Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vento 1,8 ABS - problem z regulacja LPG

Wlodek83 06 Dec 2009 11:48 5372 14
  • #1
    Wlodek83
    Level 17  
    Witam.

    Mam małe problemy z wyregulowaniem instalacji LPG. Dane auta i instalacji to:

    VW Vento 1,8 ABS monowtrysk, automat, instalacja BingoS, parownik Tomasetto 140HP,
    parownik zregenerowany, filtry i świece wymienione, kable WN sprawne, na benzynie chodzi poprawnie, sonda lambda sprawna,podstawa gaźnika wymieniona, nieszczelności w układzie dolotowym nie zauważyłem, temperatura parownika 50-70 stopni, silnika 90 stopni, spalanie trasa 10, miasto nawet do 16, na benzynie spalanie w normie, zablokowany dopływ ciepłego powietrza do filtra, dostaje tylko zimne.



    Instalacje próbowałem regulować na dwóch mikserach 37mm oraz 34mm.
    Regulacje przeprowadzałem wg. opisu z postu Link z opisu kolegi kk.2000.

    1)Przy mikserze 37mm po ustawieniu parownika na 110 krokach i przeprowadzeniu nauki sterownik ustawiał się w granicach 110 kroków. Na jałowym i na wysokich obrotach trzymał 90-120 kroków. Problem pojawił się przy gwałtownym przyspieszeniu, auto dostawało muła, mieszanka spadała na ubogą a krokowy dochodził nawet do 180 kroków i nie było poprawy. Przy delikatnym przyspieszaniu wszystko było w normie.
    2)Przy mikserze 34mm po ustawieniu parownika na 110 krokach i przeprowadzeniu nauki sterownik ustawił się na około 80 kroków. Wówczas na jałowym krokowy ustawiał się na 120-130 kroków a pod obciążeniem na około 80 kroków. Nie występował tu efekt mulenia jak przy większym mikserze.

    Wiem że katalogowy mikser dla tego silnika to 36-38mm. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną mulenia auta przy mikserze 37mm.
    Ewentualnie czy mogę jeździć na mikserze 34mm przy takim ustawieniu że na jałowym będzie się kręcił na 120 kroków a pod obciążeniem na 80 kroków ?

    Pozdrawiam.
    Wlodek83
  • #2
    dariusz105
    Level 26  
    parownik ustawić tak aby utrzymywał tyle samo kroków na jałowym i pod obciążeniem.mikser 34 wydaje się właściwszy.po regulacji sprawdzić w czasie jazdy czy nie występuje zaniżanie lub zawyżanie pozycji krokowego.
  • #3
    Wlodek83
    Level 17  
    Zostawiłem ten mikser 34. Parownik ustawiłem tak, ze krokowy w całym zakresie obrotów pracuje na 70-100 kroków, a podczas nauki ustawił się na 82 kroki. Wszystko to oczywiście na rozgrzanym silniku. Zobaczymy jak będzie ze spalaniem.
  • Helpful post
    #4
    dariusz105
    Level 26  
    sprawdzić w czasie jazdy czy trzyma kroki tak jak na postoju.na spalanie i moc ma wpływ "punkt neutralny sondy".
  • #5
    Wlodek83
    Level 17  
    Sprawdzałem to i te kroki czyli 70-100 trzyma zarówno na postoju jak i w czasie jazdy, także przy mocnym operowaniu pedałem gazu.
    Co do punktu neutralnego sondy to mam teraz ustawione 0,44V. Zmiana w którą stronę tego napięcia powinna spowodować jakie zmiany w spalaniu?? I o jaką wartość proponujesz zmienić próg sondy żeby jakiekolwiek zmiany były odczuwalne (0.2, 0.4V ??)
  • Helpful post
    #6
    dariusz105
    Level 26  
    w kierunku zera zubaża mieszankę w drugą wzbogaca.bingo ma zablokowane zbytnie zubożenie a zmiana progu powoduje kilku lub kilkunasto procentową zmianę zużycia LPG oraz dynamiki.
  • #7
    Wlodek83
    Level 17  
    Narazie ustawilem prog na 0,4V. Auto chodzi dobrze, co do spalania to narazie w trasie wyszlo mi 11/100. W miescie jeszcze nie mialem mozliwosci sprawdzenia. Ale jeszcze z tym spalaniem musze powalczyc.
    Dzieki za pomoc.
  • #8
    mariuszolkusz
    Level 18  
    Próg sondy 0,4v , postaraj się o mikser 32 a nawet 28mm. Takie montowałem . Skok aturatora będzie mniejszy a co za tym idzie reakcja na sonde szybsza.Pozdrawiam.
  • #9
    kubicak
    Level 12  
    Moze parownik do wymiany, nie kazdy parownik po regeneracji sie nadaje do użytku.
  • #10
    Wlodek83
    Level 17  
    Witam.
    Jak na razie na tym mikserze 34 chodzi w miarę stabilnie, może spalanie mogłoby być trochę mniejsze (ostatni pomiar 13,5 l/100km w cyklu mieszanym). Postaram się jeszcze o mniejszy mikser i wtedy zobaczę.
  • Helpful post
    #11
    mania2
    Level 15  
    absolutnie nie zamontuj mikser 37 i góre wtrysku bezpośrednio na mikser tak aby storżek wtryskiwacza wchodził w palnik miksera i regulacja.W kompie Bingo masz jeszcze coś takiego jak ustawienia stałe silnkia krokowego,zaznacz to i wtedy możesz poeksperymentować z krokami,dla twojego auta 100 kroków to opcja najlepsza
  • #12
    Wlodek83
    Level 17  
    Witam.
    Na mikserze 37 cala regulacja przebiegła prawidłowo (pod obciążeniem i na jałowym te same kroki około 110). Tylko przy gwałtownym wciskaniu gazu auto było mułowate, silniczek krokowy ustawiał się na maksymalne kroki a mieszanka nadal uboga (jak mu pozwoliłem to nawet 180 kroków). Przy lekkim wciskaniu gazu było wszystko w porządku (tzn. kroki na poziomie 110).
    Dodam że wtedy pomiędzy górą wtrysku a mikserem miałem tą oryginalną podkładkę. Wyrzucić ją całkowicie czy dać pod miser?
    W bingo mam ustawione na stałe silniczek krokowy.
  • Helpful post
    #13
    mania2
    Level 15  
    Tą podkładke wyrzucić całkowicie i dobre uszczelki załorzyć wtedy bedzie dobre wysysanie z palnika miksera
  • #14
    Wlodek83
    Level 17  
    Witam.
    Założyłem mikser 37, podkładkę wyrzuciłem, pod mikser dałem nowa uszczelkę którą dorobiłem, na miser dałem oryginalna uszczelkę. Parownik ustawił się na około 110 kroków i trzymał tą wartość na jałowym oraz pod obciążeniem, nawet przy gwałtownym przyspieszaniu. Wszystko było dobrze do kolejnego odpalenia auta - wtedy w ogóle nie chciał chodzić na gazie. Po sprawdzeniu wszystkiego okazało się że parownik się najprawdopodobniej sam przestawia. Odpaliłem rano auto z laptopem i obserwowałem co się dzieje. Po osiągnięciu temperatury 20 stopni przełączył się na gaz i krokowy ustawił się na około 60 kroków (jałowy i obciążenie). Gdy się jeszcze trochę zagrzał to kroki wzrosły do 70-80. Przełączyłem na benzynę a po kilku sekundach ponownie na gaz - wówczas krokowy zaczął chodzić na 130-140 krokach. Próbowałem kilka razy przełączać benzyna-gaz to się ostatecznie ustawił na 110 i tak już dalej chodził. Ale co odpalenie to różne wartości ustawienia krokowego.
    Wyjściowe ustawienie wartości PWA wynosi 107 czyli tak jak się ustawił podczas regulacji a ze względu na duże widełki pracy krokowego pracuje on w tak różnie skrajnych wartościach.
    Czytając post kolegi nasu który miał identyczne objawy co ja, dochodzę do wniosku, że czeka mnie wymiana parownika na inny model (będzie to najprawdopodobniej Lovato).
    Pozdrawiam.
  • #15
    wmarek65
    Level 15  
    Jeśli decydujesz się wymieniać parownik ,polecałbym parowniki BRC np.Eco jest tam regulacja bardzo precyzyjna ,czego nie mogę powiedzieć o parownikach Lovato ,Lovatek.
    Walczyłem kiedyś z palącym sie checkiem w Dodge i przetestowałem parowniki Lovato super i Lovato Major i parownik BRC .Najlepiej dawał się wysterować BRC .

    Odnośnie zmian ustawień krokowca przy każdorazowym odpaleniu ,miałem kiedyś podobny przypadek z AL700,okazało się że winny był sterownik a nie reduktor,jeśli masz możliwość podmień sterownik . Nie twierdze że nie jest to wina reduktora,ale ja tak miałem i też próbowałem z reduktorami a okazał się sterownik