Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

A4 99r. tykanie w lewym kole przy skręcie.

mariusz83x83 02 Gru 2009 12:57 9727 19
  • #1 02 Gru 2009 12:57
    mariusz83x83
    Poziom 20  

    Coś tyka przy skręcie tylko w lewo i przy szybszym ruszaniu i tylko przy jezdzie do przodu ,tykanie jak by przegub ale został wymieniony wewnętrzny jak i zewnętrzny ,łożysko luzów nie ma ,co to może być?

    0 19
  • #2 02 Gru 2009 17:58
    zajkos
    Poziom 14  

    moze swożeń wahacza jest wybity

    0
  • #3 02 Gru 2009 18:49
    Marek.Guc
    Poziom 9  

    Sprawdź czy przypadkiem obejma od osłony przegubu nie haczy przy skręcaniu gdzieś o pobliskie elementy. Możliwe też że szpilki od kół weszły głębiej niz powinny i trą o coś przy obrocie i stąd tyk tyk ;) Mało prawdopodobne że to swożeń bo to byłoby stukanie i nie byłoby miarowe. Chociaż nie zaszkodzi sprawdzić ;)

    1
  • #4 02 Gru 2009 23:41
    mariusz83x83
    Poziom 20  

    Zawieszenie kompletne nowe obejma od osłony przegubu zewnętrznego oryginalna nie ociera najdziwniejsze jest to że tyka tylko jadąc do przodu i skręcając w lewo dając odgłos rozpadającego się przegubu .

    0
  • #5 02 Gru 2009 23:47
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 03 Gru 2009 01:16
    BRYS_
    Poziom 22  

    Może to być łożysko przedniego koła.Wystarczy że będzie uszkodzona jedna z dwóch bierzni łożyska a objawy będą dokładnie takie jak piszesz:brak luzu na kole,cisza przy jeżdzie na wprost i dziwne dźwięki przy skręcaniu tylko w jedną stronę.

    Poglądowo łożysko wygląda tak:(zresztą stosowane w większości samochodów).
    A4 99r. tykanie w lewym kole przy skręcie.

    Wymiana przedniego łożyska nie jest dla amatora mechaniki znowu taka prosta(szczególnie wyprasowanie i wprasowanie go w piastę)a że nie jesteś pewien że to ono zacznij od dość prozaicznych rzeczy:
    -sprawdż stan klocków hamulcowych,tarcz i zacisków(pęknięty klocek,rdza na rancie tarczy czy lużny zacisk też może być przyczyną podobnych objawów).
    -dokręć lub poluzuj odrobinkę nakrętkę główną łożyska(przegubu)jeśli będą jakieś zmiany to prawdobodobnie łożysko.
    -podlewaruj oba przednie koła i "pojeżdzij w powietrzu" skręcając w prawo i w lewo.(oczywiście idealnie zabezpiecz samochód przed zsunięciem z podnośnika i nie baw się zbyt długo bo można tym sposobem(dla mnie raczej teoretycznie)uszkodzić mechanizm różnicowy skrzyni biegów.
    -możesz też zamienić koła z lewego na prawe.(nie dalej jak tydzień temu miałem taki dziwny przypadek że Skoda Felicja stukała przy skręcie w prawo-miała ona założone nieorginalne felgi,a że ciężarek wywarzający koło był dosłownie o 2 milimetry od końcówki kierowniczej jakimś cudem stukał o nią przy skręcaniu).
    -możesz mieć skrzywioną półoś napędową(też się z tym spotkałem-objawy identyczne)

    Podaj więcej szczegułów:Czy stukanie jest na wszystkich biegach,czy występuje na luzie,przy wysprzęglaniu,tylko podczas przyspieszania czy także przy jednostajnym zakręcaniu ?

    Dodano po 16 [minuty]:

    Może nie na temat troszkę będzie,ale skoro mówimy o A4 i stukaniu to:
    Przedni urwany wachacz(na szczęście przy niewielkiej prędkości),który w Maju miałem okazję zmieniać w jednym z tych aut :cry:

    A4 99r. tykanie w lewym kole przy skręcie.
    A4 99r. tykanie w lewym kole przy skręcie.

    Dodam tylko że diagnosta nie wykrył żadnych luzów w zawieszeniu,a przegląd auta był robiony dosłownie 4 dni przed awarią :!:

    0
  • #7 03 Gru 2009 08:47
    mariusz83x83
    Poziom 20  

    Też się zastanawiam nad łożyskiem dziś wszystko rozkręcę tylko gdyby padło łożysko to tykanie powinno być skręcając w lewo i przy jezdzie w przód jak i w tył, nie jest to zależne od prędkości tylko od obciążenia w szczególności przy szybszym ruszaniu ,auto było podniesione i nic nie słychać na każdym biegu przy 4000tyś.obr/min.przy delikatnym operowaniu gazem wszystko jest ok nawet przy prędkości 120=140km/h na łukach, szybszym skręcie tylko przy obciążeniu już nie mam pomysłów a trochę to drażni.

    0
  • #8 03 Gru 2009 08:54
    endriu.kom
    Poziom 24  

    Cytat:
    Przedni urwany wachacz(na szczęście przy niewielkiej prędkości),który w Maju miałem okazję zmieniać w jednym z tych aut
    wielka dzura?, choć ja bym się obawiał o geometrię tego auta...

    1
  • #9 03 Gru 2009 11:20
    jakub560
    Poziom 14  

    witam.stawiam na łożysko.często dluższa jazda z uszkodzonym przegubem homo generuje drgania ,ktore w konsekwencji niszcza łożysko.pozdr

    1
  • #10 03 Gru 2009 14:08
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 03 Gru 2009 23:15
    BRYS_
    Poziom 22  

    [quote="endriu.kom"]

    Cytat:
    wielka dzura?, choć ja bym się obawiał o geometrię tego auta...

    Geometria OK.Ekstremalnie wyeksploatowany wachacz.Usterka zignorowana przez kierowcę i nie wykryta prze diagnostę.
    Zdjęcie samej "główki sworznia":
    A4 99r. tykanie w lewym kole przy skręcie.
    Zwykły wjazd na parking przez większy krawężnik.
    I z dnia na dzień ,coraz mniej mnie dziwią wzmianki w prasie z serii:"z nieznanych przyczyn zjechał na przeciwległy pas ruchu":cry: :cry:

    Dodano po 8 [minuty]:

    owik napisał:
    O jednym chyba zapomnieliście w tym całym wykładzie., Uszkodzenie jednej z bieżni łożyska dwurzędowego powoduje przy wyższych prędkościach wycie, huczenie czy jak tam zwać. Dźwięk ten nasila się przy lekkim skręcie w jedną ze stron, zanika lub słabnie przy skręcie w drugą stronę.

    Oczywiście ale (a raczej na szczęście w aż)tylko w 99,9 procenta.
    W tym jednym procencie łożysko potrafi chałasować,trzeszczeć,huczeć,wydawać dziwne dżwięki,zgrzytać,wprowadzać wibracje tylko w określonym przedziale prędkości,co niby ma się nijak do praktyki i teorii,a jednak są takie przypadki.
    Sam przecież wiesz :D

    0
  • #12 04 Gru 2009 09:17
    mariusz83x83
    Poziom 20  

    Wczoraj zrobiłem mały przegląd podczas zmiany simeringa na wale i wyszło kilka nowych usterek między innymi luzy na końcówkach drążka kierowniczego przy okazji zmienię drugą półoś bo mam zapasową pęknięty przewód od intercolera pozmieniam co się da i się okaże a tak przy okazji trzeba demontować kierownice żeby wykręcić włącznik wycieraczek? coś z nim nie tak po zapłonie odrazu uruchamiają się wycieraczki

    0
  • #13 04 Gru 2009 21:39
    przemekjasiu
    Poziom 14  

    Niestety trzeba kierownice i osłony przełączników pod kierownicą

    0
  • #14 07 Gru 2009 00:15
    syczylyjczyk
    Poziom 15  

    Witam- ludzie trzymajta mnie -przecież ten gość palcem nie kiwnął aby cokolwiek sprawdzić

    0
  • #15 07 Gru 2009 00:46
    mariusz83x83
    Poziom 20  

    Tak się składa że sprawdzone jest wszystko tylko chwilowo nie ma jak przeprowadzić jazdy testowej bo wszystko rozgrzebane .

    0
  • #16 07 Gru 2009 01:22
    Woldeq
    Poziom 10  

    Być może została źle postawiona diagnoza a "tyka" przegub na prawej półosi. Proszę dokładniej sprawdzić.

    0
  • #17 07 Gru 2009 09:11
    mariusz83x83
    Poziom 20  

    Lewy był padnięty bo się rozpadł ale wewnętrzny ,chodził na sucho i bez problemowo wychodziły te trzy łożyska z gniazda przykręconego do skrzyni czego być nie powinno z drugą półosią są problemy wszystkie śruby objechane i dokręcane przecinakiem zresztą jak większość śrub w tym aucie ,nie wiadomo gdzie wcześniej było serwisowane dziś sie zabieram za dalsze prace .

    0
  • #18 07 Gru 2009 09:18
    Hucul
    Poziom 39  

    syczylyjczyk napisał:
    Witam- ludzie trzymajta mnie -przecież ten gość palcem nie kiwnął aby cokolwiek sprawdzić

    Ale jak może się przed machanikiem popisać :D

    0
  • #19 07 Gru 2009 19:48
    titus667
    Poziom 14  

    sprawdzales maglownice? koncowke maglownicy jesli koncowka jest wybita tez moga byc takie problemy

    0
  • #20 08 Gru 2009 10:18
    mariusz83x83
    Poziom 20  

    Sprawdziłem już chyba wszystko i tyka tylko z lewej strony zmienię jeszcze przegub zewnętrzny na inny bo jak by z tego miejsca dochodzi ten odgłos ,przekopałem forum audi a4 i jest tam kilka takich przypadków auta były na szarpakach w aso i nikt nie wie o co chodzi ,wina zawieszenia to nie będzie bo przed wymianą było tak wybite że koło się ruszało po 5cm w przód jak i w tył a nic nie tykało ,dziś jeszcze zrobię taki test że podniosę lewą stronę żeby koło się kręciło w powietrzu skręcone w lewo i lewarkiem będę regulował wysokość zawieszenia żeby półoś pracowała góra dół może coś wyjdzie .

    0