Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Słabe ładowanie w polonezie.

scalak4 03 Gru 2009 13:06 1706 6
  • #1 03 Gru 2009 13:06
    scalak4
    Poziom 17  

    Witam. Od paru dni zajmuje się polonezem caro. Jest to 1.5 gaźnikowy 92r. Miało iść na złom ale odkupiłem je bo było mi szkoda. Auto jest w bardzo dobrym stanie tylko co pewien czas trzeba doładowywać akumulator. Przed chwilą sprawdziłem mu ładowanie i chyba znalazłem przyczynę. Przy obrotach lekko ponad 1000 napięcie bez włączonych świateł wynosi ok 14.2v lecz po włączeniu świateł napięcie spada do 13,5 po zwiększeniu obrotów do ok 2500 osiąga max 13,8v. Mało tego gdy załączy się wentylator od chłodnicy to napięcie spada do ok 13,2 v nawet przy zwiększeniu obrotów silnika. Teraz nasuwa się jedno pytanie. Czy to wina alternatora czy może regulator? Alternator fabrycznie montowany. Nikt go jeszcze nie wyciągał, nie grzebał.

  • Pomocny post
    #2 03 Gru 2009 13:08
    wojtek2812
    Poziom 22  

    W zasadzie w moim polonezie pomiary napieć w warunkach jakie podałeś nie wskazują wiele wyższych wartości ale nie mam żadnych problemów z akumulatorem. Może to właśnie akumulator w twoim egzemplarzu prosi o emeryturę?

  • #3 03 Gru 2009 13:16
    scalak4
    Poziom 17  

    Akumulator wygląda na dobry. Założyłem inny i było to samo. Ostatnio robiłem alternator w audi 80 b3 i tam było 14,4 nawet z włączonymi światłami. Zastanawiałem się czy dioda nie jest czasem spalona w alternatorze ale stwierdziłem że raczej nie możliwe bo różnica napięć była by o wiele wyższa. Dzisiaj kupie nowy regulator napięcia sprawdzę wszystkie połączenia czy nie są zaśniedziałe i się odezwę

    Dodano po 3 [minuty]:

    dodam jeszcze ze mierzyłem czy nic nie pobiera prądu przy wyłączonym zapłonie stwierdziłem że jest ok. Tylko zegarek pobiera ale to tam nic .

  • Pomocny post
    #4 03 Gru 2009 13:30
    wojtek2812
    Poziom 22  

    Przyjrzyj się również szczotkom. Niemce mają lepsze alternatory.

  • Pomocny post
    #5 03 Gru 2009 14:30
    pawelgli
    Poziom 13  

    Ja bym postawił bardziej na szczotki tak jak wojtek. W moim polonezie (1,6 gli rok 97 ) po 120000 km miałem podobnie po pewnym czasie to juz mi się nawet kontrolka od ładowania świeciła. Wykręciłem szczotki i okazało się że są zjechane. Wymieniłem i dalej śmiga. Tylko że wymieniłem razem z regulatorem bo chyba od 96 roku to szczotki są razem z regulatorem połączone

  • Pomocny post
    #6 03 Gru 2009 14:55
    rico37p
    Poziom 28  

    Ja natomiast sprawdziłbym pasek i ewentualnie wymienił.Czy napięcie mierzone na alternatorze czy akumulatorze?

  • #7 04 Gru 2009 01:53
    scalak4
    Poziom 17  

    Wina leżała po stronie regulatora. Wymieniłem i jest ok. Dzięki za pomoc Pozdrawiam

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo