Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat B3 bez ABS - hamulce złe-pedał twardy-nie spada

classic 08 Dec 2009 12:15 16073 16
  • #1
    classic
    Level 11  
    Witam.
    Mam taki problem z passatem B3 1,6 TD .Bez systemu ABS. Po wymianie klockow i szczek.Po odpowietrzaniu. Hamulce są , ale jak sie naciśnie mocno i hamuje ostro ( zablokowane koła ),to po kilku metrach pedal hamulca rosnie, a hamowanie slabsze. Podcisnienie z pompy ( sprawdzalem przy samym serwo jest jakby palca chcialo urwac ) . Najwyrazniej wyglada na to,ze problem z serwo. Dodatkowo stwierdzilem,ze pedal jak podpompuje na zgaszonym silniku i uruchomie to nie spada - twardy caly czas.

    Moje pytanie. Czy serwo do wymiany i czy jest z tym duzo roboty, czy moze problem z pompa hamulcowa i pompa do wymiany, albo zaworek źle działa . A moze jakoś mozna sprawdzic szczelnosc serwo . Zastanawiam sie jak zabrac sie za to , bo jezdze z dusza na ramieniu i wolno jak na pikniku .
  • #2
    mariusz83x83
    Level 20  
    Przed wymianą było ok? sprawdz czy dobrze działa korektor siły hamowania .
  • #3
    classic
    Level 11  
    Właśnie cholera przed wymianą szczęk z tyłu było dobrze, tylko słychać było jak szczęki już trą przy hamowaniu , ale wszystko było GIT i hamulce żyleta. Dałem na warsztat - wymienili szczęki . Po odebraniu auta coś z hamulcami nie tak ( teraz wiem,ze to własnie ten problem) . Zobaczyłem , że klocki tez zuzyte z przodu- wymieniłem sam i mało płynu hamulcowego( opiprzyłem ich na warsztacie telefonicznie,ze nawet płynu nie sprawdzili ) Po wymianie klocków auto dałem na cisnieniowe odpowietrzanie hamulców. Zrobili i dalej to samo.

    Czy może być korektor hamowania ? Ta sprężyna z tyłu podwozia( kombi) - oglądałem ją .
    Ale wtedy też pedał byłby twardy nawet po uruchomieniu silnika?

    Ciekawa wskazówka !
  • #4
    mariusz83x83
    Level 20  
    Ciężko powiedzieć co namieszali w tym warsztacie co jeszcze ruszali oprócz szczęk ,koła swobodnie się obracają ?? miałem coś podobnego w fiacie po przejechaniu ok 1km pedał robił się sam twardy i łapały hamulce okazało się że troche przesadziłem z regulacja i dupiaty płyn wlałem po zmianie i odpow. tradycyjną metodą wszystko działa a zaś w audi 80 korektor padł i wolno puszczał płyn na tylne hamulce.
  • #5
    trans-serwis
    Level 39  
    Jeżeli było coś nie tak z hamulcami po wymianie szczęk w warsztacie, to po co odbierałeś samochód z warsztatu?
    Trzeba było reklamować jeżeli był w warsztacie.
  • #6
    classic
    Level 11  
    Auto odebralem i stalo tydzien , a nie od razu zobaczylem nieprawidlowosci.Poza tym zawsze po naprawie zanim wszystko sie ulozy,to hamulce nie dzialaja na poczatku-trzeba ostroznie. Powiedzialem im o tym na warsztacie,to powiedzieli,ze padlo serwo i do wymiany-ze to sie zdarza,a ze po robocie,to zbieg okolicznosci i zebym im podwiozl auto,to serwo mi wymienia-oczywiscie za oplata. To chyba nie bedzie korektor,bo hamulce lapia jak zyleta na poczatku i blokuja sie ( caly czas mowie o przodzie - tutaj najwiecej hamowania ) ,a po kilku metrach hamowania pedal rosnie i hamulce puszczaja. No i ten twardy pedal po uruchomieniu silnika .

    Pytam tylko,czy duzo roboty z wymiana serwa i sam poradze , czy oddac im zeby mnie znowu skasowali ( juz u nich 400 zl poplynalem z innymi rzeczami jeszcze ) .

    A moze gdzies jest nieszczelnosc na serwo , ktora da sie usunac, a moze pompa ?

    A moze nieszczelnosc miedzy pompa,a serwo i to najpierw wymienic?

    Zastanawiam sie jak sie za to zabrac i czy w ogole sie zabierac
  • Helpful post
    #7
    TEREFERE10
    Level 11  
    Witaj, jeśli masz odrobine pojęcia o mechanice napewno dasz sobie radę, odkręcasz pompe ham. od serwa odchylasz uważając na przewody ham. Serwo jest przykręcone bodajże 4 śrubami od wewnętrznej strony nad pedałami, oczywiście musisz wypiąć z pedału hamulca i finito, sprawdz wcześniej oring pomiędzy pompą a serwem w komorze śilnika :)

    Passat B3 bez ABS - hamulce złe-pedał twardy-nie spada


    Passat B3 bez ABS - hamulce złe-pedał twardy-nie spada
  • #8
    classic
    Level 11  
    Właśnie tak sobie to wyobrażałem oglądając w książce rysunek.

    Jedynie obawiałem sie tulejek pomiedzy serwo , a korpusem nadwozia ( na rysunku sa tulejka, kołnierz , uszczelka , czy wspornik )

    No i nie wiem, czy pompa poprzez serwo jest sterowana jakims popychaczem ( pomiedzy pompa , a serwo )
    No i pewnie sporo trzeba odchylic pompe z przewodami miedzianymi, zeby wyjac serwo, bo miejsca za duzo nie ma. Chyba w sobote sie tym zajme , ale najpierw kupie uszczelke pod pompe i zobaczymy efekt . Jak jeszcze jakies sugestie i na co uwazac przed zabraniem sie za to, to chetnie poslucham, a za podpowiedzi dziekuje .
  • #9
    TEREFERE10
    Level 11  
    Popychacz pompy hamulcowej jest elementem serwa, Powodzenia !!!
  • #10
    syczylyjczyk
    Level 15  
    WITAM tym sposobem idziesz w ślepą ulicę replay do tyłu i tylko tam
  • #11
    classic
    Level 11  
    Nie rozumiem ostatniego postu. Jesli to ma byc wskazówka, to prosze jasniej.
  • #12
    classic
    Level 11  
    Zajrzałem pod kierownicę jak się za to zabrać , ale widze , że tam strasznie ciasno i chyba całą konsolę trzeba sciągać , żeby się do pedału hamulca i śrub serwa dobrać od srodka samochodu ?
  • #13
    MELON197
    Level 15  
    classic wrote:


    Pytam tylko,czy duzo roboty z wymiana serwa i sam poradze , czy oddac im zeby mnie znowu skasowali ( juz u nich 400 zl poplynalem z innymi rzeczami jeszcze).
    Konsoli nie musisz ściągać, trzeba się tylko po gimnastykować. Zrób sam a docenisz pracę mechaników. Nawiasem mówiąc z tej sumy 300 zł to pewnie materiały?
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    classic
    Level 11  
    Dlatego tez podchodze ostroznie do sprawy,zeby nie zaszkodzic.Zepsuc nic bardziej nie zepsuje. Pedal hamulca spada po uruchomieniu silnika ( przy prawidłowej pracy ), kiedy podcisnienie wspomaga nacisk na pompę i jest kilkakrotnie wiekszy. Tak powinno byc zawsze przy wspomaganiu hamulców,ze pedal po uruchomieniu silnika troszke spadnie. Tutaj tak nie mam jakby nie bylo wspomagania. Moja teoria jest taka, że wspomaganie jest, ale nieszczelne i na poczatku hamuje mocno,a po czasie podczas hamowania wspomaganie jest coraz słabsze (spada cisnienie) i dlatego pedał rośnie, a hamuje coraz słabiej. Raczej nie rozszelnił się na oringu pompy,choć sprawdzę - zatem bedzie trzeba wymienic serwo całe. Serwo już mam przygotowane do wymiany ( na 90 % pełnosprawne ) , tylko widze , że z dostaniem się do śrub od wnętrza samochodu bedzie ciężko i tego martwie sie najbardziej,

    dlatego też oczekuje wskazówek od kogoś,kto już to robił jak najsprawniej sobie z tym poradzić .
  • #16
    syczylyjczyk
    Level 15  
    Witam dopiero zajrzałem mam na myśli ponowne skontrolowanie tylnych kół na logikę a nie brnięcie w następne elementy
  • #17
    classic
    Level 11  
    Witam. Po czasie. Naprawione. Okazalo sie serwo nieszczelne i wymieniono na yzywane kupione za 50 zl. Sam sie nie zabieralem,bo jak zobaczylem jaki dostep trudny,to mi sie odechcialo. Zaplacilem 100 i mechanik to w 3 godziny zrobil i jest wszystko OK nareszcie. Dziekuje wszystkim za zainteresowanie i wszelke sugestie.Pomoglo mi to wykluczyc inne rzeczy. Pozdrawiam

    Dodano po 31 [sekundy]:

    Temat uwazam za zakonczony.