Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

telewizor JVC lata 70 z USA, prośba o pomoc w jego renowacji

dawid012 07 Dec 2009 23:30 2703 13
    dawid012
    Level 10  
    Witam

posiadam telewizor, producent JVC.. jest to stary amerykański telewizor, ma ok 40 lat, jednak bardzo chciałbym z niego korzystać.
    Ma standardową amerykańska wtyczkę do gniazdka na 120V, ale oprócz tego ma wtyczkę na 12V..
    zamierzam kupić transformator, ale może prościej byłoby podpiąć właśnie przez to 12V ?

szczerze mówiąc - nie znam się na tym, więc proszę o pomoc, z tego typu wtyczką spotykam się pierwszy raz, w sklepie elektronicznym też była to ciekawostka

telewizor JVC lata 70 z USA, prośba o pomoc w jego renowacji

wszelkie info mile widziane, pozdrawiam
    dawid

ps. mam nadzieję, że to dobry dział forum, w sumie to eksploatacja tv :)
    User removed account
    User removed account  
    dawid012
    Level 10  
    hmm to mnie zaniepokoiłeś..
    w sklepie podłączyliśmy ten telewizor przez transformator, i się uruchomił, tzn. był głos, a ekran wyświetlał się na czarno z jednym białym paskiem.

więc jakaś nadzieja jest, czy się mylę?
    mogę zrobić foto tej tabliczki znamionowej, ale na niej tylko info o napięciu

częstotliwość ramki to chodzi o to jakby odświeżanie ekranu?
    User removed account
    User removed account  
    dawid012
    Level 10  
    i co, nie bedzie odbierało sygnału u nas? :( w sensie nie będzie obrazu?

dzięki za pomoc!
    Pablo1964
    Moderator
    Niestety, nie będzie. Sygnał NTSC nie jest kompatybilny z PAL nawet na poziomie obrazu czarno-białego.
    dawid012
    Level 10  
    hmm a jest szansa, aby to jakoś przerobić ?

to jest telewizor z początku lat 70, marka JVC..

ma też telewizor z końca lat 80, również JVC i działa prawidłowo, tzn odbiera sygnał.

Dodano po 2 [godziny]:

witam jeszcze raz.