Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

IBM ThinkPad R52 - brak podświetlenia matrycy i syczenie

02 Gru 2009 18:43 2285 5
  • Poziom 2  
    Znajomy dostał od kogoś ww laptopa i poprosił mnie o postawienie systemu po włączeniu instalacji ekran był mocno przesycony czerwonym kolorem ale wyglądało na to że się rozgrzewa i będzie gitara. Ale.... kiedy doszło do instalacji urządzeń ekran zgasł i już nigdy więcej się nie zapalił. niestety w temacie laptopów jestem totalnym laikiem i nie wiem jak zdiagnozować problem ale i tak spróbowałem i otworzyłem ofiarę.
    Wszystko wygląda w miarę ok nic podejrzanego oprócz jednego elementu który jest umiejscowiony z tyłu za matryca monitora element zaznaczony na zdjęciu podejrzanie syczy i może wydaje się to śmieszne ale nie wiem czy syczeć powinien więc proszę o pomoc :))

syczy element zaznaczony na czerwono

IBM ThinkPad R52 - brak podświetlenia matrycy i syczenie
  • Poziom 22  
    Witam !
    Cała ta płytka to inwerter do zasilania świetlówki matrycy ,wygląda na uszkodzenie transformatora (jakieś przebicie izolacji) , raczej nie powinien syczeć .
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Wiem z doświadczenia (pracowałem kiedyś przez moment w serwisie laptopów)
    że jak ekran robi się czerwony to na 99% padła świetlówka podświetlająca matrycę.
    Trzeba "rozkręcić" jeszcze matrycę :)
    Musisz być niezwykle ostrożnym przy demontażu okuć na krawędziach żeby nie uszkodzić samej matrycy ale da się to zrobić. Wyciągasz świetlówkę która po włączeniu świeci na czerwono, idziesz do jakiegoś serwisu, kupujesz od nich taką samą (za 5% wartości naprawy w serwisie ;) ) montujesz na matrycy i składasz wszystko w całość.

Powodzenia :)
  • Poziom 2  
    Dziękuje bardzo za wasze wskazówki są bardzo cenne
  • Poziom 25