Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podłączenie radia w samochodzie Opel Astra F

08 Dec 2009 16:57 13770 4
  • Level 14  
    Witam, zmieniłem radio w samochodzie i nie wiem jak podłączyć radio za kluczykiem.
    Problem polega na tym, że nie mam kabla +12 z kluczyka.
    Wcześniej radio było nie-iso i jakiś łeb wyciął wszystko razem z kostką.
    odnalazłem całą wiązkę kabli i mam tak:

    • Czerwony - 12V na stałe
      Brązowy - masa
      Niebieski i niebiesko-brązowy - lewy przód
      Żółty i żółto-brązowy - prawy przód
      Zielony i zielono-brązowy - lewy tył
      Biały i biało-brązowy - prawy tył


    oraz kable o nieokreślonym zastosowaniu (wyświetlacz?):

    • 3 razy brązowo-biały + brązowy (łącznie 4 kable, skręcone razem (nie zwarte))
      Czerwony z szarym paskiem
      Czarny z białym paskiem
      Niebieski z czerwonym paskiem
      Szary z zielonym paskiem
      Czarny (chyba bez niczego)


    No i podstawowe pytanie - czy da się zrobić tak, żeby radio było na "jedynce", bez zapalania kontrolek (nie jak np. gniazdo zapalniczki, które działa dopiero na II).

    Moje podłączenie:
    Podłączenie radia w samochodzie Opel Astra F
    Resztą kabli (których nie wymieniłem) się nie przejmujcie, to autorskie podłączenie equalizera ze wzmacniaczem ;)
  • Level 14  
    Większa część pozostałych kabli idzie raczej na pewno do wyświetlacza(godzina,data,temp).Do radia musi być 2 zasilenia jedno stałe 2 po stacyjce.Niebieski kabel jest do wysterowania anteną(wzmacniaczem).Poszukaj na necie sporo o tym jest.[url=http://www.czarnik.neostrada.pl/minikompopel.html
  • Level 14  
    Na pewnym forum o Oplu doszedłem do tego, że to chyba będzie czarny (12V po kluczyku).

    Dodano po 1 [godziny] 49 [minuty]:

    Z tego co osiągnąłem:
    1. Tak, czarny to +12V na kluczyku, ale tylko na II (zapłon, kontrolki, itp).
    2. Próbowałem na logikę zapłonu, ale radio dziwnie na to reaguje:
    -Gdy wyłączę zapłon radio nie gaśnie nagle, tylko ładnie się wyłącza (do tej pory dobrze), ale nie da się go później włączyć (niedobrze).
    -Gdy przekręcę kluczyk spowrotem na zapłon, radio samo się włącza (dobrze).

    Póki co, radio podłączone na stałe. Zapalanie zapłonu celem posłuchania radia dłubiąc przy czymkolwiek to nie rozwiązanie.

    :arrow: :arrow:
    Jest możliwość jakiejś przeróbki by radio włączało się przy pierwszym przekręceniu kluczyka?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Radio takie:
    Podłączenie radia w samochodzie Opel Astra F
    Zdjęcie z neta.
  • Level 14  
    Zauważyłem, że pomiędzy pozycją I a II w stacyjce jest jeszcze taki moment, że zaczynają działać nawiewy. Jednak prąd na kablu "po kluczyku", czy też gniazdo zapalniczki zaczyna działać po całkowitym przekręceniu stacyjki na II, a wtedy zapalają się wszystkie kontrolki :/
    Jak dojść do tego zasilania przed zapłonem?