Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zestaw silnik BLDC + sterownik -pomoc w doborze lub katalog

Voli 07 Gru 2009 19:18 2738 1
  • #1 07 Gru 2009 19:18
    Voli
    Poziom 1  

    Prosze o pomoc w namierzeniu katalogów firm, z produktów których mógłbym złożyć gotowy zestaw napedowy oparty o silniki BLDC (niczym z klocków) do napędu pojazdu elektrycznego.

    myśle, zę potrzebne bedzie:
    - Silniki BLDC (0,5-1kW) - 2szt.
    - Sterownik umożliwiający sterowanie w/w silnikami BLDC (lub dwa sterowniki)

    Poniewaz jestem laikiem w zakresie napedów elektrycznych spróbuję miejscami to ująć obrazowo:

    Wymogi:
    - zasilanie sterownika i silników z baterii akumulatorów (najlepiej żelowych)
    - moc silników 0,5-1kW na szt.
    - możliwość hamowania odzyskowego
    - możliwość hamowania przeciwpradem
    - obroty silnika w obie strony
    - możliwość startu pod pełnym obciażedniem i pracy pod tym obciażeniem w zakresie
    bardzo niskich obrotów
    - silniki powinny być możliwie wodoszczelne

    Poszukuje sterownika który sam bedzie dobierał i optymalizował zuzuycie energii parametry w oparciu o komendy z komputera sterującego typ: 600 obrotów w lewo ; 2000 obrotów w prawo ; hamuj odzyskowo do zatrzymania (maksymalizacja odzyskanej energii); hamuj odzyskowo utrzymujac prędkośc 1000obr. (bo np. zjażdzam z długiego wzniesienia); hamuj gwałtownie - przeciwpradem (hamowanie awaryjne bo nagle pojawiła sie przeszkoda).

    Jeśli są dostępne to można polecic jakąś baterię kondensatorów słuzacą do magazynowania energii odzyskiwanej z napedu tak by chronić akumulatory przed duzymi pradami.

    Jakis gotowy układ nadzorujący prace baterii akumulatorów, ew. decydujący skąd brać energię do zasilania układu (akumulatory, kondensatory, oba, doładowywanie z agregatu pradotwórczego).

    Lekki agregat pradotwórczy dający na wyjściu prad stały o mocy 0,5 - 2kW z elektrycznym rozrusznikiem (pewnie sam generator pełni te funkcję).

    0 1
  • #2 06 Sty 2010 16:59
    Wiking18
    Poziom 14  

    Takie kondensatory musiały by być setek faradów to nie tedy droga jak chcesz hamować to skorzystaj z PWM no do masy np w procentach 100 % całkowicie zwarte do masy taki drugi pedał gazu tylko ze zwiera do masy przez pwm nigdy nie hamuj przeciw prądem bo coś ci poleci albo silniki albo przewody albo aku.
    Ładowanie odzyskowe też pwm ale musisz mieć bardziej wyrafinowany sterownik to już troszkę wyższa jazda.

    np hamujesz i pwm utrzymujesz konkretny prąd ładowania. (pwm sterowany przez jakis uP który mierzy prąd i utrzymuje pwm takie aby utrzymać np. zadany prąd a zadany prąd by był ustalany np przez pedał hamulca ale niewiem jak pogodzisz hamowanie szybkie z odzyskowym)

    0