Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problem po wtórnej stronie falownika

03 Gru 2009 08:58 1101 5
  • Poziom 9  
    Od razu do rzeczy. Jest sobie silnik, który porusza się na wózku wzdłuż jednej osi. Motor 18.5 kW podłączony ma być do falownika. Pytanie jest takie, czy możliwe jest po stronie wtórnej falownika zrobić połączenie z silnikiem tak by dało się je w prosty sposób wydłużyć? Żeby było łatwiej zrozumieć myśl: początkowo ma być tylko 15m 4x16mm2 po stronie wtórnej, potem może być potrzeba wydłużenia połączenia do powiedzmy 25 metrów. No i potrzeba jak najprostszego i jak najtańszego sposobu na taki "przedłużacz". Jakieś pomysly?
  • Poziom 19  
    Zostawić zapas kabla i po sprawie.Rozumiem że przewody maja być prowadzone w jakimś łańcuchu kablowym. Należy więc zostawić zapas kabla przed łancuchem
  • Poziom 33  
    Możesz dać nawet normalny przedłużacz z wtyczkami dobranymi podobnie jak kabel do obciążenia. Tu wystarczą złącza 63A, 3x400V+N+PE. Lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie kablozwijaka z napędem sprężynowym i kablem o odpowiedniej długości dla najdłuższej przewidywanej drogi jazdy.
    V.
  • Poziom 9  
    Hmm. Łańcucha raczej nie będzie. Na ile mi wiadomo kabel będzie goły. No i właśnie się sam zastanawiałem, czy taka wtyczka po środku kabla będzie rozwiązaniem dość bezpiecznym pod względem ciągłości i bezpieczeństwa pracy.
  • Poziom 19  
    Proponuje zastosować jednak łańcuch kablowy.Przewody są wtedy dobrze prowadzone i nie będzie dochodziło do ich uszkodzenia. 14 m to jednak sporo.
  • Poziom 17  
    vorlog napisał:
    Możesz dać nawet normalny przedłużacz z wtyczkami dobranymi podobnie jak kabel do obciążenia.

    Tu bym się grubo zastanowił - kabel powinien być ekranowany i uziemiony od strony falownika, zwłaszcza przy takiej mocy i odległości, czego w normalnym przedłużaczu nigdy nie znajdziesz. W ogóle przy długości kabla silnikowego powyżej 10m zaleca się montaż dławika silnikowgo. I nie chodzi tylko o ograniczenie emisji zakłóceń, ale też o ograniczenie prądu upływu, przepięć i prądów łożyskowych.