Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hormann A60 - nie widzi górnej krańcówki

03 Gru 2009 18:50 9578 26

  • Poziom 19  
    Problem polega na tym, że brama na tej centrali ignoruje sygnał z wyłącznika krańcowego i otwiera się aż brama się klinuje. Ogólnie nie bardzo rozumiem zasadę działania tych krańcówek, ustawia się tylko górną, dolne położenie jest chyba obliczane po liczbie obrotów, w dolnym panelu znajduje się listwa optyczna, która w końcowej fazie zamykania jest ignorowana. Do tego dramatycznie rozwiązana regulacja siły na takich potencjometrach impulsowych, nigdy nie wiadomo jaka jest ustawiona. Tragedia. Niby drogi przemysłowy sprzęt a takiego badziewia jeszcze nie widziałem. Spotkał się ktoś z czymś takim?
  • Poziom 18  
    Element umieszczony w siłowniku nie służy jako krańcówka ale jest traktowany przez centralę A60 jako punkt odniesienia, od niego liczone są obroty silnika zarówno do górnego położenia jak i dolnego. Punkt powinien być zwierany około 15-20 cm przed pełnym otwarciem bramy. Krańcowe zatrzymania ustawia się za pomocą czerwonych pokrętełek, siła również tak samo.

  • Poziom 19  
    Dzięki za informację. Jak zaprogramować od nowa te położenia? Gdzie bym nie ustawiał tego kółka to i tak brama jedzie w górę aż linki zaklinują się na bębnach. Tylko na dole zatrzymuje się zawsze jak trzeba z tym, że i tak nie świeci dioda od "położenia dolnego".
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Na przednim panelu znajduje się ukryty czerwony przycisk naciśnij go i przytrzymaj go około 5 sekund dioda od położenia skrajnego dół (zielona) powinna migać.Za pomocą przycisku góra ustaw bramę do pozycji uzyskania pełnego światła przejazdu (po przejechaniu punktu referencyjnego powinna zapalić się dioda górnego położenia krańcowego)Gdy brama jest u góry naciśnij czerwony przycisk przez około 5 sekund.Czerwona dioda "góra " powinna się świecić.Masz w ten sposób zaprogramowane górne położenie krańcowe.Kolejny raz wciśnij przycisk na 5 sek dioda czerwona miga ,przesuń bramę w pozycję zamknięcia (dioda czerwona powinna się świecić do momentu przekroczenia punktu referencyjnego i po jego przekroczeniu zmienić się na zieloną diodę ).Ustaw jej położenie skrajne dół i przyciśnij kolejny raz przycisk na 5 sek aż zapali się dioda zielona oznaczająca dolne położenie krańcowe. Wskazówki do ustawienia punktu referencyjnego• • Przesunąć bramę ręcznie, za pomocą łańcucha awaryjnego, w położenie
    BRAMA ZAM.
    • Otworzyć przeźroczystą pokrywę na napędzie bramy.
    • Odblokować wrzeciono łączeniowe poprzez przełożenie czerwonej dźwigni
    biegu jałowego (19) na dół i wciśnięcie wewnętrznej tarczy zabierającej (20)
    koła napędzającego w kierunku wrzeciona (patrz rys. 9).
    • Obracać radełkowane pokrętło (21) tak długo w kierunku ruchu wskazówek
    zegara, aż sanie przełączeniowe (22) znajdą się ok. 5 mm przed lewym ściętym
    kołnierzem wrzeciona przełączeniowego (patrz rys. 9).
    • Ponownie zablokować tarczę zabierającą i zabezpieczyć ją ze słyszalnym
    zaskoczeniem dźwigni biegu jałowego.
    Rys. 9:Hormann A60 - nie widzi górnej krańcówki

  • Poziom 19  
    Wielkie dzięki za jasną i przejrzystą instrukcję. Widać, że ,masz "bliżej" do Hormanna niż polscy dystrybutorzy bo od nich dostałem taki skan instrukcji, że ciężko było rozczytać litery, nie wspomnę o obrazkach i symbolach. Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam , podłączę się do tematu , gdyż mam również problem z ww bramą tylko sytuacja odwrotna. Sterownik widzi non stop górne położenie, jeśli odłączę kabel podłączony do x30 zaczyna działać listwa dolna tzn świecą 3 diody, gdy x30 jest podłączony dioda zielona ledwo świeci.
    Próbowałem zrobić przejazd referencyjny z ww opisu , ale nie chce zadziałać .
    Proszę o jakieś podpowiedzi. Z góry dziękuję

  • Poziom 19  
    Nie chcę pisać głupot bo nie mam przed sobą tego sprzętu ale jeśli dioda przygasa po podłączeniu wtyczki to mi wygląda na zwarcie na przewodzie. X30 to ten spiralny? one często się przełamują w miejscach gdzie wchodzą do puszek.

    (wyrazy współczucia, ja jak usłyszę o awarii ze sprzętem Hormanna to mi się słabo robi)
  • Poziom 25  
    Trochę dziwne opisy kolega pisze bo z gniazda x30 jest zasilany cały sks i po odpięciu żadna dioda nie będzie się świecić.Kolejnym krokiem usunięcia tymczasowego usterki jest wyjęcie zworki z sks i wpięcie jej do gniazda x30. Brama będzie wówczas automatycznie się ponosić a na dół będzie schodzić na tzw podtrzymaniu. Wbrew wszystkiemu Hormann to łatwa automatyka tylko trzeba wiedzieć za co się chwycić.
    kable spiralne w Hormanie nie ulegają zwarciom bez przyczyny. Zawsze ulegają tylko pęknięciom żył. Jeżeli robi zwarcie to musiał by być najpierw uszkodzony mechanicznie. Owe kable mają wytrzymać około 50000 cyki otwarć i zamknięć. Poza tym od pół roku do roku trzeba wykonywać przeglądy bram.

  • Poziom 19  
    Zgadzam się, Hormann jest łatwy jak się go serwisuje na co dzień i ma dostęp do instrukcji a z tym jest już gorzej. Jedyne źródło to forum jak widać wyżej :) Przewód spiralny uszkadza się najczęściej z 2 powodów: montaż dodatkowych fotobarier, ze wspornikami o które zawija się przewód i zaczep do rygla, którego i tak się nie używa a też zaczepia sie o niego przewód. Następna wada to przekładnia łańcuchowa, często spada z niej osłona, która przeszkadza dla łańcucha a jak się łańcuch nie ustawi w odpowiedniej pozycji to siłownik nie ruszy, do tego delikatny enkoder i nieczytelny wyświetlacz montowany w siłowniku, zwykle kilka metrów nad ziemią, w niedostępnym miejscu, trochę słońca i nie można odczytać z niego błędu, do samych siłowników nic nie mam :) ogólnie serwisowanie Hormanna wymaga doświadczenia, cierpliwości i pomocy ludzi takich jak VIRUS32 :)
  • Poziom 2  
    Ogólnie napędy Hormanna z serii WA100 (centrala A45, A60) są nie najlepszym rozwiązaniem według mnie, poza tym są już raczej dość wiekowe. Posiadając odpowiednią dokumentację oraz pewne doświadczenie da się je serwisować, jednak często występują w nich usterki do których ciężko dojść. Ja z reguły zalecam wszystkim klientom wymianę na nowy napęd z serii WA400 (centrala A445, A460).



    Bardzo proszę stosować się do zasad ortografii interpunkcji. Dotyczy głownie kolegi przysniciel!
    Zdania rozpoczynamy wielką literą a kończymy kropką.
    mod bestler
  • Poziom 25  
    Tu się z kolegą zgodzę wersja wa 400 jest o niebo lepsza ale jeżeli chodzi o usterki wa 100 to uważam, że przy odpowiedniej obsłudze i pamiętaniu o przeglądach napędy działają wiele lat bez usterek.
  • Poziom 10  
    Zgodzę się z kolegą. Jeśli ktoś robi co do niego należy i robi to fachowo to wszystko jest oki.
    Serwisuję między innymi bramy , które mają więcej niż 15 lat. Automatyka pozostaje wciąż ta sama , tylko panele się czasem wymienia .
    W sprawie tego sks'u to w tych sterowaniach do sks'u brana jest masa z obudowy, jeżeli jest zaśniedziała złączka to zielona dioda ledwo się świeci a sks nie działa jak powinien.
  • Poziom 25  
    W starych napędach masa puszki sks jest tylko i wyłącznie po to by nic nie zakłócało pracy sks.Masa nie jest brana z segmentów one są tylko podpięte do masy!
  • Poziom 10  
    Kolego Virus czy dysponujesz przypadkiem instrukcją czytelną do tego napędu , szykuje mi się wypad na przegląd ,a prawdę mówiąc nie chciałbym jechać na surowo i głupa kleić, a z tego co wiem są tam jakieś problemy jeszcze nie wiem jakie bo sam wiesz jak się rozmawia z klientem przez telefon ,czasem tak a czasem inaczej , a potem okazuje sie że myszy w centrali sobie gniazdo zrobiły:) , niestety nie miałem jeszcze okazji zabawy z tym ustrojstwem.
    Pozdrawiam
  • Poziom 25  
    Witam.Przykro mi ale teraz jej nie posiadam.Czy na pewno to ma być A60 czy może A60N?Jeżeli ta ostatnia to mam ją w posiadaniu.Są one bardzo podobne ,różnią się programatorem.
    Załączniki:
  • Poziom 10  
    Dzięki wielkie kolego właśnie o to chodzilo ,pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam,

    Jestem użytkownikiem bramy z napędem WA 100. Niestety brama nie działa, żadna dioda nie świeci i ktoś już kiedyś grzebał w płytce elektroniki. Czy macie może Panowie schemat tej płytki? Z góry dziękuje za pomoc.

    Pozdrawiam
  • Poziom 18  
    Czy brama była otwierana/zamykana za pomocą łańcucha? W kołowrocie znajduje się microswitch który odcina zasilanie na centralę, może należy zacząć od sprawdzenia tego.
  • Poziom 32  
    Naprawiam płyty sterujące A 60 i pokrewne.
    Napęd nie widzi górnego położenia bo jest uszkodzony kabel z napędu do sterowania /lub gniazda/
    Serwisuję te napędy i jeżeli się ich dogląda to są wieczne.
  • Poziom 10  
    pmirkowicz napisał:
    Czy brama była otwierana/zamykana za pomocą łańcucha? W kołowrocie znajduje się microswitch który odcina zasilanie na centralę, może należy zacząć od sprawdzenia tego.


    Sprawdzałem działanie tego microswitcha, jak również połączenia wszystkich przewodów. Płytka trochę przeszła - tzn. wypalone ścieżki zastąpione jakimś przeowdem itd. Schemat ułatwiłby sprawę.

    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Witam mam problem z A45N. Brama ma dwa problemy.
    1. - jak się zamyka to strasznie mocno uderza o posadzkę.
    2. - Czasami nie jest w stanie sama się otworzyć, trzeba jej pomóc podciągając ją za rączkę do góry. Dzieje się tak do połowy otwarcia bramy, jeśli jest za połową to za każdym razem rusza do góry bezproblemowo. Sprawdzałem czy cos nie przyciera - nic takiego nie znalazłem
  • Poziom 20  
    Brama wymaga przeglądu, sprężyny naciągowe już nie równoważą ciężaru bramy i dlatego brama uderza o posadzkę, oraz napęd nie ma siły jej podnieść.
  • Poziom 12  
    Ja też tak myślałem. Zadzwoniłem do serwisanta który kiedyś pracował w serwisie Hormann-a a teraz już nie, ale że zawsze nas obsługiwał to nadal do niego dzwonię i ostatnio mam go dość. Sprężynę ponoć ustawiał, ale nie wiem czy dobrze, mówi mi że to wina silnika i trzeba wymienić, nie uśmiecha mi sie wymiana silnika tym bardziej że moim zdaniem silnik jest sprawny.
    Jak sprawdzić prawidłowe ustawienie sprężyny??

    Aha od czasu do czasu brama pracuje prawidłowo tzn. otwiera się i zamyka, ale nadal mocno uderza w podłoże. po zasięgnięciu języka od osoby która się tym opiekowała wcześniej, to uderzanie bramy o podłoże jest od dawna i serwisant mówił że to normalne. Dla mnie to nie jest normalne
  • Poziom 20  
    Należy rozprzęglić napęd z bramą rozryglowaniem serwisowym (śruba na płaski wkrętak na silniku) i zobaczyć jak brama pracuje ręcznie, powinna po otwarciu do połowy stać w miejscu.
  • Poziom 12  
    OK dzięki wielkie - mam nadzieję że to pomoże. Tylko jak byś troche dokładniej mi napisał która to śruba.

    I jeszcze jedno czy trzeba ją całkowicie wykręcić czy tylko poluzować??
  • Poziom 12  
    OK brama działa - dzięki wielkie, żeczywiście trzeba było na sprężynie ją wyregulować, ale też i jedną rolke wymienić (nie kręciła się i dawała w pewnym momencie wielki opór - dlatego brama czasami się zacinała)
  • Poziom 14  
    Następna wada to przekładnia łańcuchowa, często spada z niej osłona, która przeszkadza dla łańcucha a jak się łańcuch nie ustawi w odpowiedniej pozycji to siłownik nie ruszy, ...............

    Mam własnie ten problem panowie centrala niekiedy wogóle niechce się zapalic

    Nie potrafie do końca ustawić krańcówek jak również naciagnąc linek

    Kolesie z placu zdemolowani brame pomozecie moze jestem z zawodu elektronikiem uruchomiłem już sks wyrwali przewód spiralny kupiłem i chce aby brama działała

    Sterowanie A 60 N /
    B 60 N jest wyposażone
    w obwód prądu
    spoczynkowego. Jeśli obwód prądu
    spoczynkowego zostanie przerwany,
    brama nie może być poruszana za pomocą
    napędu elektrycznego. Elementami
    tego obwodu prądu spoczynkowego
    są np. czujnik zerwania linki, drzwi w
    bramie oraz zabezpieczenia przed
    opadnięciem bramy.
    Jeśli nie ma tych
    elementów do gniazda X30 należy
    wetknąć dołączoną wtyczkę zwierającą

    a co myslicie o tym ?