Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV hamulec tył - pedał wpada

nowy_90 02 Gru 2009 19:55 25849 28
  • #1 02 Gru 2009 19:55
    nowy_90
    Poziom 14  

    Wymianialem klocki tloczki cofalem bez specjalnego przyzadu obracalem i wciskalem, po zalozeniu klockow pedal napompowalem, a pozniej trzymam i zjedza w dol. Hamulec reczny tez nei dziala. Zrobilem blad poniewaz przy cofaniu tloczkow otworzylem korek od zbiorniczka hamulcowego. Co sie stalo, czy odpowietrzenie calrgo ukladu cos pomoze?

    2 28
  • #2 02 Gru 2009 20:22
    piomoto
    Poziom 19  

    Przy wciskaniu tłoczków nie powinien się zapowietrzyć i nie ma tu nic odkręcony korek od zbiorniczka. No chyba że tak mocno wyjechałeś klocki że tłoczek za bardzo wyszedł i wtedy się mógł zapowietrzyć.

    0
  • #3 02 Gru 2009 20:33
    nowy_90
    Poziom 14  

    No przynzaje ze klocki wyjechane byly do zera, takie auto juz kupilem. Czyli wystarczy odpowietrzyc caly uklad?

    2
  • #4 02 Gru 2009 20:39
    piomoto
    Poziom 19  

    Odpowietrzenie powinno pomóc tylko zrób to dokładnie.

    1
  • #5 02 Gru 2009 20:46
    nowy_90
    Poziom 14  

    Odpowietrzanie ukladu z ABS wyglada tak samo jak bez ABS? Sa jakies roznice?Z gory wielkie dzieki, jutro postaram sie to zrobic.

    3
  • #6 02 Gru 2009 21:00
    piomoto
    Poziom 19  

    W większości przypadków tradycyjne metody odpowietrzania układu z ABS nie skutkują. Ja używam do tego specjalnego przyżądu który wysysa płyn przez odpowietrznik. Możesz spróbować odkręcić odpowietrznik zaczynając od tego najdalej( prawy tył) od pompy i po prostu poczekać aż płyn wypchnie powietrze z przewodu. Po chwili gdy stwierdzisz że nie leci już powietrze to zakręć odpowietrznik i przejdż na druga stronę.

    0
  • #7 02 Gru 2009 21:31
    Jędrek59
    Poziom 17  

    Jeśli "podpompujesz" pedał hamulca, a potem pod stałym naciskiem on powoli opada, to znaczy że pompa jest nieszczelna , płyn przeciska się przez zużyte uszczelnienia tłoka. Zdarza się że podczas łagodnego naciskania pedału hamulca da się go wcisnąć do końca, zaś przy gwałtownym uderzeniu w pedał pompa uszczelnia się i pedał nie wpada (i jest twardy). Z tyłu masz bębny?

    2
  • #8 02 Gru 2009 21:34
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 03 Gru 2009 06:07
    nowy_90
    Poziom 14  

    Wszystko musi byc szczelne a tym bardziej pompa, to byla tylko wymiana klockow, a z tylu jest tarcza, nie bebny.

    3
  • #10 03 Gru 2009 09:07
    mariusz83x83
    Poziom 20  

    Układ abs w vw audi odpowietrza się tak samo jak bez abs przerabiałem ten temat u mnie taki sam efekt był ale przy wymianie tylnego zacisku odpowietrzyłem i nic pedał w podłogę wpadał pompę sprawdziłem prostym sposobem z pompy idą dwa przewody do abs-u (dwie sekcje) wykręciłem przewody z abs wrzuciłem średniej wielkości kulki z łożyska żeby zatkać obieg i lekko st skręcając żeby nic nie uszkodzić i cisnołem na pedał hamulca nic nie puszczało, pedał twardy pompa ok problem był w tylnym zacisku był trochę inny odpowietrznik był niżej jak w drugim zacisku po ciężkich trudach opanowałem to demontując zacisk(nie przewód) blokując tłoczek wciśnięty podniosłem go w górę i odpowietrzyłem cały układ od tego czasu wszystko ok.z tej zabawy zostały mi dwie pompy które kupiłem dla pewności bo mechanik stwierdził ''Pompa do wymiany''.

    2
  • #11 03 Gru 2009 22:49
    nowy_90
    Poziom 14  

    Odpowietrzylem caly uklad, jednak nie wydawalo mi sie zeby byl w ogole zapowietrzony. Zauwazylem, ze przy prawym kole przy lince od recznego, (mechanizm ktory cofa i wypycha tloczek) stoi w polowie. Sciagnalem jeszcze raz klocki, a tloczek cofnalem specjalnym przyzadem. Hamulec reczny obecnie dziala,jednak nozny schodzi w dol po kazdym zahamowaniu jak bylo wczesniej, tak jakby tloczek sam sie cofal bez puszczenia pedalu hamulca. Moje podejrzenie pada wlasnie na te tloczki, czy ja ich przypadkowo nie wykrecilem czy cos? Co to moze byc?

    3
  • #12 05 Gru 2009 14:21
    nowy_90
    Poziom 14  

    Ma ktos jakis pomysl?

    2
  • #13 05 Gru 2009 15:27
    manta
    Poziom 39  

    Odpowietrzenie prawidłowe ,to niestety pompa do wymiany.

    0
  • #14 05 Gru 2009 15:50
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 05 Gru 2009 19:04
    Paweł34
    Poziom 11  

    witam i sie nie spieram ja bym ylko prosił o model tego ABS bo napewno takowy posiada i wtedy coś może sie da zrobić

    0
  • #16 05 Gru 2009 19:40
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 05 Gru 2009 19:58
    Paweł34
    Poziom 11  

    witam a otóż Owik ma i to sporo ale nie będe dyskutował bo i tak powiesz że jestem tępy i nic nie umiem pozdrawiam

    0
  • #18 05 Gru 2009 20:08
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 05 Gru 2009 21:02
    Paweł34
    Poziom 11  

    witam jeszcze zapytam do tego chamulca czy przed wymianą tych nieszczęsnych klocków chamulec był ??

    1
  • #20 05 Gru 2009 21:27
    endriu.kom
    Poziom 24  

    Paweł34 napisał:
    witam a otóż Owik ma i to sporo ale nie będe dyskutował bo i tak powiesz że jestem tępy i nic nie umiem pozdrawiam

    A kolega zna budowę i zasadę działania systemu ABS?...bo pleciesz bzdury.
    Jeżeli moduł ABS nie został osuszony to zasada odpowietrzania jest taka sama jak w systemie bez ABSu więc nie ma żadnej różnicy. Różnica jest tylko gdy moduł został pozbawiony płynu...to wtedy najpierw jego należy odpowietrzyć. To jedyna różnica.

    0
  • #21 05 Gru 2009 22:15
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #22 06 Gru 2009 08:47
    nowy_90
    Poziom 14  

    Hamulec byl, a pompa nie zostala osuszona bo w niby jaki sposob?Cos mi sie zdaje ze tloczki moga byc porpostu wykrecone...

    1
  • #23 06 Gru 2009 15:00
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 12 Mar 2010 13:07
    zaq376
    Poziom 2  

    witam, zainteresował mnie ten temat bo u mnie jak zaciągam ręczny to trzyma mi jedna strona i mam wrażenie że albo stoi linka bo chcąc zaciągnąć ręczny jest opór mocny ze nie mogę nawet go zaciągnąć,
    czy może to jest wina że nie odbija ta sprężyna co jest z tyłu w miejscu tam gdzie zakłada się końcówkę linki ? podpowie ktoś co mam zrobić?

    0
  • #25 12 Mar 2010 16:46
    nowy_90
    Poziom 14  

    Sprobuj wyhaczyc linke z tego uchwytu i sprawdz jak ona pracuje w pancerzu za pomoca kombinerek, mozliwe ze linka ciezko pracuje.

    1
  • #26 18 Kwi 2010 00:35
    markom13
    Poziom 11  

    Ostatnio przerabian taki sam temat.Golf IV ,pedał wpada w podłoge.I niestety okazało sie ,ze to nie pompa ham.Założyłem nową i to samo. teraz przychodzi mi do głowy tylko Vacuum.Bo dziwny jest objaw,oprócz wpadania pedału przy mocnym ciśnieciu,pierwsze hamowanie jest ok,drugie nacisniecie pedału skutkuje ,ze pedał twardnieje,tak jak bez serwa.Co obstawiacie ? czy czesto pada pompa Vacuum w TDI PD ?

    0
  • #27 18 Kwi 2010 10:00
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Witam Tak dziwny objaw , co do wspomagania , podciśnienie jakie powinna wytworzyć pompa Vacum to minimum - 0,6 bara ale może być równie dobrze uszkodzone samo serwo , bądź nieszczelność na przewodach [ czego doświadczyłem w innym aucie ] . Do sprawdzenia kupiłem sobie manometr -wakuometr o parametrach 0 - -1bar. cena 20 zł. , podpiąłem się w przewody podciśnieniowe i juz wszystko wiedziałem . Co do wpadania pedału to tylko pompa , ale wymieniałeś na nową tak że ciężko powiedzieć , bynajmniej że nie ubywa płynu [ nic nie piszesz o tym ] Pozdrawiam

    1
  • #28 18 Kwi 2010 17:37
    markom13
    Poziom 11  

    Zbigniew125, a wiec wiecej napisze. Nie ubywa płynu,pedał wpada tylko na zapalonym sliniku,na zgaszonym pedał nie wpada,jest twardy i tak zostaje. Podczas jazdy pierwsze nacisniecie pedału jest ok,drugie juz jak by był wyłączony silnik. Czyli tak jak by bez serwa. Ale.... czy to moze byc wina serwa ? czy moze pompa Vacuum. Dodam ,ze zauwazyłem ,ze króciec przy pompie Vacuum lekko sie rusza .Nie wiem czy da sie rozebrac te pompe,celem sprawdzenia tego krócca.I czy w ogóle to moze byc to.Jak wyeliminowac serwo ,sprawdzic czy to na pewno nie jego wina ?

    0
  • #29 18 Kwi 2010 20:07
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Witam U mnie była identyczna sytuacja , oczywiście w innym aucie , to wina wspomagania hamulców . Ja zdjąłem przewód z serwa i w ten przewód po prostu wdmuchnąłem ustami powietrze i takim sposobem znalazłem pęknięty przewód . Dlatego żeby sprawdzić pompę VACUM potrzebny będzie wakuometr . Podpinasz się w przewód [ na pewno miejsce się znajdzie ] uruchamiasz auto , zdejmujesz przewód z serwa zatykasz go palcem i patrzysz na wskazanie wakuometru , przed tymi czynnościami musisz wykluczyć nieszczelność przewodu między pompą a serwem . O ile wskazania będą dobre uszkodzone jest serwo , a jeżeli podciśnienie za małe to pompa . Pozdrawiam

    0