Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf 3 1.8 benzyna wibracje podczas jazdy

alladyn5 08 Gru 2009 11:09 7168 22
  • #1 08 Gru 2009 11:09
    alladyn5
    Poziom 11  

    Problem dotyczy VW Golf 3 1.8 benzyna.
    Przy jeździe na wprost lub skręcie w prawo auto zaczyna wydawać strasznie "wibrujący dźwięk " odgłosy są bardzo głośne nie słychać nawet pasażera.
    Na luzie podczas jazdy z górki jest to samo.
    Pasażer twierdzi, że wibracje są u niego pod stopami.
    Łożyska kół sprawdziłem i są ok.
    Co to może być?
    Bo co jeden mechanik, to twierdzi inaczej.
    Jak będę ich słuchał to całe auto wymienię.
    Dziękuję za pomoc.

    0 22
  • #2 08 Gru 2009 11:23
    Pittt
    Poziom 31  

    Czy to się dzieje podczas wolnych obrotów biegu jałowego ?

    0
  • #3 08 Gru 2009 12:37
    alladyn5
    Poziom 11  

    Pittt napisał:
    Czy to się dzieje podczas wolnych obrotów biegu jałowego ?


    nie
    nawet na 1 biegu tego się nie odczuwa
    na luzie z górki tak samo wibruje . nie ma różnicy jak mocno jest wciśnięty pedał gazu

    0
  • #4 08 Gru 2009 13:07
    cichy lis
    Poziom 28  

    Mam ten sam problem :-( łożyska też ok- myślę nad podmianą pół osi i ew skrzyni bo już staje się głośna.
    Pytanie do znawców- czy zużyta skrzynia może wywoływać taki hałas przy skręcie w prawo ? czy dochodzą do niej jakieś obciążenia poza tymi związanymi z napędem?

    0
  • #5 08 Gru 2009 17:19
    romanhoks
    Poziom 15  

    Zobacz na początek co z oponami czy czasami nie masz popękanych opon.(JAJO) i to nie małe. Najlepiej wulkanizator.A pózniej zabierz się za podzespoły napędowe.

    0
  • #6 08 Gru 2009 19:19
    cichy lis
    Poziom 28  

    Opony oczywiście zapomniałem napisać że sprawdzone i nawet zmienione ... wiec dalej muka ;/

    0
  • #7 08 Gru 2009 19:28
    alladyn5
    Poziom 11  

    U mnie opony też zmienione "jeśli opony to miałem kiedyś tak w UNO i wtedy raczej samochód skacze jak piłeczka " a tu jest takie "huczenie wibrowanie "dziwne nasila się
    wraz z prędkością jazdy na luzie też ..

    Dodam że jeden z mechaników twierdzi że to przegub wewnętrzny .. a byłem u 4 mechaników ..
    Może inaczej zna ktoś dobrego mechanika nie naciągacza z okolic Tychów

    0
  • #8 08 Gru 2009 19:47
    polonez15
    Poziom 32  

    A może to któraś poduszka silnika??

    0
  • #9 08 Gru 2009 20:31
    Mazi
    Warunkowo odblokowany

    A jak sie przedstawia sprawa z zawieszeniem , czy tuleje metalowo-gumowe na wachaczach są oki ?

    0
  • #10 09 Gru 2009 00:12
    coverled
    Poziom 13  

    Mało fachowy sposób... Lewy przód a później prawy na lewarek. Przy ZACIĄGNIĘTYM RĘCZNYM i podniesionym kółeczku odpalasz wrzucasz 3 czy 4 bieg i lekko gaziu. Przynajmniej zlokalizujesz, że to na pewno lewa lub prawa strona wibruje.
    Jak masz kanał to obczaj od spodu jak to wygląda w czasie pracy silnika i włączonym biegu.
    Tak jak koledzy wcześniej pisali pooglądaj dokładnie poduszki silnika, elementy zawieszenia i takie tam. Przegub wewn dokupisz luzem bez wymiany całej półosi.
    Jeżeli wibracje pojawiają się przy większych prędkościach jadąc "na luzie" obstawiam na półośkę albo zawieszenie...
    Jeszcze jedno głupie pytanie? Może krzywa felga :/ pisałeś o zmianie opon, przełóż kółeczka z tyłu na przód...

    0
  • #11 09 Gru 2009 13:07
    eltron
    Poziom 26  

    Cytat:
    Mało fachowy sposób... Lewy przód a później prawy na lewarek. Przy ZACIĄGNIĘTYM RĘCZNYM i podniesionym kółeczku odpalasz wrzucasz 3 czy 4 bieg i lekko gaziu. Przynajmniej zlokalizujesz, że to na pewno lewa lub prawa strona wibruje.


    Za to twój jest bardzo fachowy. Zapłacisz za ewentualne szkody?

    0
  • #12 09 Gru 2009 13:09
    tomus2k
    Poziom 23  

    Zacznij od zakręcenia kołami z tyłu - w golfikach padają często łożyska z tyłu.
    Miałem coś podobnego i w sumie to nawet identycznie wyglądało nie wiem dlaczego ale było je mocniej słychać z przodu , a było padnięte łożysko z tyłu od strony kierowcy. Cała karoseria nawet kierownica drżała ( delikatnie ale ...)

    0
  • #13 09 Gru 2009 13:58
    MoniTOX
    Poziom 24  

    No tak sam wiem że tylne łożyska w golfach często padają, ale jest to koszt ok 40zl za 2 koła i b. prosta wymiana.
    Mazi pisał o tulejach metalowo-gumowych na wachaczu to też częsta usterka tych modeli. Ale raczej to nie to, w tym przypadku jeśli były by wyrobione to łatwo można to zauważyć bo b. buja karoserią w trakcie jazdy. Można sprawdzić te tuleje łapiąc rękoma za tylne koło i ruszając kołem w lewo-prawo, do siebie i odpychając je (oczywiście na postoju) jak złe to można zauważyć luzy. Wyniana już trudniejsza.
    Następna realna przyczyna to poduszki silnika i skrzyni biegów.

    0
  • #14 09 Gru 2009 16:40
    coverled
    Poziom 13  

    Eltron jakie szkody? Pisząc mało fachowy sposób miałem na myśli moją odpowiedź z podnoszeniem lewej i prawej strony itd

    0
  • #15 09 Gru 2009 16:54
    bartekkor23
    Poziom 10  

    Moim zdaniem to tylne łożyska. Nie zawsze na lewarku da się to sprawdzić.
    Największy wpływ na te wibracje w tym przypadku ma lewe koło. Po wymianie na odpowiedniej jakości łożysk i przy odpowiednim montażu powinien hałas ustać.

    0
  • #16 09 Gru 2009 17:52
    Zygaqra
    Poziom 34  

    sprawdziłbym zawieszenie silnika i zawieszenie tłumika, czy czasem to nie tłumik stuka w podłogę?

    0
  • #17 09 Gru 2009 20:36
    alladyn5
    Poziom 11  

    Jutro mam wizytę w autoryzowanym serwisie VW . Miła pani sekretarka powiedziała że mechanik się przejedzie i ustali koszty naprawy

    0
  • #18 09 Gru 2009 22:34
    cichy lis
    Poziom 28  

    Koniecznie się pochwal - Ja sprawdzałem u siebie tylne łożyska i niestety do wymiany ( lekkie luzy )
    wymienię i też się pochwalę efektem:-)
    to Czekamy

    Pozdrawiam

    0
  • #19 10 Gru 2009 17:59
    alladyn5
    Poziom 11  

    A więc tak ...
    Mam do wymiany mocowanie kolumny mc phersona L+P
    Łączniki stabilizatora L+P
    Amortyzatory przód L+P
    Łożysko lewe przód (to tak huczy)
    Tuleje belki tylniej L+P

    Robocizna 700 zł :/
    Części 400 zł :/

    0
  • #20 10 Gru 2009 22:58
    carrot
    Moderator Samochody

    Te 400zł, to chyba za same amortyzatory z Krosna ?

    0
  • #21 11 Gru 2009 07:07
    alladyn5
    Poziom 11  

    carrot napisał:
    Te 400zł, to chyba za same amortyzatory z Krosna ?


    Części wycenił tak:
    Mocowanie mc phersona L+P 40 zł x 2
    Łączniki stabilizatora 30 zł x 2
    Amortyzatory przód 105 zł x 2
    Łożysko przednie lewa strona 49 - 60 zł
    tuleje belki tylniej 19 - 25 zł x 2

    wychodzi 460 zł


    I na allegro też po tyle latają nawet mają jeszcze tańsze

    0
  • Pomocny post
    #22 11 Gru 2009 21:27
    jaro850
    Poziom 2  

    kolego jesli placisz 700 plnów za ta prace to załoz czesci ktore nie bedziesz musial wymieniac w przyszlym roku ponownie kup silentblocki do belki lemfordera poduszki kolumny Mc rowniez amory za 100 to szkoda zakladac chyba ze jezdzisz 10tys na rok
    pozdrawiam

    0
  • #23 04 Sty 2010 15:28
    cichy lis
    Poziom 28  

    Czy to jest możliwe że te wibracje ustały od długich wygłupów na śniegu? i do tego małego kuligu? Puki co u mnie ustało warczenie po skręcie w prawo.....

    0