Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Omega 2.0 16v z gazem Nie odpala

martusia3 07 Dec 2009 20:56 8607 37
  • #1
    martusia3
    Level 10  
    Cześć Wszystkim!!!
    Mam problem z moim autkiem ( Opel Omega 2.0 16v 1994r z gazem, automatyczna skrzynia biegów)nie chce mi odpalić. Zauważyłam że to za sprawą kontrolki ,,Elektronika silnika". Kiedy się pali samochód bez problemu odpala a kiedy mruga nie mam co się męczyć bo nie ruszy. Co mam zrobić?? Byłam już u wielu mechaników, ale problem dalej jest taki sam, dlatego pisze tu aby zasięgnąć waszej rady.Mechanicy wymienili mi już przepływomierz powietrza, świece oraz szczotki w rozruszniku. Proszę o pomoc! :cry:
  • #3
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    "Wróżę z ręki przez telefon" . Jak można cokolwiek doradzić na odległość? Umiesz cokolwiek sama sprawdzić w silniku ?
  • #4
    martusia3
    Level 10  
    A czy z tą usterką może mieć też coś do czynienia czujnik położenia wału??
  • #5
    romoo
    User under supervision
    martusia3
    Wiem że jesteś bogaty skoro w ciemno i u Mechaników naprawiasz swoje autko.
    To nie może mieć nic wspólnego z czujnikiem położenia wału.
    Pooglądaj kluczyk i stacyjkę ( pętle).
  • #6
    martusia3
    Level 10  
    robokop wrote:
    "Wróżę z ręki przez telefon" . Jak można cokolwiek doradzić na odległość? Umiesz cokolwiek sama sprawdzić w silniku ?



    Co nie co potrafię ponieważ jakoś prawko zdałam ale każdy doradca mówi coś innego i nie wiem którą opcej wybrać.
  • #7
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie tylko - masz tyle pieniędzy żeby na "ślepo" wymienić cały osprzęt silnika bez gwarancji powodzenia tegoż zabiegu ?
  • #8
    romoo
    User under supervision
    A jak wymieni silnik a przyczyna tkwi .... w kabinie .. albo w baku?
    Lepiej autko zmienić. W końcu leciwe już jest baaardzo.
  • #9
    martusia3
    Level 10  
    Nie chciałabym go sprzedawać bo jest to moje ulubione autko i dotychczas było niezawodne .
  • #10
    eltron
    Level 25  
    Nie pali to znaczy że co? Nie kręci czy kręci a nie odpala. Jeżeli 1 opcja to immo - za schowkiem, jeżeli 2 opcja to zasilanie\masa na sterownik, czujnik położenia wału. Oczywiście najpierw sprawdzenie potem ew. wymiana.
  • #11
    martusia3
    Level 10  
    Te problemy zaczęły się kiedy założono mi nowy przepływomierz powietrza czy może to ma na to jakiś wpływ??
  • #12
    tomasz0703
    Level 25  
    Zrób diagnostykę ale wygląda to problem (ECU-immo -transporder)
  • #13
    eltron
    Level 25  
    Quote:
    Zrób diagnostykę ale wygląda to problem (ECU-immo -transporder)


    Na jakiej podstawie tak to wygląda, he? Wiesz jak działa immo w omedze '94? Chociaż nawet byś wiedział, to i tak nie wiadomo dalej jakie są objawy tego nie zapalania, bo autor nie był łaskaw podać w jaki sposób auto nie może odpalić. Czy kręci czy nie kręci, czy kręci a nie odpala.
  • #14
    martusia3
    Level 10  
    Kręci a nie odpala.
  • #15
    eltron
    Level 25  
    Prawdopodobnie czujnik położenia wału, bądź jego okablowanie. Ewentualnie kostka stacyjki, ewentualnie zasilanie sterownika. W każdym bądź razie usterka do zlokalizowania\usunięcia w krótkim czasie, typowa dla tego samochodu. Napewno nie immo.
  • #16
    norek
    Level 16  
    zrób diagnozę za pomocą spinacza i podaj błędy
  • #17
    martusia3
    Level 10  
    Byłam na komputerze i wykrył, że nie działa jeden z trzech czujników.Jeden to czujnik położenia wału drugi to czujnik rozrządu a trzeci przepraszam nie wiem jak się nazywa i chciałabym wiedzieć ile one mniej więcej kosztują.
  • #18
    romoo
    User under supervision
    martusia3 wrote:
    ...a trzeci przepraszam nie wiem jak się nazywa i chciałabym wiedzieć ile one mniej więcej kosztują.

    Zmień elektronika bo jak one nie działają to musiałabyś dociągnąć auto do warsztatu.
    Bo na pewno by nie dojechało.
    Jest ktoś z okolic bydgoszczy bo kobite naciągają na koszty.
  • #20
    Fill@
    Level 11  
    Ja bym radził sprawdzić błędy spinając kostkę i je z czytać tak jak podpowiada norek (najlepiej żebyś jakiegoś kolegę poprosiła o pomoc)

    Co do tych silników 2.0 16v tzn C20XE to są z nimi przeboje sądząc po roczniku to masz ECOTECH. Czasami wystarczy opukać komputer lub sprawdzić wtyczkę czy wszystko jest ok i pomaga. Możliwe tez że kopułka ma mikro pęknięcie i dostaje się tam wilgoć a teraz jest nie za ciekawa pogoda i powstają problemy,kable od świec też mogą być przyczyną, warto też sprawdzić czujnik Halla. Brat miał podobne problemy tylko ze z Kadettem z takim silnikiem a powodem był przerwany kabel od czujnika Halla.
  • #21
    eltron
    Level 25  
    robokop wrote:
    Jeśli była diagnostyka na wyłączonym silniku, to one faktycznie nie działają. Reszta jak wyżej.


    Niestety, nieprawda. W X20XEV, który ma autorka ani na spinaczach ani lepszym sprzęcie nie będzie błędu o tych czujnikach. Błąd wyskoczyłby tylko w przypadku jego rzeczywistej usterki. Także diagnostyka raz jeszcze. U kogoś bardziej kumatego. Niekoniecznie skanerem, a napewno nie jakimś sofcikiem.

    Quote:
    Ja bym radził sprawdzić błędy spinając kostkę i je z czytać tak jak podpowiada norek (najlepiej żebyś jakiegoś kolegę poprosiła o pomoc)

    Co do tych silników 2.0 16v tzn C20XE to są z nimi przeboje sądząc po roczniku to masz ECOTECH. Czasami wystarczy opukać komputer lub sprawdzić wtyczkę czy wszystko jest ok i pomaga. Możliwe tez że kopułka ma mikro pęknięcie i dostaje się tam wilgoć a teraz jest nie za ciekawa pogoda i powstają problemy,kable od świec też mogą być przyczyną, warto też sprawdzić czujnik Halla. Brat miał podobne problemy tylko ze z Kadettem z takim silnikiem a powodem był przerwany kabel od czujnika Halla.


    A weź spłoń koleżko z takimi poradami.

    pzdr.
  • #22
    Michal232323
    Level 15  
    Koleżanko zaloguj się na www.opelomegaforum.pl pogadaj z chłopakami z bydzi to ktoś ci napewno sprawdzi "parcha"
  • #23
    eltron
    Level 25  
    Tak tak, na pewno jej tam poradzą i naprawią.
  • #25
    martusia3
    Level 10  
    Autko zostało odprowadzone do mechanika i zobaczymy co on nam powie.
  • #26
    Fill@
    Level 11  
    A weź spłoń koleżko z takimi poradami.

    pzdr.[/quote]

    Miałeś w ogóle do czynienia z takimi silnikami bo ja miałem i to po swapie i nie wmawiaj mi ze kopułka czy kable od świec nie mają żadnego znaczenia, to są duże silniki i drogie w utrzymaniu. Jak chce się mieć tani silnik i bez awaryjny to się kupuje 8v, a w takich 16v są różne problemy a że opla 2.0 16v nie jest za dobrym wypustem i trzeba o niego BARDZO ale to BARDZO dbać to nie moja wina ten silnik do oszczędnych nie należy ciągłe są problemy z elektryką.
  • #28
    eltron
    Level 25  
    Fill@ wrote:
    Miałeś w ogóle do czynienia z takimi silnikami bo ja miałem i to po swapie i nie wmawiaj mi ze kopułka czy kable od świec nie mają żadnego znaczenia, to są duże silniki i drogie w utrzymaniu. Jak chce się mieć tani silnik i bez awaryjny to się kupuje 8v, a w takich 16v są różne problemy a że opla 2.0 16v nie jest za dobrym wypustem i trzeba o niego BARDZO ale to BARDZO dbać to nie moja wina ten silnik do oszczędnych nie należy ciągłe są problemy z elektryką.


    Słuchaj no, powiedz nam wszystkim, co ty palisz, że w x20xev widziałeś kopułkę i palec? Jesteś debil, nie widziałeś nigdy tego silnika, a na siłę doradzasz. Wątpię, czy ty nawet masz prawo jazdy. Poza tym oplowskie 2.0 16V to dobry wypust, lamerze. Także teraz możesz się spalić.



    romoo wrote:
    A co ma pojemność do kosztów przewodów zapłonowych?


    U niego na serwisie pewnie ma, napewno też kopułkę do tego silnika ma większą i droższą :D


    EDIT: Aha, no tak, teraz wszystko jasne, doczytałem dokładniej i - gość miał do czynienia z takimi silnikami i to po swapie :D także ktoś zeswapował tam kopułkę przez pomyłkę chyba :D nie no nie wytrzymam :D tylko że jakieś problemy pewnie były :D
  • #29
    Fill@
    Level 11  
    Nie wiem co ty paliłeś jak czytałeś moje posty ale chyba jakiś szit. Na siłę chciałeś mi pojechać i tu się na ciąłeś kolego i sam z siebie robisz ofiarę losu. Ja pisałem o C20XE o ten model silnika mi chodziło i nie mów mi że tam nie ma kopułki może ty nie masz czegoś pod swoją kopułą i się czepiasz ludzi. Jak ktoś się pomyli czy źle doradzi to trzeba zwrócić uwagę a nie wyzywać od razu forumowicza. A że ty masz 28 razy pomógł i 1000 pkt to nie oznacza że możesz wyzywać innych od debili. Czytaj dokładnie bo C20XE to nie x20xev jest różnica, i nie uważaj się za jakiegoś cwaniaka bo się kiedyś natniesz. Jak by mój post totalnie był do niczego to moderator by zareagował.

    kopułka do C20XE

    http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://...C5%2582ka%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DN%26um%3D1 -------> o to mi chodziło

    a romoo źle mnie zrozumiałeś bo ja pisałem o ogólnym utrzymaniu samochodu z takim silnikiem a nie o samych przewodach zapłonowych.