Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OMVL Dream XXI + Magic III - do sprawdzenia

01 Gru 2009 20:31 5260 10
  • Poziom 14  
    Witam, czy koledzy mogą podpowiedzieć co by tu mozna było poprawić, będę wdzieczny, auto 4.0L V8 253KM, reduktor magic 3, wtryski OMVL STD, dysze 2.8mm, program pokazuje wymiarowanie idealnie po srodku, choc czasy gazu wydaja mi sie przydlugawe i nie wiem czy nie zwiekszyc otworów dysz na 3mm.
    Generalnie, jak przycisne mocniej, tak do kickdowna, to czasami na ułamek sekundy się przydławi, ale później już ciągnie...

    OMVL Dream XXI + Magic III - do sprawdzenia OMVL Dream XXI + Magic III - do sprawdzenia OMVL Dream XXI + Magic III - do sprawdzenia OMVL Dream XXI + Magic III - do sprawdzenia
  • Poziom 34  
    zwiększanie dysz nic nie da bo to kres wydajności wtryskiwaczy, w celach edukacyjnych śmiało możesz wiercić nic to nie zmieni. Za mało wydajne do Twojego auta. Sprawdź jakie masz czasy wtrysku przy maksymalnym bucie, co wtedy wskazuje sonda lambda, jakie są wtedy czasy benzyny, powinny być identyczne jak gazu. Na wolnych obrotach czasy gazu powinny być o jakie 20-25% dłuższe niż beny , u Ciebie o 100% , więc sugestie o prawidłowym doborze dysz można olać. Zbyt długie czasy wtrysku to ryzyko że nie zostanie dostarczona włąściwa ilość gazu, auto pracuje na ubogiej mieszance ( zabójczej dla silnika) nie ma mocy a zużycie gazu za duże. W prawidłowo wyregulowanej i skompletowanej instalacji , wraz ze wzrostem mocy różnice czasy pozornego benzyny i czasu wtrysku gazu się wyrównują.
  • Poziom 14  
    Szczerze zgłupiałem teraz. :/ Co masz na myśli kres wydajności? Czy chodzi o czas? Bo spokojnie te wtryski chodzily przy wiekszym cisnieniu, jak byl reduktor OMVL 1.7bara i te czasy byly blizsze tym benzynowym, dopiero teraz jak zmienilem reduktor na Magica 3 a on ma cisnienie 1.1 te czasy sa dłuższe...

    Max czasy przy pełnym bucie benzyny jak pamietam koło 20ms. Sondy jak widac na wykresie pracują jak trzeba, chyba ze zle patrze, auto ma moc i zuzycie gazu na poziomie 13L/100km na auto ktore waży prawie 2 tony...dlatego już zgłupiałem całkiem, niechcę wydac znowu "kilka stówek" na pudrowanie, czy na prawde te wtryski sa tak kiepskie?
    Proszę o rozwinięcie tematu, bede wdzieczny :) pozdrawiam...:)
  • Poziom 34  
    sam piszesz , że było większe cisnienie . Przy ciśnieniu jakie masz z tych wtryskiwaczy nie wycisniesz więcej niz 30 KM z gara, czyli co najwyżej na styk. Skoro jesteś zadowolony z pracy silnika, osiagasz wystarczającą moc , masz niespotykanie (czytaj : niebezpiecznie) niskie zużycie i nie masz ubogiej mieszanki to czego szukasz na forum? Skoro wychodzi Ci 13 l lpg to benzyny spalał 10 l ? :D
    Tak długi czas wtrysku gazu na wolnych obrotach przy mnozniku około 2 , to prognoza, że przy większych obciążeniach czasy wtrysku gazu są dłuższe niz czas otwarcia zaworu ssącego - zjawisko takie nazwywamy zapętleniem wtryskiwaczy. Dlatego trzeba sprawdzic czy w takiej sytuacji nie występuje uboga mieszanka bo inaczej ryzykujesz zniszczenie silnika. Uboga mieszanka to spalanie gazu z dużym nadmiarem tlenu, atmosfera jest bardzo agresywna , następuje uszkodzenie zaworów, gniazd, tłoków itd. Nastawa ciśnienia jest skorelowana z wyborem typu reduktora, a średnica wtrysku z ciśnieniem gazu, nie można bezkarnie losowo zmieniać tych ustawień i parametrów, a potem jeszcze oczekiwac że wszystko załatwi "intelygencja" sterownika. :D Sterownik jest kompletnie jej pozbawiony, steruje tak jak został zaprogramowany i jaką ma kompletację.
    Nie wiem w jakich warunkach został zarejestrowany wykres , ale tu nie chodzi o bieg jałowy ale jazdę pod pełnym obciążeniem , kiedy i ciśnienie gazu klęknie i czasy wtrysku się wydłużą, a tu widzę że to było tylko depnięcie w pedał , któe o niczym nie świadczy. Wyjedź na autostradę i pociśniej na maksa z 10 minut , wtedy poznasz prawdę.
  • Poziom 14  
    manio123 napisał:
    Przy ciśnieniu jakie masz z tych wtryskiwaczy nie wycisniesz więcej niz 30 KM z gara, czyli co najwyżej na styk.


    teraz zaczynam rozumiec ;)

    manio123 napisał:
    Skoro jesteś zadowolony z pracy silnika, osiagasz wystarczającą moc , masz niespotykanie (czytaj : niebezpiecznie) niskie zużycie i nie masz ubogiej mieszanki to czego szukasz na forum? Skoro wychodzi Ci 13 l lpg to benzyny spalał 10 l ? :D


    no właśnie nie do końca jestem, teraz delikatnie przed wcisnieciem pedału gazu lekko się przydusza...ale czasami, wczesniej tego nie bylo. dlatego tez chce aby oko specjalisty zerknelo na mapę itp. a spalanie jest jak najbardziej w normie, benzyny spalał właśnie około 10L/100km, najmniej podczas nocnej trasy spokojnie zszedłem do 8.5L/100 benzyny i wyprzedzając dodatkowe zapytania, nie jechalem 70km/h, tylko normalnie jak po krajówce 90-110km/h...

    manio123 napisał:
    Nastawa ciśnienia jest skorelowana z wyborem typu reduktora, a średnica wtrysku z ciśnieniem gazu, nie można bezkarnie losowo zmieniać tych ustawień i parametrów


    czyli dla cisnienia 1.1bara jakie powinienem miec dysze? bo tak rozumiem to zdanie... ;)


    manio123 napisał:
    ...tu nie chodzi o bieg jałowy ale jazdę pod pełnym obciążeniem , kiedy i ciśnienie gazu klęknie i czasy wtrysku się wydłużą, a tu widzę że to było tylko depnięcie w pedał , któe o niczym nie świadczy. Wyjedź na autostradę i pociśniej na maksa z 10 minut , wtedy poznasz prawdę.


    to bede chciał zrobić... :)

    a w razie gdybym miał zmienić te wtryski to co byś polecił?

    jeszcze raz dzieki:)
  • Poziom 34  
    darry dooman napisał:


    czyli dla cisnienia 1.1bara jakie powinienem miec dysze? bo tak rozumiem to zdanie... ;)

    napisałem przecież że z tych wtryskiwaczy juz nic więcej nie wyciśniesz bo ograniczenie wynika z ich konstrukcji i dalsze wiercenie nic nie zmieni. Pisałeś że pracowały pod ciśnieniem 1,7 bara i takie pewnie powinno być. Problem tylko. że przy takim ciśnieniu gorzej pracują, są nie precyzyjne a po puszczeniu pedału gazu i hamowaniu sinikiem mogą się nie otwierać z powodu przyrostów ciśnienia reduktora.
    Jakie wtryski ? najlepiej matrix hd544 , ale wydolą z łatwością magic jet.
    Wybór zakładki z typem reduktora to również wybór ciśnienia przy jakim pracuje , a więc i działanie korekt czy przełaczania na benę, reduktor MP to ciśnienie 1,2 bara , HP to 1,7 .
  • Poziom 14  
    Czyli jak zmienie na magicjety, od od jakich dysz zacząć?
    i teraz mysle, czy jak je kupie, to zakladac osobno na dysze w kolektorze na krociutkich wezykach a te zasilic z listwy rozdzielajacej czy lepiej aby byly razem po 4szt a wezyki dłuzsze?

    mam na mysli cos takiego: http://allegro.pl/item804831408_rozdzielacz_listwy_magic_jet_4_cyl_slask.html

    i teraz widzialem na allegro, ze mozna kupic osobno wtryski lub całe listwy, naturalnie te drugie wychodza taniej, czy te listwy własnie mozna zdemontowac tak aby zostały same wtryskiwacze i mozna je bylo zamontowac osobno?
  • Poziom 34  
    o doborze doczytaj na elektrodzie
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1447899.html
    a pojedyncze mozna precyzyjniej zamontowac na któkich wężykach i w razie jak który padnie to wymienia się padniety.
    Walczenie z długością wężyków to często bezprzedmiotowe wariactwo. Duzo większe znaczenie ma sposób nawiercenia kolektora i po tym poznaje się prawdziwego artystę, długość wężyków nie ma wpływu w przypadku marnego nawiercenia kolektora. Jak nawiercić ? Jak najbliżej zaworu ssącego , pod katem zblizonym do tego pod jakim wtryskiwana jest benzynka. Ale najczęściej nawiercona jest tak jak sięgnął gazownik wiertarką - i też jeździ , więc można uznać że i sposób nawiercenia też jest jakimś kompromisem pomiedzy nakładem pracy a efektami
  • Poziom 14  
    manio123 napisał:
    Nadal jednak nie rozumiem po co chcesz wymeniać wtryski skoro jest tak dobrze, jak twierdzisz. Rozczarujesz się bo cudu nie będzie.


    bo nie wszystko idzie wyczuc, dlatego wrzucam mapę jaka wyszła po autokalibracji i do tego wykresy aby mozna było przesledzic co sie dzieje, no i chcialbym aby dobre oko to przesledzilo...niechcialbym przedewszystkim aby gaz zaszkodzil silnikowi wlasnie przez ubogą mieszankę, a trzeba pamietac ze 250KM z pelnym butem to trzeba miec dobre warunki drogowe aby przetestowac, bo chwila moment i na liczniku jest...grubo :)

    Podniosłem cisnienie na biegu jałowym do 1.35bara, choć podczas jazdy juz prawie zawsze jest 1.2bara....nawet spadki przy depnieciu nie sa duze...hmm ;)

    OMVL Dream XXI + Magic III - do sprawdzenia

    Pełny but do 6200 obrotow przy ktorej widac zmiane biegu na 2gi...widac ze temperatura reduktora spada nizej jak gazu a gaz sie trzyma? silnik go jeszcze grzeje? :D tez cisnienie reduktora kiedy idzie juz na 2gim biegu zaczyna wzrastac... ;)
    OMVL Dream XXI + Magic III - do sprawdzenia

    Różne takie...
    OMVL Dream XXI + Magic III - do sprawdzenia

    początek to rozpedzanie na drugim biegu z dociskaniem gazu aby nie zredukował na 1 bieg:
    OMVL Dream XXI + Magic III - do sprawdzenia

    tylko nie wiem na 100% jak czytac sonde przy pełnym bucie, widac ze nie jest chyba na 0, ale tez nie jest na full, waha się tak od 0,5V do 0,7V...czy tak jest ok?
  • Poziom 34  
    ponieważ nie masz wskazań pocisnienia trudno mi określić jak był obciążony silnik. Wskazania sondy są dość bezwładne więc raczej należy uznać , że jest ubogo. Mapy w tej instalacji nie stanowią same w sobie informacji o stopniu dostrojenia instalacji, są jeszcze jedną korektą czasów wtrysków i korespondencujnie nie da się wiele o nich powiedzieć :cry:. Mapy współczesnych sterowników pokazują zależność czasu wtrysku od podciśnienia przy jeżdzie na gazie benie , mozna w ten sposób graficznie porównać na ile sprawnie sterownik lpg oszukuje ecu, że ten nie zauważa zmoiany paliwa - bo do tego zmierza strojenie lpg.
    Pisałeś że poprzednio było ciśnienie 1,7 bara , dlaczego nie ustawiłeś tyle ile było przedtem? Jeśli szukałeś oszczędności na gazie to nie tędy droga.
  • Poziom 14  
    manio123 napisał:
    Pisałeś że poprzednio było ciśnienie 1,7 bara , dlaczego nie ustawiłeś tyle ile było przedtem? Jeśli szukałeś oszczędności na gazie to nie tędy droga.


    Owszem, ale cisnienie bylo za duze, nie szło wyregulowac wolnych obrotow, kołysał okropnie. Nie wspomne juz o falującym silniku podczas puszczenia gazu co w aucie z automatem powodowalo nierówne hamowanie a to moglo doprowadzic do wjechania komus w tyl...

    Oszczędności nie szukam w ilosci spalania gazu, bo ta jest zadowalająca tylko w kulturze pracy, dla mnie silnik ma chodzic tak samo na jednym i drugim i nie chcialbym tu miec zadnych kompromisow...ale tez nie chce wyrzucic za duzo kasy na osprzęt który spokojnie wystarczyłby do aut mocniejszych od mojego...dlatego chcialbym rozsądnym kosztem usprawnic ile sie da...

    ...na wtryskach OMVL STD co mam aktualnie, po podniesieniu cisnienia lekko mi buja na nierozgrzanym silniku po puszczeniu gazu, po rozgrzaniu ustepuje...

    ......przy okazji czy ktoś wie lub zna jaką wydajność mają FAST REG OMVL

    ...pytam, bo chce kupic wtryski magicjety, ale sam juz nie wiem, jedni pisza ze bedzie dzialac z DREAM XXI i nic sie nie stanie, ale mam wrazenie ze tylko teoretyzują, nie widzialem jeszcze nikogo tutaj z taką konfiguracją działającą poprawnie...chyba ze jest ktos to niech sie odezwie...

    ...sam juz nie wiem co zamontowac...czy kupic te magicjety czy OMVL FASTy czy jeszcze jakies inne propozycje?