Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wspomaganie hamulca c-360

romoo 01 Oct 2011 22:13 17770 32
  • #31
    krzysztof18199
    Level 10  
    adresfizyczny wrote:
    momencie kiedy jedno z kół zaczyna boksować, a ty swoim ciągnikiem jedziesz na biegu wyższym niż 1 nie masz szans na wbicie blokady. Nawet jeśli całą swoją wagą ciała obciążysz dżwignie blokady i jakimś cudem lekko zazębi się sprzęgiełko kłowe blokady, to po dosłownie ułamku sekundy blkada "wyskoczy"

    Oczywiście że masz rację
    Nie rozpisywałem się o tym żeby mój wpis był jak najkrótszy
    Oczywiście zapomniałem jeszcze napisać że; silnik powinien pracować , powinno być paliwo w zbiorniku i olej w silniku i płyn w chłodnicy .
    Myślałem że takie rzeczy to oczywistość !!
    Jasne że podczas grzęźnięcia w błocie jedziemy na małych biegach i że trzeba wcisnąć sprzęgło przed wciśnięciem blokady
    Wyjeżdżałeś kiedyś z bagna na 5ce ?? Co za genialna uwaga !!
    Jeżeli uważasz , że wydostawanie się z grząskiego terenu na blokadzie jest gorsze od hamowania w tym błocie jednym kołem to BRAWO DLA CIEBIE !
  • #32
    Zico63
    Level 37  
    Przy pokonywaniu przeszkód terenowych, różni kierowcy stosują swoje ulubione, różne techniki jazdy (co np widać na filmikach na Youtube z Rosyjskiej tajgi...). Ta technika o której wspomniałem, a która wywołała taki odzew - może być stosowana w dość specyficznych warunkach: twarde acz śliskie podłoże (np oblodzone). W ciężkim, grząskim terenie, gdzie każdy KM mocy się przydaje - niespecjanie się sprawdza. A moje użyte określenie "grzęźnie" mogło trochę zmylić.
    Mając przed sobą grzęzawisko, prawidłowym jest ocenić możliwość przejazdu na podstawie życiowych doświadczeń (trzeba je jednakowoż posiadać) i zadecydować. Następnie trwać przy swoim, bo już "w przeszkodzie" poprawki mogą być zgubne...
  • #33
    MONTR
    Level 13  
    Ja także mam oryginalny system hamulcowy .Często w pracach polowych stosuje hamowanie na jedno koło.Jak było wcześniej wspomniane przy zawracaniu jest to bardzo skuteczne jak przednie koła ryją w bruździe zamiast skręcić.
    Co do łączenia pedałów to ja mam na stałe rozpięte.Nie stanowi problemu naciśnięcie na środek pedałów w celu wciśnięcia obu równocześnie.I nie muszę niczego szukać jak potrzebuje hamować na jedno koło