Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Smart failure predicted on hard disc 4

bielo 07 Gru 2009 12:08 4387 4
  • #1 07 Gru 2009 12:08
    bielo
    Poziom 2  

    Witam bardzo serdecznie i prosze o pomoc, otóz wczorajszego wieczora wykrakalem sobie ze mi padnie windows i tak tez sie stalo hehe.
    Pracuje na laptopie tz zajmuje sie grafika strasznie zasmiecilem pulpit i zaczalem zgrywac pliki na dysk przenosny bo balem sie o utrate plikow, w trakcie zgrywania któregos z koleji folderu pojawilo sie niebieskie tlo i system sie zrestartowal, poczym wyskoczyl komunikat:

    SMART FAILURE PREDICTED ON HARD DISC 4: WDC WD1600BEVS-07RST0-(S1)

    Warming
    Immediately back-up your data and raplace your hard disc drive.
    A failure may be imminent.
    Press F1 to continue

    Wcisnalem klawisz F1 i pojawil sie komunikat ze komputer nie umie znalesc systemu na dysku cd, wiec wlozylem plyte z windowsem i zrobilem reinstal systemu.

    I tu m.in. potrzebuje pomocy moze ktos wie jak odzyskac pliki z pulpitu po reinstalacji systemu ?

    Ale zeby bylo jeszcze smieszniej, dzis zaczalem instalowac niezbedne programy do pracy i m.in programy graficzne ktore zdazylem zapisac na przenosnym dysku. Podczas instalacji programu ponownie sie zrestartowal system i wyskoczyl mi komunikat:

    Phoenix trustedcore(tm) NB
    Copyright 1985-2005 Phoenix Technologies Ltd.
    All rights reserved
    V1.9
    CPU=1 Processors Detected, Cores Proces=2
    Intel(R)Core(TM)2 CPU T5300 (tu taki dziwny znaczek wygladal jak [at]@) 1,73Ghz
    895M System Ram Passed
    2048KB L2 Cacheper Processor Core
    System BIOS shadoved
    Video BIOS shadoved
    ATAPI CD-ROM: Optiarc DVD RW A0-7540A
    Fixed disc 0: WDC 1600BEVS-07RST0
    USB 2.0: Kingston Traveler 2.0
    Mouse Initialized
    ERROR
    0200: Fialure fixed Disc 0

    I potem znowu systemu nie mogl zbotowac.

    Przytrzymalem klawisz wlaczania/wylaczania laptopa b wylaczyc kompa i po ponownym uruchamianiu komputera pojawia sie pierwszy komunikat.

    Prosze o pomoc :( bo potrzebuje pracowac na tym komputerze ;/

    Laptop Fujitsu siemens amilo li 1718


    Znalazlem na internecie pare watkow o podobnej tematyce
    - w jednym pisalo ze moze to byc zwiazane z przegrzewaniem sie dysku i nalezy go wymienic
    - w innym dowiedzialem sie ze moze to miec zwiazek z zasilaczem od laptopa

    0 4
  • #2 07 Gru 2009 12:27
    michal_aniol
    Poziom 32  

    Kolego jak ty chcesz odzyskać dane z dysku jak je już na pewno w sporej części nadpisałeś? Podstawowa zasada przy odzyskiwaniu danych to NIC nie nagrywać na dysk z którego chcesz odzyskać dane.

    Wyłacz laptopa, nic wiecej nie zapisuj na tym dysku. Podłącz dysk pod inny komputer, podaj SMART, spróbuj przeskanować dysk np. DMDE.

    0
  • #3 07 Gru 2009 13:24
    bielo
    Poziom 2  

    jestem troszke laikiem w tej kwestii wiec troche sie boje takich ruchow wykonywac moze zeskanuje mhdd ten dysk ? nagrywajac plyte z obrazem ISO ? bo chyba daloby to ten sam efekt?

    Proszę poprawić pisownię (zdanie zaczynamy wielką literą, interpunkcja itd.), by była zgodna z regulaminem forum pkt 15. (gsm_virus)

    0
  • #4 07 Gru 2009 13:29
    michal_aniol
    Poziom 32  

    Jak kolega nie ma pojęcia co robi to niech nie pogarsza sytuacji stosując różne programy/narzędzia losowo.

    Z MHDD możesz nam podać wynik SMARTa.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo