Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Optymalna CENTRALA dla ponad 800 numerów wewn. Co polecacie?

06 Gru 2009 18:08 4918 43
  • Poziom 9  
    Witam

    Chciałbym się dowiedzieć na jaki model centrali wymieniają duże firmy, swoje stare centrale (np. Meridian Option 61C) aby zwiększyć niezawodność, zmniejszyć koszty obsługi i awaryjność kart wyposażeń itd.

    Lub jaka centrala jest optymalna dla dużych firm (ponad 800 numerów wewnętrznych) (wyposażenia analogowe i cyfrowe)?

    Z góry dzięki za informacje
  • SterControl
  • Moderator - Telefony Stacjonarne
    Może być MAC 6400. Tani serwer o duzych mozliwościach.
  • Poziom 15  
    Tracer2 napisał:
    Może być MAC 6400. Tani serwer o duzych mozliwościach.

    Ile wewnętrznych może mieć MAC6400?
    Czy wprowadzasz w błąd świadomie, nie wiesz, czy nie czytasz tematu?
    Jakby co, to tu jest karta katalogowa: Slican MAC6400
  • Moderator - Telefony Stacjonarne
    Tak myslałem ,że się ktoś złapie.Hmmm i to doradca.....
    Jak by Kolega na szkoleniu był, to by wiedział ,że takie centrale można zsieciować i ich pojemność zwielokrotnić.
  • Poziom 16  
    Polecam Alcatel OXE badz 4400 lub konkurencyjny Siemens4000. Oba to duze serwery pabx, napisz dokladne wymagania dla Twojego systemu.
  • Moderator - Telefony Stacjonarne
    To napisz też ile kasy macie bo to drogie systemy....
  • SterControl
  • Poziom 15  
    Tracer2 napisał:
    Tak myslałem ,że się ktoś złapie.Hmmm i to doradca.....
    Jak by Kolega na szkoleniu był, to by wiedział ,że takie centrale można zsieciować i ich pojemność zwielokrotnić.

    Ciekawe kto kogo złapał. Trzeba czytać ze zrozumieniem. Pytanie było centralę, która spełni określone wymagania, nie sieciowane centrale. Sieciować to można wszystko (oczywiście co się da sieciować), ale nigdy nie będzie to jednolity system. Tak więc daruj sobie tego MACa
  • Poziom 16  
    Panasonic KX-TDE600 lub Panasonic KX-TDA600. Będzie to najlepszy wybór z dużymi możliwościami.
  • Poziom 15  
    Jeśli chodzi o klasyczną telefonię, to w grę wchodzi Avaya, Siemens i Alcatel. Nortela nie ma, DGT zapadło w sen zimowy, Ericssona nie ma. Jak masz kupę kasy i korporacyjne nakazy- jest Cisco. Panasonic, Platan, Slican- dla zdesperowanych. Jest jeszcze kilku dostawców, ale oni raczej dla hobbystów produkują.
    Jeśli trzeba konkretnej pomocy, zapraszam na priva.
  • Moderator - Telefony Stacjonarne
    Oj widać jak Slican zalazł Kolegom za skórę. Te przytyki "dla zdesperowanych".....
    Da się zsieciować w sposób przezroczysty z jednolitą numeracją i spoko pojemność można np.podwonić.
  • Poziom 15  
    Tracer2 napisał:

    Da się zsieciować w sposób przezroczysty z jednolitą numeracją i spoko pojemność można np.podwonić.

    Jednolita numeracja to nie wszystko...
    Jaką metodę można użyć do sieciowania (ISDN, VOIP, inne)? Ile jest wtedy kanałów między centralami? Czy odbywa się to kosztem jakiś możliwości? Czy można współdzielić zasoby centrali? Jak np. wygląda wtedy taryfikacja? Ogólnie, jakie są ograniczenia takiego rozwiązania?
  • Moderator - Telefony Stacjonarne
    30B+D 30 kanałów x 8, 2B+D x 80 VoIP -16 kanałów.
    Każdy serwer ma wystarczające zasoby do obsłużenia ruchu.
    Taryfikuje się obie jednostki.
    Taryfikacja jest w cenie zintegrowana z systemem, a nie jakieś przystawiki.
    Tak samo są zintegrowane translacje GSM,jesli są potrzebne.
  • Poziom 11  
    Polecam centrale w oparciu o Asteriska. Cena kompletnej centralki z obsługą 800 portów, traktem, nagrywaniem rozmów to tylko 89.000 zł netto !
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Tracer2 napisał:
    Oj widać jak Slican zalazł Kolegom za skórę. Te przytyki "dla zdesperowanych"......

    Gdyby ktoś napisał, że Polonez to syf- też by było, że FSO zaszło komuś za skórę?
  • Moderator - Telefony Stacjonarne
    Adamt27 napisał:
    .
    Przyszłość dużych central faktycznie rysuje się na bazie klonów Asteriska.

    Szczególnie jesli wziąć dziury w oprogramowaniu ,możliwość włamań i dzwonienia za free np. do Monaco.
    Słyszałem własnie o jednym takim systemie.
    Jak będzie rynkowa potrzeba większej ilości kanałów VoIP w MAC-u to się zapewnie pojawi.
    W tej chwili nie ma większego zapotrzebowania rynku na to, w związku jako taką jakośćią netu w PL.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Witam,
    Liczba wewnętrznych jako jedyne kryterium mające posłużyć do wyboru centrali telefonicznej w mojej opinii nie pozwoli wybrać optymalnego rozwiązania.
    W trakcie definiowania wymagań wziąłbym jeszcze pod uwagę:
    - możliwość implementacji systemu w technologi VoIP (telefony wewnętrzne)
    - wykorzystanie softphone'ów,
    - generowany ruch wychodzący i przychodzący - oczekiwana wydajność sytemu
    - czy do centrali będzie podpięty, zintegrowany IVR lub VM,
    - czy planowane jest uruchomienie sytemu CC lub integracja aplikacji biznesowych z wykorzystaniem linku CTI,
    - biling, rejestracja rozmów, itp.

    Mogę udzielić pomocy przy wyborze rozwiązania, proszę o kontakt na priv.
  • Poziom 16  
    Alcatel OXE lub Siemens 4000, to polecam, duze sprawdzone sprzetowe systemy, jednak drogie, a z drugiej strony niezawodne.
  • Poziom 38  
    Przychylam się do wypowiedzi kolegi amfi_amf jednak z nie wielką przewagą na korzyść Alcatela.
  • Poziom 24  
    A ja bym skłonił się do Siemensa. Nie ma urządzenia które nie może się zepsuć. A przy cenach serwisu Alcatela można się zabić. Siemens denerwuje mnie terminami ale jest chyba solidniejszy.Mimo wszystko warto również rozważyć sieciowanie MAC-ów. Producent gwarantuje sprawność ruchową między jednostkami, przenoszenie usług, i różne takie. Osobiście nie dane mi było sprzedać takiego systemu, ale uczestniczyłem jako pomoc w uruchomieniu takiego systemu na 1000 numerów wewnętrznych. Bez uwag. Po prostu chodzi.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator - Telefony Stacjonarne
    A ten dodatkowy serwer i UPS to jest w gratisie, ofcors ??
    U mnie kilka działa juz ze 2 lata i nic ,a w serwerze a to zasilacz sie spali a to płyta padnie . Dyski tez ze stali nie są.......
    MAC na akumulatorach potrafi kilkanaście godzin wytrzymc nim padnie.
    A skąd TY takiego UPSa weżmiesz i zapewnie nie będzie on 510 PLN kosztował , tyle co aku w MACu....
    Jest przewaga dedykowanego urządzenia nad składanką...
    A .. i jeszcze ile kosztuje h pracy tego Informatyka, którz "rzeżbi" cały czas w tym systemie ...??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 38  
    macmm zgoda co do Siemensa (bo to też bardzo dobry system) ale nowa wersja 4000 ma sporo zastrzeżeń tzw. "konstrukcyjnych".
    Alcatel za wyjątkiem nowego softu niewiele zrobił w kierunku modernizacji karty sterownika, a Siemens wprowadził dużo zmian i chyba nieco przesadził.
    ps
    Ale to nie jest "czas i miejsce na takie dyskusje" skoro Slican ma być lepszy :idea:.
    (niech wygra lepszy) :D
    (a czy Awaya nie ma tutaj swoich obrońców?) :cry:

    Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    Ci co rozważają zakup ACM to tutaj raczej po poradę nie zaglądają.
    Więc i obrońców nie ma.
    Ale swoją drogą przy takim kursie dolara to rozwiązanie Avaya może być konkurencyjne.
  • Poziom 16  
    Ja proponuje by kolega ama1 po prostu zwrocil sie z zapytaniem ofertowym do trzech wspomnianych firm lub ich przedstawicieli: Alcatae, Siemens i Slican (choc rozwiazanie sieciowania mac-a6400 odrzucilbym z powodu koniecznosci posiadania dwoch systemow) rownoczesnie wraz z tymi zapytaniami proponuje, aby kolega udal sie do operatorow telekomunikacyjnych i dowiedzial sie jakie sa warunki dzierzawy sprzetu. Takie rozwiazania tez sa obecnie na rynku.
  • Poziom 14  
    Pierwsze co to Alcatel - ich systemy na 800NN działają stabilnie, wadą będzie później jedynie serwis (o ile coś siądzie) ale ogólnie rzecz biorąc to póki burzy to niedostanie albo jakiego innego ustrojstwa to będzie działać... I jest tu sens cenowy we wszystkim...

    Asterisk - fajnie, ALE - jesteśmy uwiazani do jednego informatyka co postawi nam łapę na serwisie... 2 sprawa - kup 800 telefonów VoIP'owych ... oczywiście takich co się wieszać nie będą... Sam serwer 89kPLN ok. a aparaty? postaw np. bezawaryjne Panasonic KX-TS500 do tego serwera za 59zł brutto/szt ... ale tutaj niestety aparat VoIP za... 100zł netto najmniej - i czy to działać będzie bezproblemowo... ?

    Panasonic - KX-TDA600 lub TDE600 ale tam z kombinacjami telefonów zwykłych/systemowych/VoIP'owych da się uzyskać 960NN - teoretycznie... Ale oczywiście też można sieciować np. po trakcie i da rade te 800NN analogowych... Ale jaja z taryfikacją będą... Ewentualnie systemy NCP ale tam dokładnie nie wiem jak...

    Slican - póki co sieciowanie po trakcie 2xMAC (30 kanałów wystarczy...) i działać to też będzie jako jednolity system i też z taryfikacją nie będzie problemów...

    Redundantne systemy: Alcatel i Asterisk
  • Poziom 15  
    prointegro napisał:
    Ci co rozważają zakup ACM to tutaj raczej po poradę nie zaglądają.
    Więc i obrońców nie ma.

    Słuszna uwaga... Cóż poradzić, że niektórzy wolą twierdzić, że nie ma to jak system związany sznurkiem, złożony z komponentów różnych dostawców, (a jak jeden- to musowo posieciowany z kilku, bo jeden rady nie daje). Bo nie ma jak fun przy aktualizacji softu. A że nie ma dyskusji o tym co dany sprzęt umie? Jaką ma wydajność, możliwości integracji? Prosta sprawa, związana z ilością odbiorników DTMF i ich zarządzaniem, o ilości kanałów VoIP już było wspominane... można dołożyć jeszcze kilka parametrów. Jak na razie dyskusja jest na poziomi "motoryzacyjnym"- nie kupować aut na "F", i nie ma Panie jak niemieckie auta....
  • Moderator - Telefony Stacjonarne
    Padł trakt 30B+D podłączony do MACa 6400. Objaw był taki ze rwało na potegę rozmowy. Można było podejżewać ,że soft sie wysypał.
    Wymieniłem go z 3.08 na 4.03 i potem znowu na 3.08.
    W ujawnieniu usterki pomógł jednak monitor ISDN i kontak z serwisem .
    Wysłanie logów i dostałem diagnoze. I mogłem TEPSe chwycić za .....
    A, soft wymieniałem z domu via net...
    Cała diagnoza była via net.
    A co do ilości odbiorników DTMF to mnie ta ilośc zupełnie nie interesuje, bo nie ma z tym zupełnie problemu.
    To dzaiła. Czego chciec więcej.
    A jak się jakis błąd zdarzy, to jest portal i na nim serwisy i instalatorzy je zgłaszają i dyskutują .
    Na bierząco.