Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault megane 1.4 96r przerywa jak jest ciepły

mrup2 08 Gru 2009 14:16 4412 13
  • #1 08 Gru 2009 14:16
    mrup2
    Poziom 9  

    Witam..
    Mam pytanie…. Moja meganka 1.4 96r 8V przerywa podczas jazdy gdy jest ciepła. Jak jest zimna chodzi w miarę równo tylko jest troszkę zmulona. Wymieniałem w niej nie dawno pierścienie i panewki bo brał 1L oleju na 100km. Po wymianie, nie bierze, samochód odpalił za pierwszym razem bez problemów. Mam LPG, co ciekawe na gazie przerywa dużo bardziej niż na benzynie…… Proszę pomóżcie……

    Dodano po 18 [minuty]:

    a i jeszcze chcę zaznaczyć że wymieniałem już kable i świece
    kopułkę odkręcałem, wyczysciłem, jest wszystko ok

    Moderowany przez Michu10:

    Temat przeniosłem

    0 13
  • Pomocny post
    #2 08 Gru 2009 16:57
    tomrom1985
    Poziom 30  

    Kolego ukłon w stronę regulacji luzu zaworowego. Na LPG trzeba to robić częściej.

    0
  • #3 08 Gru 2009 18:09
    mrup2
    Poziom 9  

    a wiesz może jakie powinny być luzy???? i czy jest jakaś kolejnosc ustawiania???
    ja ustawiałem, pytałem mechanika i kazał mi ustawić 20 na ssących i 25 na wydechowych. troszkę się poprawiło, silnik chodzi równo ale jak jest zimny a jak sie rozgrzeje to nadal przerywa.

    0
  • Pomocny post
    #4 08 Gru 2009 20:07
    tomrom1985
    Poziom 30  

    na ssącym 0.10 - 0.15 a na wydechowym 0.20 - 0.25.

    0
  • #5 08 Gru 2009 20:12
    mrup2
    Poziom 9  

    tak właśnie było i przestawiłem na 20 i 25... może masz jeszcze coś innego co by mogło być przyczyną?????

    0
  • Pomocny post
    #6 08 Gru 2009 20:20
    tomrom1985
    Poziom 30  

    Tak mam - regulacja instalacji gazowej i tankowanie markowego paliwa. W megane były montowane cewki sagema, które sprawiały problemy tak wię sam rozumiesz co chcę powiedzieć

    0
  • #7 09 Gru 2009 09:31
    mrup2
    Poziom 9  

    o cewce pierwsze słyszę, a wiesz może gdzie ona się znajduje i jaka jest jej przybliżona cena??
    a może da się ją jakoś sprawdzić co by nie kupować w ciemno????
    a i bardzo Ci dziękuje za dotychczasowe rady...pzdrawiam..

    0
  • Pomocny post
    #8 09 Gru 2009 10:21
    tomrom1985
    Poziom 30  

    Cewka jest po prawej stronie na grodzi silnika. Odchodzi od niej 1 kabel WN do kopułki zapłonowej. Możesz wieczorem podnieść maskę i sprawdzić czy obok cewki nie tworzą się łuki elektryczne. Możesz ją wymontować i sprawdzić czy nie ma uszkodzeń mechanicznych

    0
  • #9 09 Gru 2009 10:29
    mrup2
    Poziom 9  

    ok.... czaję co to jest.... dziś po robocie sprawdzę wszystko.....jak coś wyjdzie to napiszę... jeszcze raz bardzo dziekuję....

    0
  • #10 09 Gru 2009 19:11
    mrup2
    Poziom 9  

    Witam.. i sprawdziłem... zacząłem od kabli i zauważyłem jak zgasiłem światło w garażu ze jak chodzi na równych obrotach czy to niskich czy wysokich jest ok, ale gdy próbuję zwiększyć gwałtownie obroty, na kablach WSZYSTKICH robi się biało tzn jest przebicie i iskra przeskakuje na blok silnika i obudowy w okolicy świec zapłonowych. Co dalej na cewce zapłonowej jest wszystko ok, natomiast od czasu do czasu pojawia się również iskra w okolicy kopułki. Chcę zaznaczyć ze nie dawno kable jak i świece były wymieniane na nowe(ok 2 miesiące temu), czy to możliwe aby już były złe???? Cy może to być jeszcze jakaś inna przyczyna, i dla czego przebicie pojawia się jedynie pod obciążeniem tzn kiedy przyśpieszam, gwałtownie zwiększam obroty??????

    0
  • Pomocny post
    #11 09 Gru 2009 20:28
    tomrom1985
    Poziom 30  

    Pod obciążeniem bo jest obciążenie i wytwarzany jest większy prąd. Kolego jeśli to zwykłe kable silikonowe to sam wiesz. Jakie pieniądze taka jakość. Dobre kable kosztują od 100zł. Załóż stare kable i zobacz co będzie. Może tamte będą lepsze niż obecne .

    0
  • #12 13 Gru 2009 20:18
    mrup2
    Poziom 9  

    Witam ponownie...
    do jednej z usterek doszedłem.. okazało się że kiedyś czyściłem palec w zapłonie, miał spory nagar, i przez to uszkodził bolce w kopułce.... wyczyściłem palec, co spowodowało znaczne jego oddalenie od tych bolców w kopułce, podejrzewam że to było przyczyną przepalenia wewnątrz palca i iskra przeskakiwała bezpośrednio na wałek rozrządu na którym jest osadzony palec. Wymieniłem i palec i kopułkę i muszę powiedzieć ze problem prawie znikną, lecz nie do końca, jeszcze mi czasami przerywa ale już bardzo rzadko i tylko po przejechaniu ok 30 km i tak delikatnie.... teraz to może i jeszcze kable, sprawdzę to w przyszłym tyg. bo jak przerywa teraz to na jednym cylindrze a nie na wszystkich jak wcześniej.
    Mam jeszcze pytanie... czy myslisz że przerwa na zaworach 20-ssące, 25 - wydechowe jest ok??? i czy nie uszkodzi mi to silnika???
    I czy słyszałeś moze o takim preparacie jak "MODYFIKATOR PLUS" i jezeli tak to co o nim sądzisz?????

    0
  • Pomocny post
    #13 14 Gru 2009 10:38
    tomrom1985
    Poziom 30  

    Wiec po kolei. Zawory generalnie powinny być ustawione jak pisałem na ssącym 0.10 - 0.15 a na wydechowym 0.20 - 0.25. Podczas jazdy na gazie należy częściej je kontrolować. Co do modyfikator to słyszałem o nim, lecz nigdy nie użyłem. Cena 150zł jednak jest wysoko. Jeśli wierzyć reklamom to mój samochód zamiast 6 l paliłby 5 a może i 4 l :-)
    Zasada jest taka, że jeśli silnik jest sprawny to niczego nie dolewa się do oleju. Może kiedyś sprawdzę i podzielę się wiedzą.

    0
  • #14 06 Sty 2010 10:50
    mrup2
    Poziom 9  

    Witam..... No i miałeś racje, tak jak pisałem, wymieniłem palec i kopułkę, lecz to nie za bardzo pomogło, wymieniłem więc i kable, gość z serwisu Renault zaproponował mi kable firmy NGK lecz właśnie takie miałem nie dawno wymieniane, po czym zaproponował mi inne firmy BOSCH, co ciekawe jeszcze tańsze od tamtych, po założeniu problem zniknął. Jeszce raz dziękuję za pomoc.m Pozdrawiam.

    0