Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z uruchomieniem Mercedesa w202

06 Gru 2009 21:03 5952 10
  • Poziom 9  
    Witam !
    Mam problem z uruchomieniem mojego mercedesa w202 2.4 benzyna V6 1998r . Problem pojawił się po rozładowaniu akumulatora . Jak ładowałem to zdjąłem klemę ,,minusową '' . Po naładowaniu 3 razy odpalił tylko na chwilę a potem już wcale . Rozrusznik obraca , silnik nie odpala . Podejrzewam że coś się rozprogramowało (ewentualnie czy zresetowanie coś pomoże i jak to zrobić (reset) ?? . Będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi.
  • Poziom 10  
    moze byc problem z immo, czy na lusterku moze ma dwie diody czerwona i zielona???
  • Poziom 9  
    Witam !
    Dziękuję za odpowiedź . . Po wymianie doświadczeń z innymi elektronikami wspólnie rozwiązaliśmy problem . Auto pali bez zastrzeżeń .
  • Poziom 25  
    A co było przyczyną jak to nie tajemnica ?
  • Poziom 9  
    Przyczyną była dodatkowa blokada na odcięciu paliwa . Po ominięciu tej blokady samochód odpalił bez problemu i jest w ciągłej eksploatacji . Chodzi jak ,,szwajcar ". Jestem pod wrażeniem jazdy i ogólnej mechaniki.
  • Poziom 2  
    Witam.
    Podłączę się do tematu, ponieważ ja też mam ten sam problem w swoim c180 z 95 r. Po naładowaniu akumulatora odpalił tylko raz na 1 sek. i zgasł. Następne próby odpalanie nie powiodły się i dałem spokój rozrusznikowi.
    Czy mógłby kolega w szczegółach napisać jak rozwiązał ten problem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Dodam, że w lipcu 2009 r. miałem już podobny przypadek. Mianowicie z powodu uszkodzenia alternatora rozładował mi się akumulator. Po naprawie altka i naładowaniu aku samochód nie chciał zapalić. Przeczytałem wówczas gdzieś na forum żeby pozostawić samochód z podpiętym aku na kilka godzin. Więc zostawiłem najpierw na ok. 3 godz. - nie pomogło. Następnie na ok. 20 godz. i jakie było moje zdziwienie - samochód zapalił. Obecnie samochód nie reaguje po takim "odpoczynku". Dlatego ponawiam prośbę o odpowiedź.
  • Poziom 9  
    Witam !
    Przepraszam że tak późno odpowiadam. U mnie w samochodzie była wstawiona dodatkowa blokada (odcinało paliwo i zapłon ) , rozrusznik kręcił ale nie było reakcji . Po ominięciu tej blokady samochód zaczął normalnie palić . Dla mnie wcześniej proponowali jeszcze odłączyć klemę ,,+" odczekać trochę (kilka minut ) i ją podłączyć ZDECYDOWANIE (żeby nawet ręka nie drgnęła w bok :) ) . 1 zdecydowanym przyciśnięciem ! .

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zapomniałem dopisać że robi się to tylko raz !!! (następne próby nie pomagają ! )
  • Poziom 2  
    Witam ponownie.
    Problem opanowany 16.01.10 r. - ale dopiero teraz odpowiadam!!!
    Podzielę się swoim doświadczeniem może ktoś skorzysta, a w skrócie wyglądało to tak:
    Kręciłem rozrusznikiem - nie chciał gadać.
    Odkręciłem świece - zalane, problem więc dotyczył zapłonu.
    Pomyślałem, że może coś z immo.
    Wsiadłem do środka, włączyłem immo, przekręciłem i dalej nic (bo niby jak miało być inaczej).
    Wyłączyłem immo, zakręciłem - zagadał na 1 sek. przy drugiej próbie z nogą na pedale gazu - pali.
    Trzymałem go tak ok. 15 min. w tym czasie zagrzał się do 80 st. C, wł. i wył. klime. (tak mi radził jeden z elektryków, podobne rady terz czytałem na naszym forum - tzw. adaptacja przepustnicy)
    Zgasiłem
    Przy kolejnej próbie odpalenia już bez gazu obroty jałowego sam utrzymał.
    Zgasiłem. Wł. i wył immo. Próba odpalenia. Wszystko OK, jak przed awarią.
  • Spec od Mercedesów
    stasiek1313 napisał:
    Odkręciłem świece - zalane, problem więc dotyczył zapłonu.
    Pomyślałem, że może coś z immo.

    Mercedes nie stosuje w oryginalnym immobilizerze odcinania zapłonu z dwóch powodów:
    -w czasie kręcenia rozrusznikiem świece ulegają zalaniu i mogą być spore kłopoty z ponownym uruchomieniem silnika
    - niespalona mieszanka opuszcza cylindry i gromadzi się w katalizatorze. Jeżeli uruchomimy silnik to paliwo zaczyna się spalać i temperatura katalizatora gwałtownie rośnie - co może prowadzić do jego uszkodzenia.
    Tak więc generalnie jest to odcięcie wtrysków, a w starszych modelach rozrusznika.