tanie chińskie czy też drogie znanych firm. Najdłuższa żywotność to około pół roku ! Były to żarówki Philips. Reguła to dwa miesiące, czasami nawet palą się co dwa tygodnie na zmianę raz w jednym raz w drugim reflektorze. Nadmieniam że napięcie ładowania wynosi 13,8V na obrotach tak że nawet trochę za mało. Proszę o podpowiedzi co może być przyczyną. Dziękuję i serdecznie pozdrawiam Michał.

    0 27
  • #2 01 Gru 2009 20:51
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Jakie tam masz .

    0
  • #3 01 Gru 2009 21:32
    jackyz
    Poziom 10  

    sprawdź mocowania czy nie ma drgań

    0
  • #4 02 Gru 2009 06:48
    blaszczok
    Poziom 13  

    Kolego ROMOO 55/60W tak jak pisałem ostatnio były chyba Tungsram. Pozdrawiam.

    0
  • #5 02 Gru 2009 07:12
    Doktorr
    Poziom 34  

    Najczęściej przyczyną jest drgająca obudowa żarówki lub cała lampa. Naprawić, wymienić lub zastosować żarówki dedykowane do motocykli , bardziej odporne na drgania.

    0
  • #6 02 Gru 2009 07:36
    mczapski
    Poziom 38  

    Szkoda, że kolega nie zechciał bliżej określić tej/tych żarówki. Ale z dalszej informacji można wywnioskować, ze chodzi o H4. A jeśli tak to które włókno ulega uszkodzeniu. Ponadto, czy ten pojazd posiada reflektory amerykańskie lub ewentualnie dopasowane do wymagań europejskich? Chodzi o to, że niektóre przeróbki mogą pogorszyć warunki pracy dla żarówek. A może często są używane dwa żarniki jednocześnie?

    0
  • #7 02 Gru 2009 07:40
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Wątpiące jest że to H4 raczej jakieś wynalazki.

    0
  • #8 02 Gru 2009 08:55
    blaszczok
    Poziom 13  

    Witam. Kolego MCZAPSKI są to żarówki H4. Kiedy kupiłem ten samochód były już takie żarówki. Używam głównie świateł mijania, sporadycznie drogowych dwóch żarników prawie wcale. Klosze reflektorów są z tworzywa wypust na europę. Lampa jedna stara druga nowa,ale moim zdaniem palą się na przemian raz w jednej lampie raz w drugiej. Może te informacje coś dadzą. Serdecznie pozdrawiam Michał.

    0
  • #9 02 Gru 2009 10:16
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Po prostu są drgania i żarówki się palą.
    Co więcej pisać.

    0
  • #10 02 Gru 2009 23:09
    slowmot
    Poziom 18  

    Ja tam przyjrzałbym się bliżej napięciu ładowania.Możliwe jest że było prawidłowe w chwili pomiaru, a od czasu do czasu jest inne .Z tego co pamiętam regulator był w komputerze "body" więc po drodze od alternatora do niego dużo rzeczy może być możliwe.Na twoim miejscu założyłbym sobie kawałek monitora napięcia bo tu może leżeć przyczyna.Wtedy zastanowimy się dalej co z tym zrobić.

    0
  • #11 02 Gru 2009 23:17
    kwok
    Poziom 39  

    popieram wypowiedź kol slowmot
    drgania zanim spowodują strząśnięcie żarnika najpierw zniekształcają wolframową sprężynkę co widać po linii cienia na światłach mijania

    0
  • #12 03 Gru 2009 07:29
    blaszczok
    Poziom 13  

    Witam. Kolego SLOWMOT podpowiedz proszę jak zrobić takie monitorowanie gdzie się najlepiej wpiąć z miernikiem i czy to ma być miernik cyfrowy?. I jeszcze taki drobny szczegół- nigdy przez prawie 3-lata nie spaliła się żadna inna żarówka?. Pozdrawiam Michał

    0
  • #13 03 Gru 2009 08:05
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Żarówki H4 palą się przy 19V i wzwyż. Sprawdzałem na kilku.

    0
  • #14 04 Gru 2009 23:27
    slowmot
    Poziom 18  

    Najlepiej kawałek miernika z ustrojem ,jeśli nie masz, to pełno jest gotowców zrobionych na ledach.Chodzi o to abyś zauważył anomalia w wahaniach napięcia.Cyfrowego miernika nie polecałbym ze względu na to że wszystkie tanie mają "ciężki tyłek" jeśli chodzi o wskazania, a nam chodzi o wyłapanie nawet krótkich skoków które mogą występować w momencie np złego kontaktu szczotek w alternatorze.Biorąc pod uwagę że twój samochód napędzany jest silnikiem diesla należy z góry założyć że źródło drgań jest z przodu auta więc tam będą się paliły najczęściej używane żarówki. Zjawisko może być tym bardziej głębokie gdy np wkłady reflektorów mają miękkie mocowanie lub wręcz dotykają do zewnętrznej obudowy.Myślę że tego typu temat powinien wyłapać pierwszy lepszy doświadczony elektryk samochodowy.Nie wiemy też w jakim stanie jest u ciebie zawieszenie silnika,nie mniej wszystko razem może mieć duży wpływ na to jak długo te żarówki będą świeciły.

    0
  • #15 05 Gru 2009 09:26
    blaszczok
    Poziom 13  

    Witam.Kolego SLOWMOT monitorowałem napięcie przez dwa dni jazda miejska i poza miejska. Maksymalne wskazania 14,09 V. Sprawdzałem czy żarówka drga. Przy poruszaniu ręką żarówka wraz z odbłyśnikiem ma pewne przesunięcie, ale jak odpaliłem silnik tak na wolnych obrotach jak i podczas nie zaobserwowaliśmy aby światła drżały. Co do zawieszenia silnika- wszystkie poduszki są nowe.Może masz jeszcze jakiś pomysł. Serdecznie pozdrawiam Michał.

    0
  • #16 05 Gru 2009 09:51
    slowmot
    Poziom 18  

    Skoro tak,to pozostaje zapiąć monitor napięcia bezpośrednio pod jedną z żarówek.Rozumiem że mierzyłeś napięcie na zaciskach akumulatora.Z własnego doświadczenia powiem że wzmocnione żarówki philipsa rzadko wytrzymują dłużej niż pół roku.Sam je zakładam do swojego auta i zaobserwowałem że palą się obydwie w odstępie tygodnia.(Sprawdzone czterokrotnie na własnym ciele)

    0
  • #17 05 Gru 2009 13:07
    blaszczok
    Poziom 13  

    Witam. Kolego SLOWMOT piszesz wzmocnione, ale pod jakim względem czy chodzi o więcej światła czy masz na myśli Philipsy Extra Duty 20g H4 12V 60/55W?. Dzięki za odpowiedż. Pozdrawiam Michał.

    0
  • #18 05 Gru 2009 15:02
    slowmot
    Poziom 18  

    Miałem na myśli więcej światła.Twoje są zdaje się dedykowane do motocykli,więc nie znam ich.W tej kwestii jest krótka piłka albo masz więcej światła i krócej żyją albo mniej światła i jeździsz na nich dłużej.Jakie inne jeszcze próbowałeś?

    0
  • #19 05 Gru 2009 18:16
    blaszczok
    Poziom 13  

    Witam. Powiem tak kolego SLOWMOT,kupiłem dwa razy Tungsramy plus 60 procent światła więcej ze względu na wyeksploatowane w znacznym stopniu klosze żeby wiadomo - poprawić widoczność,jeżdżę często przez wioski a tam bywa różnie zwłaszcza z pieszymi. Z tych żarówek byłem bardzo zadowolony jeżdżąc Golfem kombi też dieslem, ale tam były osobne oczy na długie i krótkie czyli H7. Golfa sprzedałem po 4 latach - żarówki ani razu się nie przepaliły. A tu są H4 i problem. Jak myślisz czy może być przyczyną klosze z tworzywa?. Nigdy też nie mam włączonych świateł przy postoju.Pozdrawiam Michał.

    0
  • #20 07 Gru 2009 11:07
    ajpier
    Poziom 37  

    blaszczok napisał:
    plus 60 procent światła więcej

    I w tym momencie dochodzimy do sedna problemu. Jak już wcześniej zostało powiedziane, więcej światła - krótszy żywot.

    0
  • #21 07 Gru 2009 12:01
    twazny
    Poziom 26  

    W Citroenie C3 jest podobny problem.Pali sie kilka razy w roku lewa H4 niezależna od producenta.Podobno ma to związek z przepięciami na serwie wspomagania (elektryczne).W sklepie poradzono aby włożyć H4 longlife .Z relacji sprzedawcy wynika ze ten typ ma jeden zwój spirali więcej i kosztem niewielkiego spadku świecenia ma większą odporność na przepięcia.Jeszcze nie próbowałem bo nie mieli tego typu.
    Oczywiście jak zwykle w takich przypadkach o ile prawą żarówkę można wymienić bezproblemowo to dojście do lewej jest bardzo kłopotliwe.

    0
  • #22 12 Gru 2009 01:05
    Pietrucha0105
    Poziom 9  

    Witam;
    A ja mam Hiluxa na gwarancji co dwa miesiące wymieniam żarówkę H4 raz lewą raz prawą. Zakładam tylko markowe żarówki, próbowałem również Long Life nic nie pomaga w tym również ASO.
    pozdrawiam

    1
  • #23 12 Gru 2009 01:24
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 12 Gru 2009 07:22
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Powiem ci owik że to jest prawda.
    Ćwiczyłem to na fabii.
    Przy pewnej częstotliwości skrętu kierownicą lewo -prawo napięcie wzrasta powyżej 14,3V, sam nie wierzyłem.
    Zobacz sobie na jakiejś sztuce. Jak żarówki pulsują.

    0
  • #25 12 Gru 2009 11:42
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #26 12 Gru 2009 19:23
    mariuszolkusz
    Poziom 17  

    Kolega romo ma racje. Po drugie czy CHRYSLER VOYAGER miał montowane H-4 a nie HB-3 lub HB-5 ????? .Pozdrawiam.

    0
  • #27 12 Gru 2009 19:32
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #28 15 Gru 2009 08:19
    blaszczok
    Poziom 13  

    Witam.Chciałem bardzo gorąco podziękować wszystkim kolegą za cenne porady. W tej lampie podejrzanej o drgania dokonałem poprawek i założyłem nową żarówkę. Zamówiłem również żarówki dedykowane pod motocykle. Jeżeli teraz któraś się przepali założę od razu takie dwie i zobaczymy. Temat zamykam. Serdeczne pozdrowienia Michał.

    0