Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Kangoo 1,5 dci 2003 rok kierunkowskazy

05 Gru 2009 18:01 4256 7
  • Poziom 9  
    Po włączeniu zapłonu lewy kierunkowskaz działa bez jego włączenia.
    Kostka od włącznika kierunkowskazów odpięta ,kostka od włącznika awaryjnych też odpięta a kierunkowskaz wciąż działa.Wyjąłem też wszystkie przekazniki jakie znalazłem a kierunkowskaz wciąż działa, odłączyłem centralkę od alarmu i kierunkowskaz działa. Nie mam pojęcia co jest tego przyczyną, skończyły mi się pomysły.
    Awaryjne i prawy kierunkowskaz działają bez problemu.Proszę o pomoc.:cry:
  • Pomocny post
    Użytkownik obserwowany
    Świeci czy mryga?
  • Poziom 33  
    Moduł UCH. Znajduje się z lewej strony licznika. Troszkę poniżej niego. Producent podaje że do wyjęcia trzeba sciągać deskę , ale wprawne ręce dadzą radę bez :D
  • Poziom 9  
    Miałęś rację dzieki.
  • Poziom 33  
    Prawy kierunkowskaz włącza się sam przeważnie po przejechaniu kawałka drogi.
    Doszedłem do tego, że impedancja wejść przełączników jest tak wysoka, że wilgoć powoduje obniżenie potencjałów do uziemienia. Obwód zamyka się nawet przez mokre palce od jednej ręki do drugiej. Włączenie kierunkowskazu polega na uziemieniu końcówki. Napięcie widać jest 12Vpp

    Czy można to badziewie podciągnąć rezystorami ??? Bo mi się nie chce tego rozbierać.
    Przełączniki od lewej: Prawy (pomarańczowy przewód), Lewy (fioletowy), Awaryjne (fioletowy)

    Renault Kangoo 1,5 dci 2003 rok kierunkowskazy ... Renault Kangoo 1,5 dci 2003 rok kierunkowskazy ... Renault Kangoo 1,5 dci 2003 rok kierunkowskazy

    Wysoka impedancja to jest jakieś uszkodzenie, czy tak ma być???
  • Poziom 33  
    A próbowałeś rozebrać przełącznik zobaczyć styki. W wersjach bez UCH w których wyłącznik był obciążany bezpośrednio prądem z żarówek , potrafiła się zrobić przewodząca maź na stykach która powodowała włącznie się przerywacza kierunków. Maź składała się z pyły miedzianego ze styków oraz smaru używanego dla polepszenia poślizgu po stykach. Po kilku latach robiła się z tego zabójcza mikstura. Może w tym wypadku jest podobnie.
  • Poziom 33  
    Rozebrałem przełącznik i faktycznie smar wymieszany był z opiłkami miedzi. Ale czy miało to jakiś wpływ trudno stwierdzić. Przełącznik dosyć łatwo rozebrać. Nie wiem dlaczego jest aż tak wysoka impedancja wejść, bo tylko raz to robiłem. Przypuszczam, że producent "przedobrzył" z zabezpieczeniem styków małym prądem. Zazwyczaj rozbieram takie sterowniki, aby usunąć usterkę wewnątrz i dałbym znać co i jak. Ale podciągnąłem tylko wejścia przez rezystory z prostego powodu - nie lubię napisu RENAULT

    PS. dzisiaj dowiedziałem się o kontrolce airbag w Kangoo. Wilgoć na przewodach pod fotelem kierowcy powoduje awarię w odczycie parametrów.