Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Saab 9-3, instalacja Bigas + Check engine

trucizzna 02 Gru 2009 15:38 3606 2
  • #1 02 Gru 2009 15:38
    trucizzna
    Poziom 2  

    Witam męczyłem się w swoim Saabie 9-3 2.0T 99r. ze świecącym Checkiem, który oznaczał błąd sondy lambda. Doszedłem do tego, że gdy odłączę kabel idący od ECU gazu do sygnałowego lambdy - Check gaśnie. Ponadto odłączony kabel od ECU gazu podaje napięcie 2,5 V, a sonda jest 1 voltowa i pewnie dlatego świecił check. Moje pytanie jest czy komputer Bigas SGIS N potrzebuje sygnał bezpośrednio z sondy lambda, a jeśli tak, to pod który pin powinien on być podłączony?

    0 2
  • #2 02 Gru 2009 20:13
    wal-ker
    Poziom 32  

    Witam,spaliny z LPG sa poza normą.Komputer nie radzi sobie z takimi danymi i zglupiał. Dlatego masz alarm.... Jak zresetujesz kompa i zrobisz adaptacje tylko na benzynie zasilanie sondy powinno wrócic do normy.

    0
  • #3 02 Gru 2009 21:55
    trucizzna
    Poziom 2  

    Sprawdzałem napięcie jakie daje sonda na benzynie i na gazie, w obu przypadkach gdy mam odłączony kabel, który dawał sygnał z lambdy do ECU gazu - napięcie skacze w zakresie od 0 -0.9 V , czyli w porządku. Sygnał z lambdy idący do ECU silnika jest za duży w momencie, kiedy podłączony zostaje kabel od ECU gazu - a to dlatego że właśnie komputer od gazu podaje na ten kabel napięcie 2,5 V. Podejrzewam że pod zły kabel był podpięty sygnał z lambdy, albo ECU gazu szwankuje. Ale jeśli to pierwsze, to czy ktoś jest w stanie napisać pod który pin ECU gazu powinno otrzymywać sygnał z lambdy? Może jakiś schemat? A może komputer Bigas nie potrzebuje sygnału z lambdy do prawidłowej pracy?

    0