Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vw Golf 3 1,6 wymiana łożysk kolumny McPersona

irekaniol 03 Dec 2009 22:22 14949 16
  • #1
    irekaniol
    Level 11  
    Witam.
    Pytanie moje dotyczy wymiany łożysk kolumny McPersona.
    Czy po wymianie tych łożysk, co wiąże się z wyjęciem amortyzatorów jest potrzeba regulacji zbieżności?
    Jeżeli tak to dlaczego?
    Słyszałem na ten temat różne opinie i czekam na fachową poradę.
  • #2
    Maximuskrk
    Level 12  
    Raczej konieczna,bo odkręcasz amortyzator od zwrotnicy i mogą się zmienić kąty koła. Jeżeli nawet ustawiłeś w to samo miejsce to warto sprawdzić ustawienie kątów.Pozdrawiam
  • #3
    irekaniol
    Level 11  
    No właśnie o tym słyszałem , ale wogóle tego nie rozumiem?
    Który kąt się może zmienić, jeżeli amortyzator jest przkręcony w jednej pozycji na 2 śruby a nie będę ich wymieniał na inne?
  • #4
    darekb1
    Level 15  
    Czasem udaje się że nie trzeba regulować ale warto sprawdzić, ja w taki sposób zniszczyłem sobie nowe opony- miałem zły kąt i scięło mi je od środka:(
  • #5
    vorlog
    Level 39  
    Jeżeli nie odkręcasz amorka od zwrotnicy to korekcja zbieżności nie będzie potrzebna. A w tym przypadku nie musisz odkręcać- jak odkręcisz nakrętkę z tłoczyska nad łożyskiem, to amorek opadnie w dół i tłoczysko się z łożyska wysunie. Rzecz jasna, koło trzeba zdjąć :)
    V.
  • #6
    irekaniol
    Level 11  
    Sprężyna nie będzie przeszkadzać?
    Oczywiście wcześniej ściśnięta ściągaczami
    :D
  • #7
    Maximuskrk
    Level 12  
    Waśnie na tych śrubach się kąt zmienia. Poluzuj sobie te dwie śruby i zobacz,ze jest regulacja...

    Dodano po 2 [minuty]:
    Sprężyna nie będzie przeszkadzać?
    Spróbuj troche sprytu i na pewno się uda;)
  • #8
    Macosmail
    Level 34  
    Witam. W ostateczności możesz odkręcić z całym wahaczem;-). Pozdrawiam.
  • #9
    vorlog
    Level 39  
    Maximuskrk wrote:
    Waśnie na tych śrubach się kąt zmienia. Poluzuj sobie te dwie śruby i zobacz,ze jest regulacja...

    Regulacja? Na śrubach poduszki? :|
    To jest tylko tzw. luz montażowy, śruby należy dokręcać w takim położeniu jakim były przed odkręceniem (wcześniej zaznaczyć).
    V.
  • #10
    irekaniol
    Level 11  
    Logicznie myśląc to nic nie powinno się zmienić jeżeli zakładam stare amory a nie inne nowe gdzie otwory mogą być w innym miejscu? Chyba że źle myślę?
    Z drugiej strony to nie bardzo wiem gdzie się ustawia pochylenie koła w takim przypadku?
  • Helpful post
    #11
    Maximuskrk
    Level 12  
    Jakiej poduszki...?? Na tych śrubach ustawia się właśnie kąt koła. Nie otwory się zmieniają ,tylko jest tak jak kolega napisał "luz montażowy" Zaznacz i będzie dobrze.
  • #12
    vorlog
    Level 39  
    Regulację położenia koła można wykonać jedynie na śrubach mocowania kolumny do zwrotnicy oraz na śrubach mocowania przegubu zwrotnicy w wahaczu.
    Mocowanie poduszki z łożyskiem oporowym nie ma wpływu na zmianę położenia koła.
    V.
    EDIT: Jeżeli zachodzi potrzeba wymiany amortyzatora lub przegubu, to przed łapaniem się za klucze łapiemy się za szczotkę drucianą, śruby mocujące i ich okolice do gołej blachy, myjemy rozpuszczalnikiem, psikamy jakimś jaskrawym sprayem lub dokładnie obrysowujemy łby rysikiem.
    Potem przy montażu ustawiamy śruby tam gdzie były. Obejdzie się bez korekty.
    V.
  • #13
    Maximuskrk
    Level 12  
    No to ja przecież pisze o mocowaniu kolumny do zwrotnicy cały czas. Dlatego zastanawiała mnie ta poduszka...Hehe Pozdrawiam
  • Helpful post
    #14
    vorlog
    Level 39  
    Maximuskrk wrote:
    No to ja przecież pisze o mocowaniu kolumny do zwrotnicy cały czas. Dlatego zastanawiała mnie ta poduszka...Hehe Pozdrawiam

    Dobrze piszesz, to ja się rozpędziłem, bo coś mi na ślepia siadło, że kolega gdzieś powyżej przymierzał się do regulacji tymi śrubami. Sorry! :)
    V.
  • #15
    irekaniol
    Level 11  
    Ok. Temat uważam za zamknięty.
    Dziekuję za odpowiedzi.
    Wnioski:
    - spróbuję bez odkręcania amora, może ściśnięcie sprężyny wystarczy
    - jak trzeba będzie amor wyjąć to zaznaczę gdzie siedział (chociaż do końca nie jestem przekonany czy to konieczne, luz na tych 2 śrubach kolumny przy zwrotnicy chyba nie ma aż takiego znaczenia?)
  • #16
    vorlog
    Level 39  
    irekaniol wrote:

    - spróbuję bez odkręcania amora, może ściśnięcie sprężyny wystarczy
    - jak trzeba będzie amor wyjąć to zaznaczę gdzie siedział (chociaż do końca nie jestem przekonany czy to konieczne, luz na tych 2 śrubach kolumny przy zwrotnicy chyba nie ma aż takiego znaczenia?)

    - Nie odkręcaj amorka na dole tylko na górze, na poduszce! Zdejm koło, podeprzyj wahacz podnośnikiem, ściśnij sprężynę, odkręć poduszkę z łożyskiem, opuść podnośnik- amor sam wylezie w dół.
    Montaż odwrotnie, podnośnikiem naprowadzisz amorka bezboleśnie, ale poproś kogoś o pomoc w nacelowaniu tłoczyskiem w łożysko, chociaż ja robiłem to sam.
    - Nie tykaj śrub na zwrotnicy! Nie ma takiej potrzeby, chyba że amor uwalony.
    V.
  • #17
    irekaniol
    Level 11  
    Witam ponownie.
    łożyska udało się wymienić bez wyciągania amortyzatora.
    Wszystko zajeło może 30 min.
    Efekt - nic nie tłucze na dziurach i nie trzeszczy przy skręcaniu.
    Wielkie dzięki za podpowiedz.
    Pozdrawiam.