Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Spawanie aluminium TIG - bąble

06 Gru 2009 22:33 18023 6
  • Poziom 29  
    Cześć,

    uczę się amatorsko spawać, do dyspozycji ma spawarkę KEMPPI (AC, TIG) wraz z palnikiem TIG i argonem. Zrobiłem małe podejście do aluminium blacha 4mm, prąd ok 40-60A (nie pamiętam już nastawa) i argon ale podczas nakładania spawu drutem robią mi się bąble z materiału. Wtedy także pojawia się zielonkawy "płomień" w okolicach gdzie tworzy się bąbel (kulka). Macie pomysł co jest źle?
  • Admin DIY, Automatyka
    Aluminium spawa się AC - jeśli masz regulację częstotliwości to poreguluj.

    Być może materiał który spawasz to nie jest czyste aluminium.

    Możesz też mieć elektrodę (wolfram) do innego metalu.
  • Poziom 11  
    Cześć .Ja spawam aluminium Magiem (Magster 250 4x4) i Tig-iem Fronius 2200 MagicWave JOB. Parametrem istotnym w TIG AC jest między innymi częstotliwość . Ja przeważnie mam od min 60 Hz to do 100 Hz. Prądu używam w zakresie od 80 do 100 Amper .Pamiętaj że aluminium dobrze odprowadza ciepło i czas wygrzewania jest bardzo długi. Istotna jest ilość gazu ochronnego ,mam od 6 do 9 litr/min. Przy dużej ilości gazu i wąskiej dyszy możesz rozdmuchiwać jeziorko . A zielone światło to dobry znak , takiego jasno zielonego koloru promieniowania powinieneś oczekiwać . Wolfram z zieloną końcówką . No i czysty Argon ,jeżeli by występowały takie objawy że się burzy ,pieni to może być stop cynkowy a to sie naprawdę marnie spawa.A i miejsce spawania dobrze oczyszczam szlifierką .
  • Poziom 29  
    procek8 napisał:
    Cześć .Ja spawam aluminium Magiem (Magster 250 4x4) i Tig-iem Fronius 2200 MagicWave JOB. Parametrem istotnym w TIG AC jest między innymi częstotliwość . Ja przeważnie mam od min 60 Hz to do 100 Hz. Prądu używam w zakresie od 80 do 100 Amper .Pamiętaj że aluminium dobrze odprowadza ciepło i czas wygrzewania jest bardzo długi. Istotna jest ilość gazu ochronnego ,mam od 6 do 9 litr/min. Przy dużej ilości gazu i wąskiej dyszy możesz rozdmuchiwać jeziorko . A zielone światło to dobry znak , takiego jasno zielonego koloru promieniowania powinieneś oczekiwać . Wolfram z zieloną końcówką . No i czysty Argon ,jeżeli by występowały takie objawy że się burzy ,pieni to może być stop cynkowy a to sie naprawdę marnie spawa.A i miejsce spawania dobrze oczyszczam szlifierką .


    Dzięki za odpowiedź. Okazało się, że elektroda wolframowa jest do stali. Do tego, na końcówce zrobiła się kulka, więc przy każdym spawaniem trzeba szlifować końcówkę na ostro. Wiesz może, że dysze mają taki sam - standardowy gwint? Teraz mam w palniku wkręconą dyszę nr 9 lub 6, a widzę że przy spawaniu w "kącie" powinna być cieńsza dysza aby dobrze dojść elektrodą w róg.
  • Poziom 11  
    Ja spotkałem się z trzema rodzajami .Takie posiadałem. Z tego co wiem to inne mają całkiem osadzenia porcelanek . Każda firma ( Frionius,Keempi .Ozas.) mają swój standart palników i tulejek porcelanowych (dysz ).
  • Poziom 11  
    Drut który używasz ma w składzie magnez, to on taje taką poswiate. jeżeli spawasz DC to na uchwycie powinieneś mieć minus, plus na materiał. Używaj elektrody nietopliwej typu złota, na pewno elektroda Bedzie się zużywać szybciej w porównaniu do AC .Miłej zabawy
  • Poziom 20  
    procek8 napisał:

    Dzięki za odpowiedź. Okazało się, że elektroda wolframowa jest do stali. Do tego, na końcówce zrobiła się kulka, więc przy każdym spawaniem trzeba szlifować końcówkę na ostro. Wiesz może, że dysze mają taki sam - standardowy gwint? Teraz mam w palniku wkręconą dyszę nr 9 lub 6, a widzę że przy spawaniu w "kącie" powinna być cieńsza dysza aby dobrze dojść elektrodą w róg.

    Do spawania aluminium elektrody się nie ostrzy na ostro , a kulka ma się tworzyć. Musisz tylko wyregulować ballance, żeby nie była za duża.