Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Optymalna CENTRALA dla ponad 800 numerów wewn. Co polecacie?

ama1 07 Gru 2009 23:52 4903 43
  • #31
    nixau
    Poziom 16  
    zolo napisał:
    Panasonic - KX-TDA600 lub TDE600 ale tam z kombinacjami telefonów zwykłych/systemowych/VoIP'owych da się uzyskać 960NN - teoretycznie... Ale oczywiście też można sieciować np. po trakcie i da rade te 800NN analogowych... Ale jaja z taryfikacją będą... Ewentualnie systemy NCP ale tam dokładnie nie wiem jak...


    Ile można mówić i tłumaczyć - program do taryfikacji jest w standardzie, zaś system bez problemu obsłuży ponad 800 telefonów analogowych (bez sieciowania). Przy odpowiedniej konfiguracji systemu możemy uzyskać do ponad 1400 numerów wewnętrznych.
  • SterControl
  • #32
    prointegro
    Poziom 12  
    Tracer2 napisał:
    A co do ilości odbiorników DTMF to mnie ta ilośc zupełnie nie interesuje, bo nie ma z tym zupełnie problemu.
    To dzaiła. Czego chciec więcej.

    Kolega chyba nie zetknął się nigdy z problemami gdy powiedzmy 200 agentów zaczyna pracę w kampaniach marketingowych lub sprzedażowych.
  • SterControl
  • #33
    abr33
    Poziom 11  
    Jeżeli można wtrącić się do dyskusji ?

    W przypadku, gdy klient potrzebuje 800 telefonów to ja również zastosowałbym
    Asteriska.

    Wyglądałoby to tak,
    - Serwer podstawowy Asteriska oraz serwer dodatkowy (rezerwowy) redundantny.
    - Karta - trakt 1 x E1
    - Bramka 800 portowa FXS - Asterbox firmy Elektronix
    - 800 telefonów np. Panasonic KX-TS500

    A całość wraz z telefonami wyceniłbym na 115 tys zł !!!

    Można do tego dołożyć tez kilka telefonów IP.
    To jest optymalne rozwiązanie centrali z 800 telefonami.
  • #34
    xxpiotrek
    Poziom 18  
    Wyposażenie wszystkich abonentów w telefony KX-TS500 to chyba nieporozumienie !!
  • #35
    zolo
    Poziom 14  
    nixau napisał:

    Ile można mówić i tłumaczyć - program do taryfikacji jest w standardzie, zaś system bez problemu obsłuży ponad 800 telefonów analogowych (bez sieciowania). Przy odpowiedniej konfiguracji systemu możemy uzyskać do ponad 1400 numerów wewnętrznych.


    można jaśniej wg. wizji kolegi? z zaznaczeniem tych 800NN analogowych...

    a jeśli chodzi o taryfikację - ona jest, fakt, ale program? np. jeden z popularniejszych Contec - Telbaza? Jak postawimy 2 centrale i je posieciujemy to będzie problem z uzyskaniem jednego bilingu na całość... Natomiast jak jedna centrala to ok. Ale te 800NN analogowych...

    P.S. "Jaja" nie oznacza że czegoś brak :D

    A co do KX-TS500 - a czemu nie? to takie małe Titanic'i - póki nie zatonie (tj. czymś tego nie zalejesz) - działa, odporne na wszelkie ... wymysły ludzkie... :D - oczywiście to w formie luźnego żartu bo przecież "prezes/prezesowa" będzie chciała mieć na pewno CLIP a nawet systemówkę...


    P.P.S. a jednak i tak stawiał bym na Alcatela...
  • #36
    Marynat
    Poziom 15  
    zolo napisał:
    nixau napisał:

    Ile można mówić i tłumaczyć - program do taryfikacji jest w standardzie, zaś system bez problemu obsłuży ponad 800 telefonów analogowych (bez sieciowania). Przy odpowiedniej konfiguracji systemu możemy uzyskać do ponad 1400 numerów wewnętrznych.


    można jaśniej wg. wizji kolegi? z zaznaczeniem tych 800NN analogowych...

    a jeśli chodzi o taryfikację - ona jest, fakt, ale program? np. jeden z popularniejszych Contec - Telbaza? Jak postawimy 2 centrale i je posieciujemy to będzie problem z uzyskaniem jednego bilingu na całość... Natomiast jak jedna centrala to ok. Ale te 800NN analogowych...

    Podstawą są tu karty 24 portowe. A tu zrzut z dokumentacji:

    PT=telefony systemowe
    SLT=telefony standardowe

    PS.
    Trochę wiedzy jeszcze nikomu nie zaszkodziło...

    I jeszcze jedno: cały ten temat to prawdopodobnie "podpucha" ama1, który ma świetną zabawę tej przepychanki

    Moderowany przez Mirek Z.:

    Obrazek usunąłem - p.1 regulaminu.

  • #37
    Tracer2
    Moderator - Telefony Stacjonarne
    Nom.
    Ja też mam .
    Bo mi dalej nie pokazali tej firmowej taryfikacji Panasoncka...
    i rozliczania darmowych minut.
    Po za tym dalej nie wiem czy jak sie darmowe minuty skończą , to się wyjscie na danego trunka zablokuje??
    Ale to juz , zaczynają byc pytania reoryczne....... ;) :) ;)
  • #38
    sp2sci
    Poziom 14  
    Stalowy Szczur napisał:
    Ericssona nie ma.


    A to ciekawe co kolega pisze bo MX-ONE jest i ma się świetnie co prawda teraz występuje pod nazwą Aastra ale jest.
    I ja jak najbardziej polecam.
    Rewelacyjny system z możliwością montażu "modułów wyniesionych" poprzez IP chociażby...
    W Polsce oferowany przez kilka największych firm zajmujących się instalacją systemów telekomunikacyjnych.

    pzdr
  • #39
    zolo
    Poziom 14  
    No fakt... Panasonic wprowadził przecież karty 24prot... Czyli teoretycznie zapakujemy 1032 NN analogowych ale bez miast... - mea culpa :) no i jest zatem 3 dobry system...

    Zatem co tu dużo mówić - jak mamy więcej gotówki to ładujemy Alcatela a jak nie to w tej kwestii Panasonic. Choć opcja sieciowania MAC po SSL też będzie dobra i chyba najtańsza... Z niezawodnością - tu chyba wszędzie podobnie...

    I tak z drugiej beczki... Co prawda Asterisk przy zastosowaniu tych całych "bram FXO itd." byłby całkiem ciekawy w konkretnym rozwiązaniu ale póki co przy systemie na 800NN trzeba mieć pewność że bramy nie będą się wieszać - tutaj chyba trzeba przekopać internet i trochę podzwonić żeby to rzetelnie ocenić... Nie miałem styczności z tym sprzętem ale i tak większość firm odrzuca jedna sprawa - osoba która konfiguruje Asterisk'a jest panem i władcą tego konkretnego systemu - osoba odchodzi z serwisu i mamy problem... Jak wiadomo - każdy informatyk ma swoje "sposoby" na programowanie...

    A apropo możliwości systemów wyniesionych - na Slicanie dzieje się to bezproblemowo...
  • #40
    instalatorPBS
    Poziom 27  
    Program nazywa się Call Accounting i służy do między innymi taryfikacji central serii TDA,TDE i NCP.
    Jesli ktoś czegoś nie zna i nie wie jak to uruchomic nie znaczy, że tego nie ma bądź nie da się włączyć.
    RP
  • #41
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #42
    abr33
    Poziom 11  
    Odpowiadając koledze xxpiotrek
    <<Wyposażenie wszystkich abonentów w telefony KX-TS500 to chyba nieporozumienie>>
    Stosowanie jednego rodzaju telefonów ma sens w takich firmach jak hotele, urzędy instytucje. Gdzie większość telefonów jest tego samego rodzaju. Oczywiście dokłada się dwa/trzy telefany telefony IP tzw systemowe ( ja stosuje Cisco) dla sekretarki czy szefostwa.
    Kolego Zolo - jak mamy więcej gotówki to ładujemy sie w Cisco !
    Odnośnie informatyków do Asteriska. W programach wielu techników łączności w Polsce są już przedmioty dla uczniów z instalacji i konfigurowania Asteriska. Rośnie nam nowa kadra więc z programowaniem Asteriska nie będzie problemu.
    Kolego R-MIK, faktycznie teraz faxy to jak żona Colombo, gdzieś jest a taka wirtualna jak te faxy wirtualne (fax2mail/mail2fax). Aczkolwiek jak się znajdzie jakiś sprzętowy fax to spokojnie przejdzie również i przez Asterboxa.
  • #43
    Stalowy Szczur
    Poziom 15  
    [quote="R-MIK"]
    Adamt27 napisał:


    Proszę mi wyjaśnić, jakim cudem VoIP (transmisja w czasie mocno nierzeczywistym) może jakościowo być lepsze od ISDN (transmsja w czasie rzeczywistym) ?

    [...]
    O przesyłaniu faksów nie wspomnę i nie mówcie mi o T38, to to jest jak żona Colombo, wszyscy o tym słyszeli, ale nikt nie widział.

    Nie mieszajmy umysłowo dwóch systemów monetarnych. Co innego jest centrala oparta o telefonię IP, ale mająca punkt styku z klasycznym PSTN, a co innego centralka zapięta do operatora VoIP. W przypadku centralek IP odpadają karty rozszerzeń, można stosować softfony, odpada podwójne okablowanie, zarządzanie siecią jest łatwiejsze i- per saldo- samo rozwiązanie jest tańsze.
    A faksy po IP widziałem, i używam :D
  • #44
    zolo
    Poziom 14  
    abr33 napisał:

    Kolego Zolo - jak mamy więcej gotówki to ładujemy sie w Cisco !


    W sumie racja... ale za cenę sprzętu Cisco dostaniemy 1,5 Alcatela (choć nie wiem jak się teraz plasują ceny Cisco)... to nie wiem czy jest sens się ładować w Cisco tylko dla VoIP... Tyle że fakt jak postawimy Cisco to w zasadzie mamy spokój... Tyle że mnie bardziej chodziło o przyziemny sprzęt - na większość kieszeni firm chcących centralę na 800NN... Mało kto bierze Cisco bo jest drogie nawet w porównaniu do Alcatela...