Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Alcatel OmniPCX Office] Alcatel 4019 przekierowanie numeru

03 Gru 2009 13:30 5939 15
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie.

    Mam w pracy OmiPCXa oraz kilka aparatów systemowych, analogowych etc...
    Wszędzie mogę sobie zrobić przekierowania na dany numer oprócz jednego aparatu.
    Problem w tym że gdy wybieram przekierowanie natychmiastowe - aparat nadal dzwoni oraz świeci dioda (anuluj transfer). Przy innych aparatach (4019) - diodka przy skierowaniu natychmiastowym (tudzież *91) nie świeci i po prostu usługa jest realizowana.
    Podłączyłem inny aparat pod feralną linię - ten sam model - problem pozostał, czyli coś jest nie tak na centrali (to taki mój nieśmiały wniosek ;) ).
    Oczywiście dostępu do centrali nie mam (a serwis niestety niedostępny z przyczyn niezależnych odemnie) dlatego właśnie liczę na pomoc szanownych forumowiczów.
    Z tego co się orientuję centrala posiada standardowe kody sterujące - więc może ktoś będzie wiedział w czym leży problem ?

    Z góry dziękuję i pozdrawiam
    TJ
  • Poziom 37  
    Zapewne ten twój telefon pełni jednocześnie funkcję operatora i dlatego standardowe przekierowanie nie działa.
    Napisz czy jest włączony do pierwszego portu systemowego w centrali.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Dzięki za odpowiedź.
    Sprawdzę dopiero w poniedziałek i odpiszę.
    Wydaje mi się że nie jest to linia z funkcją operatora (takowa była ustawiana na inny numer) - ALE mogę się mylić :)

    W każdym razie do poniedziałku.
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Witam z powrotem.

    Mam nadzieję że w poniedziałek rano kawka lepiej smakuje ;)

    Sprawdziłem - ta linia nie jest na pierwszym porcie. Pierwszy port to mój numer, a ja sam posiadam Alcatela 4039 :) U mnie idzie przekierować..

    Mam jeszcze jedno dodatkowe szybkie pytanko :
    Czy do numeracji DDI potrzebne są wyłącznie aparaty cyfrowe? Mam w końcu nieobsadzone full wyjść analogowych (cyfrowych tez mi zostało). Jeśli dobrze kombinuję to numeracja jest niezależna od zakończeń - chyba że w Omni jest inaczej..

    Pozdrawiam
    tj
  • Poziom 16  
    Masz racje, ddi nie ma nic wspolnego z typem aparatu, to tylko numeracja koncowa widziana z miasta, mozesz ja przydzielac do dowolnego typu aparatu lub innego urzadzenia koncowego.
  • Poziom 37  
    Jeśli nie jest to główny aparat (awizo) to nie powinno być problemów z usługą przekierowania połączeń.

    ps

    Jeśli chcesz to podeślij aktualny konfig na priva będzie bez "zgadywania".

    Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Jack14:

    Miło mi że chcecie pomóc - problem w tym że nie mam jak się do configa dobrać
    W tym temacie jestem:
    1. zielony
    2. nie mam uprawnień do zarządzania centralą (w teorii ;) )
    3. nie mam możliwości skorzystania z serwisu który "opiekuje" się tą centralą

    Dzięki mimo wszystko za dobre chęci. Myślałem że może ktoś zna jakąś "magiczną sztuczkę" jak tu się dobrać do centrali od tyłka strony ;)

    Jeśli będę w stanie coś więcej w tym temacie powiedzieć (chociażby wspomniany config) to wrócę do tego tematu.

    Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam

    :)
  • Poziom 2  
    0nline napisał:

    1. zielony

    OK
    0nline napisał:

    2. nie mam uprawnień do zarządzania centralą (w teorii ;) )

    OK
    0nline napisał:

    3. nie mam możliwości skorzystania z serwisu który "opiekuje" się tą centralą

    dla czego :?::?::?:
  • Poziom 9  
    Dlaczego?

    Cóż, moja firma po prostu przegina z terminami płatności - stąd brak opieki. Gdyby to odemnie zależało - zapewne bym inaczej wsio zrobił , a tak.. jestem zależny od firm zewnętrznych.

    "Serwis" ostatnio za zmiany w usłudze - dołożenie numeracji DDI - wycenił robotę na 1500 euro. W tym było 10 aparatów alcatela 4019. Stąd również było moje jedno z pytań dot. takowego problemu.
    Wiem - firma ma zarabiać, ale kwota wydaje mi się przesadzona.

    Podobne scenariusze zapewne są na porządku dziennym także nikogo tym postem nie zdziwię ;)

    Pozdrawiam
    TJ
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Dołożenie numeracji DDI, programowanie centrali nie ma zapewne większego związku z tak wysoką kwotą do zapłaty za usługę.
    Raczej dołożenie karty UA plus licencje na telefony systemowe, same telefony były tego powodem.

    Jeśli nie to czas zapłacić poprosić o zmianę hasła dostępu na standard i zmienić serwis.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 16  
    Jednej rzeczy tylko nie rozumiem, skoro to jest Twoja centrala, to to co napisal Jack14, czyli zadanie zmiany hasla na default, albo zadanie podania hasla do sprzetu mozesz zazadac w kazdej chwili i sadze ze firmy, ktora zarabia na uslugach na Twojej centrali nie powinno to dziwic.
  • Poziom 11  
    Czy udało się rozwiązać problem? Jeśli nie to proszę o taką informację na forum. Może być też na priv - spróbuję pomóc.
  • Poziom 27  
    Witam wszystkich! Mam taki problem mam centralę OmniPCX i program do obsługi OmniPCX Office Management Console i chciałbym zrobić przekierowanie na inny numer. Dokładnie sprawa tyczy sie faksów tj są dwa faksy na zew. numerach DDI i np. na oba mają przychodzić faksy osobno pomiędzy 7-a 15ą a po 15-ej wszystkie faksy na jeden z nich, czyli nawet jak ktoś prześle po 15ej na ten drugi to automatycznie faks idzie na ten pierwszy na który chciałbym mieć przekierowanie. Jak ktoś ma moc i wie jak to zrobić to byłbym wdzięczny. Trochę zawiłe to oprogramowanie w tym zakresie ;). Pozdrawiam!
  • Poziom 37  
    Najprościej będzie jak prześlesz do mnie na priva aktualny konfig z centrali.
  • Poziom 11  
    zawiłe nie jest -to jest jedno w logiczniej poukładanych oprogrmowań :)
    musisz pogrzebać w zakresach czasowy i ustawić godziny
    potem przechodzisz do numeracja plany numeracji zastrzeżony plan numeracji tam ustalasz że dany numer ddi schodzi na daną bazę (czytaj wyposażenie) W razie co to prośba o print screeny na priva to poradzimy
  • Poziom 9  
    Trochę wody w Wiśle/Warcie/Odrze upłynęło...

    Przepraszam że nie odpowiedziałem wcześniej. Po takim czasie nie pamiętam czy problem rozwiązałem czy też nie. Już tam ponad rok nie pracuję, w międzyczasie jak jeszcze pracowałem to stanowiska pracy się wykruszyły więc nie było potrzeby robić nic więcej...
    Jednakże z tego co mgliście kojarzę sprawę załatwiłem kodami do centrali przez systemowy tel. Wyszukałem na sieci różne dokumenty i chyba tak to jakoś załatwiłem.. Szkoda że wrodzone lenistwo spowodowało taki stan rzeczy że post jest praktycznie bezużyteczny. Dzięki wszystkim za podpowiedzi - bo na ówczesną moją skromną wiedzę były bardzo pożyteczne.

    Pozdrawiam wszystkich
    TJ

    PS. Temat się nie rozwinął więc go zamykam :)