Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator do ursus c-360

radek55 24 Kwi 2012 23:31 83756 75
  • #61 24 Kwi 2012 23:31
    Zico63
    Poziom 37  

    Opcje są dwie: niedziałająca jedna z faz alternatora lub zbyt duże kółko altka w stosunku do koła pasowego ciągnika - co jednak jest mało prawdopodobne.
    E38 nie miały tak "maleńkich" silniczków, zakładając że to E36 - to altki zaczynały się od 70A.

  • Relpol
  • #62 25 Kwi 2012 09:42
    jozek174
    Poziom 10  

    Dzięki kolego za odpowiedź, a da się to jakoś sprawdzić bez rozkręcania alternatora czy tylko i wyłącznie trzeba go rozkręcić?? Dodam że po załączeniu silnika mierzone napięcie cały czas wynosi 14V (13,95 do 14,05)V bez względu na obroty.

  • Relpol
  • #63 25 Kwi 2012 11:17
    Zico63
    Poziom 37  

    Miarodajnie - tylko po całkowitej rozbiórce, ze sprawdzeniem każdej z diód i faz osobno.
    Ale upewnij się jeszcze, że dobrze jest poprowadzone wzbudzenie.

  • #64 26 Kwi 2012 12:54
    jozek174
    Poziom 10  

    Pożyczyłem sobie miernik cęgowy i dokonałem następujących pomiarów:

    1. C-360 z tym nieszczęsnym altkiem około 20 A
    2. C-328 z prądnicą (4 do 4,5) A
    3. C-328 sąsiada z altkiem po rozruchu około 17A a później spadło do 11A i tak trzymało mniej więcej (altek kupiony w sklepie konkretnie pod C-330 więc prawie oryginał)
    4. Fabia 1.4 po rozruchu prawie 40A później trzymało około 32A

    Natężenie prądu prawie się nie zmieniało mimo wahań obrotów silnika od min do max, w tym altku od BMW wymieniłem koło pasowe na te z C-360 i jest około 1 cm większa średnica, ale wydaje mi się że to nie jest tak strasznie duża różnica.

  • #65 26 Kwi 2012 13:59
    Zico63
    Poziom 37  

    Nie można oczekiwać, że alternator da powiedzmy nominalne 70A, jeśli nie ma poboru prądu: co taki "Ciapek" pobiera? Jedynie uzupełnianie akumulatora po rozruchu. We Fabii wyniki są większe, bo i elektryka samochodów jest rozbudowana.
    Kontrolny pomiar wydajności musiałby Kolega przeprowadzić podłączając obciążenie takie, by alternator mógł się "wykazać". Powłączać światła jakie są, może kilka dodatkowych tak " w ręce" trzymanych, może silniczek wycieraczek, naciśnięty STOP - wszystko z przyczepą - dopiero gdy wówczas ampery nie wzrosną - można się martwić.
    Natomiast, jesli jest ok. 20A czyli ponad 250W w Ursusie, a napięcie trzyma - powinno być dobrze. Ja bym obstawiał koło pasowe. Różnica w wielkości koło na silniku kontra kółko alternatora powinna zbiżać się do trzech razy. Czyli silnik:alternator = 3:1.

  • #66 26 Kwi 2012 22:54
    jozek174
    Poziom 10  

    Dzięki kolego, to trochę wiedzy zdobyłem, trochę martwi mnie jeszcze to wzbudzenie ale osobiście myślę że może któraś dioda na wzbudzeniu coś nie za dobrze się sprawuje ale póki w miarę dobrze działa to nie będę psuć, dzięki za pomoc

  • #67 05 Lis 2012 18:20
    paol2
    Poziom 12  

    witam szanownych forumowiczów pytanie mam na temat alternatora od daewoo Espero chciałem zamontować go do ursusa, problem polega na tym że nie wiem jak podłączyć wzbudzenie, jest tam kostka przy regulatorze 4-o pinowa
    Alternator do ursus c-360 Alternator do ursus c-360 Alternator do ursus c-360

    czy pin "Sense + " to pin od wzbudzenia?? to od czego są jeszcze te 3 piny

  • #68 06 Lis 2012 20:38
    daro111
    Poziom 31  

    Witam.
    Podłączasz tylko L-kontrolka oraz F-(+)po zapłonie tzw.15
    Poniżej oryginalny schemat.

    Alternator do ursus c-360

  • #69 06 Lis 2012 20:50
    paol2
    Poziom 12  

    dzięki za pomoc, czyli "P- Stator " i "S - Sense(+)" nie podłączam, zostawiam luzem??

    działa wszystko jest OK. Podpinając +12V pod pin "F" wirnik stawia opór, a w regulatorze słychać delikatny pisk, ładowanie jest
    jeszcze raz dzięki za pomoc.

  • #70 06 Lis 2012 21:31
    daro111
    Poziom 31  

    Nie ma problemu wystarczy nacisnąć "pomógł" :D

  • #71 21 Lis 2012 20:30
    ewel248
    Poziom 7  

    a mam takie pytanie: czy lepiej zastosować alternator z wbudowanym regulatorem czy bez regulatora napięcia i wykorzystać do tego regulator napięcia który pracował z prądnicą??

  • #72 21 Lis 2012 20:33
    robokop
    Moderator Samochody

    Kolego ewel248, przestaniesz zaniżać poziom tegoż forum? Regulator napięcia prądnicy NIE nadaje się do alternatora!

  • #73 21 Lis 2012 20:45
    ewel248
    Poziom 7  

    Skoro się na tym nie znam to skąd to wiedzieć???
    Kolego ROBOKOP!!!
    GDYBYM WIEDZIAŁA BYM SIĘ NIE PYTAŁA!

    Dodano po 3 [minuty]:


    A jak rozpoznać alternator, który ma wbudowany regulator?

  • #74 21 Lis 2012 20:46
    robokop
    Moderator Samochody

    Po tym, że regulator najczęściej widać.

  • #76 21 Lis 2012 20:51
    ewel248
    Poziom 7  

    Po czym widać regulator, skoro byliśmy na szrocie i byliśmy zapewniani że alternator posiada regulator a teraz okazuje się co innego??

    Moderowany przez robokop:

    Po tym że jest. Tak trudno wpisać w grafikę google?