Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

skoda fabia SDI 2004 ćwerkanie i zgrzyt

mac08 08 Gru 2009 10:19 3676 3
  • #1 08 Gru 2009 10:19
    mac08
    Poziom 1  

    Witam jestem nowy na tym forum także proszę o wyrozumiałość
    Mam mały problem z moja fabinaką nie jest bardzo poważny ale denerwujący otóż coś mi ćwierka w okolicach paska wielorowkowego - pasek był wymieniany i na jakiś tydzień był spokój potem problem powrócił napinacz raczej bym wykluczył bo pasek jest ładnie naciągnięty próbuję to powiązać ze zgrzytem jaki nieraz słyszę przy odpalaniu oraz małym problemem z odpalaniem rano po przekręceniu kluczyka (moment po zgaśnięciu kontrolki od świec i przekręceniu dalej kluczyka) przez chwile ma małe zawahanie i nic się nie dzieje dopiero później kręci i pali. Gdzieś na forum czytałem że może to być wina rozrusznika a nie napinacza ale chciałbym jeszcze poradzić się Was przed jakimikolwiek wymianami
    a zapomniałem dodać że ćwierkanie występuję na zimnym silniku i na wolnych obrotach; na ciepłym silniku pali od strzału(aku roczny - na VAG-u sprawdzałem brak błędów)

    0 3
  • #2 08 Gru 2009 11:15
    yaaro
    Poziom 33  

    ' napinacz raczej bym wykluczył bo pasek jest ładnie naciągnięty '- zapoznaj sie z zasadą działania zanim coś wykluczysz

    0
  • #3 08 Gru 2009 11:24
    karola44-81
    Poziom 27  

    Raczej normalny objaw. Sytuacja wyglada standardowo dla zimnego silnika . Chcesz odpalic. Grzejesz swiece- ciagna sporo pradu z akumulatora. Po odpaleniu na niskich obrotach zimny mniej elastyczny pasek probuje napedzac mocno obciazony alternator. Alternator ma naprawde duzy opor. Probuje doladowac akumulator. Moze wlasnie warto sprawdzic np stan lozysk w alternatorze. Moze to one popiskuja, lub wydaja dziwne dzwieki. Jakie napiecie ladowania jest podawane zaraz po odpaleniu.
    Troszke mnie niepokoi ten ciezkawy rozruch zimnego silnika. Jakby nie bylo mocy z akumulatora. Moze to miec wlasnie zwiazek z tymi piskami- w sensie slabego napedu alternatora. Moze pasek ktory zalozyles nie jest dobrej jakosci. A to tez ma spory wlyw.

    Dodano po 1 [minuty]:

    W napinaczu jesz lozysko, a za naciag odpowiada sprezyna. To ze pasek jest napiety, ni eoznacza ze napinacz jest 100% sprawny.

    0
  • #4 08 Gru 2009 13:40
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Dobry pasek i nowy napinacz i po sprawie.
    Albo WD 40 dla oszczędnych.

    0