Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Poszukiję przykładów przekroju przewodu od alternatora

02 Gru 2009 19:03 7779 17
  • Poziom 24  
    Witam!
    Odrabiam zadanie domowe na temat doboru przekroju prądowego przewodu Cu od alternatora. Zrobiłem już całą teorię, przytoczyłem porady mądrych zalecających gęstości prądu i do tego brakuje mu tylko przykładów z życia wziętych.
    Jeżeli ktoś może prosił bym o podanie modelu auta, mocy lub prądu max alternatora i przekroju poprzecznego tego przewodu.

    Sam określiłem go dla 126p (500W 35A mam taki na stanie wycięty z kablami).
    Odizolowałem kawałek przewodu idącego z altka do rozrusznika i policzyłem ilość żył w splotce. Jest ich z=89.
    Śrubą mikrometryczną zmierzyłem średnicę pojedynczej żyły 2r=0,24mm.
    Tak więc przekrój pojedynczej żyły s wynosi s=Π*(2r/2)²=0,04524mm². Z tego pole przekroju całego przewodu S=s*z≈4mm² co daje 8,75A/mm².

    Może ktoś ma namiar na takie dane, szukałem po schematach, ale tam nie podają przekrojów przewodów wiązek, a interesował by mnie to nawet szacunkowo (zmierzenie średnicy splotki pozwala to oszacować).
    PS
    Zadanie domowe jest dla samego siebie i będę wdzięczny za wszelką pomoc, nie jest to pilne.
    Pozdrawiam i dziękuję.
  • TermopastyTermopasty
  • Moderator Samochody
    Przeważnie przewód LY6mm², czasem LY10mm²
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    W maluszku wyszło troszkę za mało - oryginalnie miałem 6mm2.
    Polonez 900W 60A 10mm2, Opel astra 1000W 70A 10mm2, Rover 400 950W 65A 10mm2.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 24  
    Cytat:
    W maluszku wyszło troszkę za mało - oryginalnie miałem 6mm2.

    Nie wiem, z którego rocznika mam tego altka. Może to zależy od wyposażenia elektrycznego i było tak i tak.
    Zresztą ten przewód w malaczu z prądnicą też wygląda na 4mm² i z początku te z altkami też miały taki.

    Dzięki za dane. Pozdrawiam
  • spec od auto-elektro
    W każdym maluchu jest 4mm² nigdy nie było 6-tki.P

    Poszukiję przykładów przekroju przewodu od alternatora

    A jak chcesz sobie policzyć przekroje to masz parę przykładów.P
  • Poziom 24  
    A można wiedzieć, z czego te przykłady są wzięte i do czego się odnoszą? O co z tym spawaniem chodzi?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wygląda to na notę katalogową producenta.
  • spec od auto-elektro
    Chciałeś liczyć przekrój po ilości drutów i średnicy w splocie i obliczyć prąd płynący przez przewód, więc masz to podane i możesz sobie policzyć a jednocześnie wyciągnąć wnioski na temat tego samego gdzie różnica płynącego prądu w tym samym przekroju jest prawie dwukrotnie większa. Chyba że nie o to chodziło.P
  • Poziom 24  
    Chodzi o to co w temacie. Jaśniej wytłumaczone jest to w pierwszym poście a typ odpowiedzi, które mnie najbardziej interesującą podał darek_wp
    Cytat:
    Polonez 900W 60A 10mm2, Opel astra 1000W 70A 10mm2, Rover 400 950W 65A 10mm2

    Gdyby koś miał coś jeszcze będę wdzięczny.
    Pozdrawiam
  • spec od auto-elektro
    Tylko że to są błędne podpowiedzi.P
  • Poziom 24  
    Możesz zdradzić co nieco więcej?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    Mnie nie o teorię chodzi tylko o przykłady z życia wzięte.
    Przykłady: Marka, model samochodu / moc lub prąd max alternatora / przekrój przewodu
    Jeżeli ktoś może to niech pomoże, a jak nie to niech nie śmieci.
    Pozdrawiam
  • spec od auto-elektro
    Poszukiję przykładów przekroju przewodu od alternatora

    Kolego aby nie być gołosłownym na każdym schemacie masz podany przekrój zasilania alternatora a że podane dane były błędne masz przykład- opel alternator 70A /łatwo znależć jaki alternator przychodzi do jakiego samochodu/ przekrój zasilania Rt-6mm²
    Dodatkowo polonez alternator 55A zasilanie główne 4mm² itd więc to nie śmieci ale wydaje mi się że potrzebujesz gotowca. Mogę podać wiele przykładów ale co to zmieni, a wystarczy przyjąć zasadę Motronica i wszystko wychodzi samo.P
  • Poziom 12  
    Tak jest !!! Popieram w całej rozciągłości kolege Vipera555 !!
  • Poziom 24  
    Cytat:
    wydaje mi się że potrzebujesz gotowca

    No tak, cały czas o tym piszę.
    Cytat:
    Mogę podać wiele przykładów ale co to zmieni, a wystarczy przyjąć zasadę Motronica i wszystko wychodzi samo.P

    Podobnie od początku piszę, że nie o zasadę mi chodzi.
    Po prostu wdałem się w dyskusję na temat doboru przekroju przewodu od altka z audio maniakiem i przytoczenie mu "6-7A/mm² full styknie" nie przemawiały do niego. On chciał dawać 16-20mm² do altka 70A. Potrzebowałem dobitnego argumentu - przykładu, z którego to wyliczę.
    Cytat:
    Kolego aby nie być gołosłownym na każdym schemacie masz podany przekrój zasilania alternatora

    :oops: ale nie na każdym. Na tych co szukałem niema takich danych. Kopałem trochę w goglach i podręcznikach typu "sam naprawiam" i nie znalazłem. Malucha sam zoperowałem i policzyłem. Szczególnie chodziło mi o wynalazki koncernu PSA ax, saxo, 106.
    Za pomoc dziękuję. Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    VW alternator 60-90 A 12V, w zależności od potrzeb, silnik benzynowy, lub diesel. Przewody to jeden, albo 2 6mm2 linka. Tyle pamiętam, mogę się trochę mylić, ale jeżeli ciebie to interesuje, to poszukaj kogoś z takim samochodem i sprawdź.