mirrzo wrote: sebastek09 wrote: Nowych Junkersów nie musi instalować autoryzowany firmowy przedstawiciel. Wystarczy pieczątka człowieka z uprawnieniami gazowniczymi.
Zawsze tak było i jest nadal.
Ale nie pieczątka, tylko instalator z uprawnieniami może je instalować"
I znów wprowadza pan w błąd pisząc jakąś swoją historię i nad interpretację obowiązującego prawa.
Pan "sebastek09" napisał, że wazny jest nadzór i ostateczna pieczątka z numerem uprawnień gazowych w dokumentacji urzadzenia, a nie faktyczne, fizyczne wykonanie montażu przez osobę mającą te uprawnienia.
Jak do tej pory firma Junkers wymagała montażu przez autoryzowanych instalatorów Junkers, bo w przeciwnym razie serwis odmawiał uruchomienia urządzenia.
Ponieważ żadna firma nie może stanowić własnego prawa ponad polskim prawem po jakimś czasie firma Junkers zrezygnowała z działań niezgodnych z obowiązującymi polskimi przepisami i obecnie unijnymi.
Obecnie najmując się do serwisu gwarancyjnego producenta ma pan obowiązek wykonywać usługi na zlecenie (umowa) producenta i na tym koniec. W okresie pogwarancyjnym posiada pan jedynie przywilej zakupu części zamiennych z niewielkim rabatem. Zapewniam pana, że i ten przywilej niedługo się zmieni ponieważ stoi w sprzeczności z zasadmi wolnego rynku, że do napraw pogwarancyjnych nabywa pan części zamienne z rabatem, a reszta osób serwisantów nieautoryzowanych prowadząca działalność gospodarczą w cenie katalogowej na równi z konsumentami.
Osoby posiadające takie same kwalifikacje zawodowe (uprawnienia gazowe) i prowadzące działalność gospodarczą będą musiały być traktowane tak samo przez producenta, z wyłączeniem usługi gwarancyjnej. Jeśli tak się nie stanie myślę, że to kwestia czasu zasypania sądów pozwami.
Rozumiejąc tą sprzeczność producenci (niektórzy, ale zawsze) zaczęli organizować bezpłatne szkolenia dla KAZDEGO chętnego na temat serwisowania urządzeń grzewczych.
Od 1 listopada 2004 roku weszła w życie dyrektywa Komisji Europejskiej nr 1400/2002 GVO konsumenci nabyli prawo do nabywania części zamiennych w kilku kategoriach i każda z nich jest prawnie dopuszczona do obrotu. Powtarzanie, że jakaś firma sprzedaje części zamienne np. nieoryginalne, podrobione, bez gwarancji producenta, certyfikatów i atestów dla części zamiennych jest zwykłym kłamstwem powtarzanym na potrzeby niezadowolonych serwisantów – dotychczasowych monopolistów na naprawy pogwarancyjne.
mirrzo wrote: bak987 wrote: ...ale również w tych samych cenach z ta samą gwarancją w warszawskiej firmie.
Do napraw urzadzeń gazowych nie jest wymagany "certyfikat producenta - serwis" Naprawiać może każdy posiadający odpowiednie uprawnienia gazowe...
Czy ta firma udziela gwarancji każdemu z ulicy?
Pana świadome wypowiedzi kwestionujące nie tylko zakres uprawnień kwalifikacji zawodowych i odpowiedzialności prawnej, stawia pana w nieciekawym świetle...
Przykład?
Pan „gazokizior” poinformował klienta o mozliwości zakupu części zamiennych w warszawskiej firmie i „junkersowej”. I co się stało? Zostawiono nazwę i telefon junkersowej, a drugą wykropkowano nazywając to spamem.....
skoro tak, to proszę samemu jako MODERATOR nie pisać numerów telefonów do serwisu Junkersa, a inne linki usuwać, bo trąca to nieuczciwą konkurencją i nadużywaniem „uprawnień” moderatora. W innym poście zostawił pan link do sprzedawcy części zamiennych termet i nie był to spam, a w wypowiedzi „gazokizior” już to jest spam....
mirrzo wrote: Uranus wrote: Tylu brakorobów i dyletantów ilu jest w serwisie Junkersa to nigdzie nie widziałem.
ZONK, nie widziałeś "swoich"
W dodatku używa pan jakiś infantylnych określeń typu: ZONK... Przypominam, ze jest to forum ludzi z hermetycznego środowiska branży techniki grzewczej dla konsumentów i pańskie zachowanie jest w złym tonie.
Zalecam panu lekturę nie tylko kodeksu cywilnego, ale również ustawy o nieuczciwej konkurencji. Warto przemyśleć postawę dyskredytowania innych podmiotów gospodarczych i przywilejów prawnie nabytych przez konsumentów.
Jesli to wszystko nie odpowida panu, to zawsze moze pan się przekwalifikować.
Zapewniam, że będę obserwował pańskie międzynarodowe wypowiedzi „rozprawiania się” z konsumentami, osobami z kwalifikacjami zawodowymi oraz firmami (a jest ich kilka) które mają do zaoferowania części zamienne na wolnym rynku. Pana wypowiedzi szkodzą środowisku oraz co gorsza czytają to forumowicze z całego świata.
akwedukt wrote: Proponuję niech wszyscy w naszym kraju dostaną uprawnienia serwisowe . Budowlanka będzie się cieszyć a TVN24 będzie miało mnóstwo tematów w stylu ,, dziś w ........... wyleciał w powietrze 155 budynków mieszkalnych i 68 użyteczności publicznej,,.Wojna w Afganistanie to pikuś .
Idąc za pańskim tokiem rozumowania...to w czasie kiedy do części zamienne były dostępne tylko dla autoryzowanych serwisantów producenta, to ówczesne tragedie wybuchów gazu były spowodowane działami tychże serwisantów?