Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda civic '97 - ABS nie działa, kontrolka cały czas świeci.

pio_len 04 Gru 2009 20:03 57391 38
  • #1 04 Gru 2009 20:03
    pio_len
    Poziom 13  

    Witam serdecznie mam honde civic 97 r model 5 drzwiowy i mam problem z układem abs
    kontrolka świeci się cały czas i abs nie działa . Złącze diagnostyczne znalazłem ale nie wiem które jest od absu są 2 dwu pinowe i pięcio pinowe nie wiem które styki zmotykować aby wygenerować kody . Prosiłbym o wrzucenie jakiegoś manuala z kodami .

    3 29
  • #2 04 Gru 2009 20:24
    tosti77
    Poziom 17  

    Wskaźnik kodu błędu:

    1: Połączyć ze sobą oba kołki wtyku diagnostycznego. (Niebieski wtyk 2 pinowy)
    2: Włączyć zapłon (nie dotykać pedału hamulca).
    3. Kody błędów są wyświetlane na lampce ABS na tablicy przyrządów.


    Kasowanie:

    1: Wyłączyć zapłon.
    2: Połączyć ze sobą oba kołki wtyku diagnostycznego.

    3: Wcisnąć pedał hamulca.
    4: W czasie wciśnięcia pedału hamulca włączyć zapłon. Po ok. 2 sekundach lampka wyłącza się.
    5: Gdy lampka jest zgaszona: Zwolnić pedał hamulca. Po ok. 4 sekundach lampka ponownie zapala się.
    6: Gdy lampka jświeci się: Uruchomić ponownie pedał hamulca i przytrzymać wciśnięty. Po ok. 4 sekundach lampka wyłącza się.
    7: Gdy lampka jest zgaszona: Zwolnić pedał.
    8: Po 4 sekundach lampka miga dwukrotnie wskazując tym, że kody błędów zostały skasowane.



    Kod błędu - Możliwa(e) przyczyna(y)
    11, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe Obwód elektryczny odłączony / zwarty
    12, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe Błąd sygnału
    13, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe Obwód elektryczny odłączony / zwarty
    14, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe Błąd sygnału
    15, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe Obwód elektryczny odłączony / zwarty
    16, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe Błąd sygnału
    17, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe Obwód elektryczny odłączony / zwarty
    18, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe Błąd sygnału
    21, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe Przerwa elektryczna
    22, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe Przerwa elektryczna
    23, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe Przerwa elektryczna
    24, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe Przerwa elektryczna
    31, Zawór magnetyczny, wlot, przód prawy
    32, Zawór magnetyczny, wylot, przód prawy
    33, Zawór magnetyczny, wlot, przód lewy
    34, Zawór magnetyczny, wylot, przód lewy
    35, Zawór magnetyczny, wlot, tył prawy
    36, Zawór magnetyczny, wylot, tył prawy
    37, Zawór magnetyczny, wlot, tył lewy
    38, Zawór magnetyczny, wylot, tył lewy
    41, Zawór magnetyczny, przód prawy
    42, Zawór magnetyczny, przód lewy
    43, Zawór magnetyczny, tył prawy
    44, Zawór magnetyczny, tył lewy
    51, Pompa hydrauliczna Błąd obwodu elektrycznego, Bezpieczniki, Przekaźnik, Druty / element łączący
    52, Pompa hydrauliczna Nie uaktywniony
    53, Pompa hydrauliczna Uaktywniony
    54, Przekaźnik ABS Nie uaktywniony
    61, Zasilanie napięciowe Napięcie za wysokie/ niskie
    62, Zasilanie napięciowe Napięcie za wysokie/ niskie
    71, Nierównomierny rozmiar kół
    81, Sterownik ABS Błąd/błąd sterownika (ECU)

    2
  • #3 04 Gru 2009 20:41
    pio_len
    Poziom 13  

    tosti77 u mnie oba złącza są koloru szarego chyba to nie robi różnicy . Mógłbyś podać jakiś dokładniejszy opis chodzi mi o odczyt jakie są przerwy
    między kodami itp

    0
  • #4 04 Gru 2009 20:54
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 04 Gru 2009 21:29
    pio_len
    Poziom 13  

    Wielkie dzięki za pomoc .

    0
  • #6 11 Lut 2010 00:07
    markom13
    Poziom 11  

    Czy moge odnowić temat ? Mam ten sam problem co kolega zawierający temat. Ale chyba u mnie jest inaczej albo pio_len inaczej sobie poradził. U mnie po zmostkowaniu wtyku niebieskiego-podwójnego ,wyswietlają sie kody ,i owszem ,ale na lampce od SRS.I one dotyczyły tylko SRS. Tez miałem błedy ,skasowałem i jest ok. Ale ABS dalej sie pali . Gdzies wyczytałem ,ze od ABSu cos sie mostkuje innego.Nie wiem ile w tym prawdy.Prosze o pomoc ,bo ni jak nie moge naprawić układu ABS.
    A i moze dodam ,ze posiadam Honde Civic ,98 rok,model MC1.

    1
  • #7 11 Lut 2010 09:15
    bartek_j
    Poziom 35  

    Tak, do absu są inne druty niż do airbagu

    1
  • #8 11 Lut 2010 11:17
    kmielczarek
    Poziom 14  

    a sprawdzałeś kolego wtyczki w nadkolach (połączenie czujnika w kole z instalacją do komputera). Niby są zrobione tak że powinny być szczelne, ale rzeczywistość pokazuje że jak przy takiej pogodzie do wtyczki dostanie się woda z solą to masz na bank problemu z ABS bo nie masz impulsów z czujnika przy piaście

    Pozdrawiam

    1
  • #9 11 Lut 2010 19:17
    markom13
    Poziom 11  

    A dzieki za podpowiedz,sprawdzę wtyczki przy nadkolach. Ale moze ktos mi podpowiedziec które to te "druty" ,jak napisał bartek_j .

    1
  • #10 11 Lut 2010 23:09
    markom13
    Poziom 11  

    nie mam. Caly czas swieci.Zreszta niedawno ja kupiłem tak wiec mało moge powiedziec. A u mnie teraz cały czas wilgoc ;) .

    0
  • #11 20 Lut 2010 00:31
    markom13
    Poziom 11  

    A wiec napisze co było,bo problem rozwiązałem.
    Wtyczki ok,czujniki przeczyszczone,ale problemem był przedni lewy czujnik.Niewiedziec czemu ,ktos kiedys podłożył jakies podkładki pod sruby mocujące czujnik do zwrotnicy.Czujnik był za daleko od przegubu.Nie wiem czy to był problem ,ale zrobiłem jak kazała fabryka i wszytko działa :)))) .
    Wszystko free ,tylko moja praca ;)
    Dzieki wszystkim za podpowiedzi.

    0
  • #12 20 Lut 2010 16:42
    M_A_R_S
    Poziom 11  

    Mam pytanie do kolegów co do kasowania błędu. A mianowicie czujnik wymieniony więc chciałem kasować błąd wedle podanej procedury jednak lampka ABS'u nadal sygnalizuje jedynie błąd 48 i sprawdziłem błędy check i jest 17 to wydaje się logiczne zgłasza ten sam błąd. Na jaką kontrolkę mam zwracać uwagę aby zrealizować kasowanie błędu. Czy przy przypadkiem nie chodzi o lampkę check??

    Dodano po 2 [minuty]:

    Znalazłem jeszcze taka listę błędów może komuś to coś podpowie

    Kod Usterka
    0 Elektroniczne urządzenie sterujące lub jego obwód
    1 Sonda lambda lub jej obwód (z wyjątkiem silnika D16A9)
    3 Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym, lub jego obwód
    4 Czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód
    5 Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód
    6 Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
    7 Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
    8 Czujnik GMP lub jego obwód
    9 Czujnik identyfikujący 1-szy cylinder
    10 Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
    11 Potencjometr CO lub jego obwód
    12 Układ recyrkulacji gazów wydechowych lub jego obwód
    13 Czujnik ciśnienia atmosferycznego lub jego obwód
    14 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód
    15 Sygnał wyjściowy układu zasilania
    16 Wtryskiwacz paliwa lub jego obwód (silnik D15B2)
    17 Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód
    18 Ustawienie zapłonu
    19 Zawór elektromagnetyczny blokady automatycznej skrzyni biegów
    20 Elektroniczny czujnik obciążenia lub jego obwód
    21 Zawór elektromagnetyczny rozdzielacza (w ABS) lub jego obwód
    22 Wyłącznik ciśnieniowy oleju ustawienia zaworów
    30 Sygnał "A" z automatycznej skrzyni biegów
    31 Sygnał "B" z automatycznej skrzyni biegów
    41 Grzałka sondy lambda lub jej obwód (silniki D16Z6, D16Z7, B16A2)
    41 Grzałka czujnika liniowego przepływu powietrza lub jego obwód (silnik D15Z1)
    43 Układ paliwa lub obwód (silniki D16Z6, D16Z7, B16Z2)
    48 Czujnik liniowego przepływu powietrza lub jego obwód (silnik D15

    0
  • #13 20 Lut 2010 20:08
    markom13
    Poziom 11  

    Ja tylko podpowiem ,ze jak zrobiłem ten czujnik to lampka sama zgasła ,nic nie musiałem resetowac.

    1
  • #14 30 Wrz 2010 18:56
    adi506
    Poziom 10  

    To co to jest ten blad numer 48 bo tez mi sie swieci i nie dziala abs a w tej tabeli go nie ma?

    1
  • #15 27 Gru 2010 19:15
    mirasD7
    Poziom 2  

    tosti77 napisał:
    Wskaźnik kodu błędu:

    1: Połączyć ze sobą oba kołki wtyku diagnostycznego. (Niebieski wtyk 2 pinowy)
    2: Włączyć zapłon (nie dotykać pedału hamulca).
    3. Kody błędów są wyświetlane na lampce ABS na tablicy przyrządów.


    Kasowanie:

    1: Wyłączyć zapłon.
    2: Połączyć ze sobą oba kołki wtyku diagnostycznego.

    3: Wcisnąć pedał hamulca.
    4: W czasie wciśnięcia pedału hamulca włączyć zapłon. Po ok. 2 sekundach lampka wyłącza się.
    5: Gdy lampka jest zgaszona: Zwolnić pedał hamulca. Po ok. 4 sekundach lampka ponownie zapala się.
    6: Gdy lampka jświeci się: Uruchomić ponownie pedał hamulca i przytrzymać wciśnięty. Po ok. 4 sekundach lampka wyłącza się.
    7: Gdy lampka jest zgaszona: Zwolnić pedał.
    8: Po 4 sekundach lampka miga dwukrotnie wskazując tym, że kody błędów zostały skasowane.



    Kod błędu - Możliwa(e) przyczyna(y)
    11, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe Obwód elektryczny odłączony / zwarty
    12, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe Błąd sygnału
    13, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe Obwód elektryczny odłączony / zwarty
    14, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe Błąd sygnału
    15, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe Obwód elektryczny odłączony / zwarty
    16, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe Błąd sygnału
    17, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe Obwód elektryczny odłączony / zwarty
    18, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe Błąd sygnału
    21, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe Przerwa elektryczna
    22, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe Przerwa elektryczna
    23, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe Przerwa elektryczna
    24, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe Przerwa elektryczna
    31, Zawór magnetyczny, wlot, przód prawy
    32, Zawór magnetyczny, wylot, przód prawy
    33, Zawór magnetyczny, wlot, przód lewy
    34, Zawór magnetyczny, wylot, przód lewy
    35, Zawór magnetyczny, wlot, tył prawy
    36, Zawór magnetyczny, wylot, tył prawy
    37, Zawór magnetyczny, wlot, tył lewy
    38, Zawór magnetyczny, wylot, tył lewy
    41, Zawór magnetyczny, przód prawy
    42, Zawór magnetyczny, przód lewy
    43, Zawór magnetyczny, tył prawy
    44, Zawór magnetyczny, tył lewy
    51, Pompa hydrauliczna Błąd obwodu elektrycznego, Bezpieczniki, Przekaźnik, Druty / element łączący
    52, Pompa hydrauliczna Nie uaktywniony
    53, Pompa hydrauliczna Uaktywniony
    54, Przekaźnik ABS Nie uaktywniony
    61, Zasilanie napięciowe Napięcie za wysokie/ niskie
    62, Zasilanie napięciowe Napięcie za wysokie/ niskie
    71, Nierównomierny rozmiar kół
    81, Sterownik ABS Błąd/błąd sterownika (ECU)

    2
  • #16 14 Maj 2011 14:14
    800434
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 16 Maj 2011 23:10
    markom13
    Poziom 11  

    Może poprostu nie usunąłeś przyczyny świecenia.Wtedy musi świecic ;)

    0
  • #18 01 Lip 2011 19:44
    marcindml
    Poziom 12  

    Ja również mam problem z ABS i jego samodiagnostyka. Gdy w kostce zwieram dwa piny (1 i 3 w pięcio pinowej brązowej) miga mi tylko dioda check i wyswietla blad 12. A co do kontrolki ABS to nawet nie gasnie. Nie gaśnie równiez po odpaleniu a dopiero po przejechaniu kilku metrów, a zapala sie ponownie po przejechaniu następnego odcinka. Czy do diagnostyki abs trzeba zwierac inne piny? Moje auto to Civic aerodeck 2.0itd 1998r

    1
  • #19 02 Lip 2011 20:10
    marcindml
    Poziom 12  

    Dzisiaj znowy bawilem sie tymi pinami. Odpalilem auto, przejechalem pare metrów i kontrolka abs zgasla, zgasilem silnik i zacząłem robic samodiagnostyke. Teraz po polaczeniu w brasowej kostce pinu 1i3 mruga tak jak wczesniej check, zas kontrolka abs gasnie a nie jak wczesniej ze sie pali caly czas. Jednak dalej nie wyswietla mi zadnych blędów, które piny moga byc od abs? sprawdzalem podwójną niebieska i jest chyba od srs bo po wlaczeniu zaplonu gasnie i ponownie sie zapala. Nie mam pojecia ktore piny moga byc od abs, kto pomoze?

    1
  • #20 02 Lip 2011 23:30
    markom13
    Poziom 11  

    Marcindml ,moze od razu zerknij w koła ,popatrz na czujniki ,na kable od czujników. Jesli wyeliminujesz problem to kontrolka zgasnie. Wiem,wiem ,szukanie w ciemno.Ale z reguly ABS sie psuje "przy kolach" .Daj znac co i jak.

    0
  • #21 13 Lip 2011 22:41
    janga500
    Poziom 9  

    Witam, od dłuższego czasu walcze z palaca sie kontrolką ABS w civic z 97 HB 5D popularny anglik. Korzystałem z powyzszych podpowiedzi ale po zwaciu pinów wtyczki 2pinowej bada mi SRS a nie ABS. Doczytałem na innym forum ze do diagnostyki ABS-u nalezy zmostkowac piny 1 i 3 w kostce 5-cio pinowej. / zatrzask wtyczki na górze /.... i pieknie mi pokazało bład 1.3. tzn wg listy powyzej czujnik koło lewy przód. Diagnostyka: mostkuje piny i odpalam zapłon - lapka ABS gasnie i po przewie nastepuje błyskanie błedu: dłuzsze błyski to pierwszy człon, a po przerwie krótsze to drugi człon. U mnie było: jeden dłuzszy - przewa - trzy któtkie.
    Jesli po kolejnej przerwie powtórzy ten sam zestaw błysków to mamy do czynienia tylko z jednym uszkodzeniem, jesli wybłyska cos innego mamy wiecej uszkodzeń itd.
    Szukam na allegro czyjnika i bede wymieniał. Powodzenia.

    2
  • #22 20 Sie 2011 13:08
    maly1441
    Poziom 1  

    Witam kolegów
    a ja mam jeszcze inne zmartwienie ponieważ, nie działa mi ABS ,ale kontrolka chodzi normalnie jak przy działającym (gdy włączam zapłon standardowo się zapala i po kilku sekundach gaśnie czyli jakby działał) gdy hamuje to nie działa ABS i nie wiem co robić????

    0
  • #23 17 Lis 2012 12:34
    blind44
    Poziom 9  

    Jeśli by się komuś przydarzył błąd nr 48 to znalazłem jeszcze poniższą tabelkę błędów. Wynika że to czujnik ABS tylni lewy. Warto sprawdzić na wtyku czujnika to multimetrem. Powinno być ok. 800-1000 om a jeżeli na ECU ABS to : prawy tył masz na pinach A15 i A16
    lewy tył masz na pinach A13 i A14. Można porównać prawy z lewym i wtedy będzie pewność.
    Honda civic '97 - ABS nie działa, kontrolka cały czas świeci.

    0
  • #24 18 Lip 2013 11:45
    piter-t
    Poziom 9  

    Witam, mi natomiast wywaliło błędy 12 i 44... możecie mi podpowiedzieć, gdzie szukać tego zaworu magnetycznego? i jak go sprawdzić? względnie co się z tym robi? bo już troszkę mnie ten ABS rozwala... chyba, że mam patrzyć na tą listę co wyżej...

    0
  • #26 18 Lip 2013 17:33
    krzysiek snigor
    Poziom 1  

    Witam!!! Mam problem z ABS Honda civic 00.r po samodiagnostyce wyswietlil mi sie błąd 1.7 co robic???

    0
  • #27 18 Lip 2013 18:32
    blind44
    Poziom 9  

    "17. Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe Obwód elektryczny odłączony / zwarty"
    więc sprawdź na początek czujnik, kostki, połączenie itp.

    poniżej: Honda Civic 5d 1995-97 Service Manual - tylko dział ABS (może się komuś przyda, a jak by ktoś bardzo chciał mogę wstawić cały -1200str. prawie)

    3
  • #28 01 Sie 2013 09:53
    piter-t
    Poziom 9  

    blind44 sorki za czas odpowiedzi dłuuugi.. mam civica aerodecka 2.0, r98...

    co do błędów... wyczyściłem koronkę z przodu po prawej stronie i jest lepiej, ale jest chyba problem z przewodem z tyłu... jak nim potarmoszę to zapala się ABS... i sam ABS działa w zależności jak się kabel ułoży przy wahaczu... może przejechać 150km bez zająknięcia a przy innym ustawieniu tyrkocze (jakby chciał już odbijać hamulec) zaraz już po ruszeniu autem... więc zapewne czeka mnie wyciąganie czujnika i przelutowanie kabla...

    0
  • #29 15 Wrz 2013 15:34
    jurgenlufen
    Poziom 8  

    Witam,
    po pierwsze dziękuję za opisane powyżej porady. ponieważ forum bardzo mi pomogło postanowiłem dodać coś od siebie , być może też komuś pomoże mój opis

    opisze mój problem z ABS Honda civic 1998 1.6 iLS .

    kontrolka załączała się po jeździe i nie wiadomo czemu, poczytałem forum podumałem i zacząłem kombinować . żeby sczytać błędy i wy mrugać musiałem wpiąć się w kostkę tą dłuższa i jak w opisie zewrzeć 1 i 3 patrząc na kostkę zamek na górze .
    ta mała kostka obok nic nie daje i zwieranie nie powoduje czytania błędów.

    wy mrugałem 15 i 16 czyli prawy tylni czujnik zwarcie- przerwa i błąd sygnału czujnika. przed wymianą na nowy ( dostanie graniczy z cudem ) popróbowałem jak piszą koledzy poczyścić koronki, czujniki i sprawdzić wtyki. i to był strzał w 10 ke :!: .

    wyczyściłem sprayem do styków wtyczkę przy czujniku i wtyczkę przy centralce ABSu i pomogło :!: .

    :idea: każdemu proponuję właśnie taką procedurę
    1)najpierw wy mrugać
    2) wyczyścić
    3)a potem kupić czujnik bo inaczej można przepłacić i nic z tego nie wyjdzie

    pozdrawiam forumowiczów

    -1
  • #30 25 Wrz 2013 11:56
    jurgenlufen
    Poziom 8  

    witam, niestety dalej kontrolka sie zapala czasem bez powodu z tym ze owiele mniej razy niż poprzednio,

    teraz pokazuje bład 15 czyli przerwa zwarcie w czujniku ,

    planuje odkręcić masę od pompki przetrzeć papierem i posmarować napisze czy pomogło

    0