Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lodówka SAMSUNG RSJ1KERS - naprawa pogwarancyjna w Łodzi

zhang_guolao 08 Gru 2009 20:54 11137 11
  • #1 08 Gru 2009 20:54
    zhang_guolao
    Poziom 9  

    Pomóżcie bo mnie zaraz coś trafi...

    Cala historia wyglada nastepująco. Dawno dawno temu kupiłem wymarzoną lodówkę
    SAMSUNG RSJ1KERS. Na początku października tego roku skończyła mi
    się gwarancja i krótko po tym wydarzeniu lodówka odmówiła posłuszeństwa. Żeby nie przedłużać
    szybko w punktach co i jak się dalej z nią działo:
    23.10 - zgloszenie awarii do autoryzowanego przez Samsung serwisu (ze strony www Samsunga)
    26.10 - pierwsza wizyta serwisanta, werdykt rozszczelnienie systemu chłodzenia, potrzebna jest wymiana pewnej części, którą trzeba zamówić
    10.11 - druga wizyta serwisanta, po wymianie części lodówka nadal nie działa (wizyta polączona z programem serwisowym chłodziarko zamrażarek Samsung RS21 i pochodnych w tym RSJ1).
    18.11 - lodówka zabrana do serwisu
    08.12 - na dziś dzień serwis twierdzi, że ostro pracują ale nie wiedzą co i jak. W/g pana z serwisu być może nie da się naprawić (!), standardowo powiedział
    żeby skontaktować się za tydzień (już tak od kilku tygodni mi mówią). Niby coś się w lodówce zapchało i zamrażalnik nie działa...

    Powyższe informacje przesłałem do Samsung Polska (poprzez formularz na stronie www) i dostałem taką odpowiedź:

    "Firma Samsung określa ramy czasowe napraw gwarancyjnych. Naprawa taka
    nie powinna przekroczyć 30 dni. Natomiast jeśli chodzi o naprawy
    pogwarancyjne, to jest to kwestia umowy między Panem i serwisem. Serwis
    natomiast powinien określić orientacyjny czas naprawy. Należy w tej
    sytuacji wymóc na serwisie podanie daty zakończenia. Ewentualnie może
    się Pan zwrócić o pomoc do działu reklamacji firmy Samsung. Adres i faks
    znajdują się na stronie samsung.pl w zakładce kontakt z nami."

    Generalnie wychodzi na to, że samsung ma głeboko gdzieś to jak pracują serwisy pod ich szyldem.
    Nie mogą / nie chcą mi pomóc a ja już nie mam działającej lodówki od 1,5 miesiąca i na dziś dzień
    nie mam perspektyw na rozwiązanie problemu. (gdyby mi ktoś powiedział, że za tydzień/dwa/xx tygodni
    będzie wszystko w porządku może nie byłbym taki rozgoryczony)

    Co radzicie mi zrobić w takie sytuacji?

    /Krzysiek

    0 11
  • #2 08 Gru 2009 21:06
    skryn
    Admin grupy AGD

    Ja w tej sytuacji, napisałbym pismo do rzecznika praw Konsumenta, w najbliższej miejscowości w stosunku do Pańskiego miejsca zamieszkania.
    I przybliżyłbym mu problem, wynikający z tytułu niedotrzymania terminu umowy, wynikający z praw gwarancyjnych producenta (nie mylić ze sprzedawcą).
    To producent (niejako pośrednio przez serwis autoryzowany zawalił terminy - niech się teraz tłumaczą).

    0
  • #3 08 Gru 2009 21:28
    samsu100
    Poziom 22  

    Jest to prawda ale nie do końca. Do zadań rzecznika należy w szczególności: zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów, występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów, edukacja konsumencka oraz współpraca z innymi instytucjami konsumenckimi.
    Natomiast rzecznik konsumentów nie posiada uprawnień kontrolnych i władczych wobec przedsiębiorców, dlatego nie zajmuje się rozpatrywaniem skarg na nierzetelnych
    przedsiębiorców w rozumieniu przepisów prawa administracyjnego.
    Innymi słowy rzecznik będzie dawał bardzo cenne rady ale nie ma żadnej mocy wyegzekwowania skuteczności tych rad od np serwisu. Zaś serwis niestety nie jest w wielu przypadkach cudotwórcą i dziurawej albo porządnie zatkanej obudowy chłodziarki nie zawsze jest w stanie naprawić. Myślę że w tym przypadku jedynie poważna i pozbawiona emocji rozmowa z serwisem, jak on widzi rozwiązanie problemu i w jakim terminie, może jeszcze przynieść jakiś efekt.

    0
  • #4 09 Gru 2009 09:56
    zhang_guolao
    Poziom 9  

    Heja,

    Dzieki za odpowiedzi. Jedyne co chce zaznaczyc - lodowka nie jest na gwarancji. Popsula sie krotko po jej zakonczeniu.
    Dlatego tez w tym momencie nie ma zadnych terminow nalozonych na serwis a z drugiej strony Samsung Polska ma to wszystko w glebokim powazaniu. Jesli nie ma umownych/ustawowych terminow na naprawe to po prostu leze...

    Wychodzi na to, ze po zakonczeniu gwarancji juz nikomu nie zalezy zeby te lodowke naprawic. Wiem jedno - dopiero w tym momencie poczytalem sobie tu i owdzie (madry Polak po szkodzie) i obsluga serwisowa Samsuga tak niestety dziala (tzn. nie dziala).

    Echhhh,
    Krzysiek

    Edit: Czy moze ktos wie czy w Łodzi ktoś dobrze naprawia lodówki marki Samsung? Jedyny autoryzowany serwis Samsunga w Łodzi (czyli firma MGM Service) jak widac z powyzszego rady nie daje. Na moje pytanie czy skoro nie potrafia jakiejs tam czesci przywrocic do zycia to czy nie mozna jej poprostu wymienic - mowia ze sie nie da :-\ Co to znaczy ze sie nie da? Nie ma czesci zamiennych do Samsunga? To jest tak jakby w samochodzie padl silnik a w ASO by powiedzieli "samochod do wywalenia"....

    0
  • #5 09 Gru 2009 10:33
    wada

    VIP Zasłużony dla elektroda

    zhang_guolao napisał:
    ... Dawno dawno temu kupiłem wymarzoną lodówkę
    SAMSUNG RSJ1KERS. Na początku października tego roku skończyła mi
    się gwarancja i krótko po tym wydarzeniu lodówka odmówiła posłuszeństwa. ...


    To ile ona ma lat ?
    A jak z rękojmią sprzedawcy (2lata i jeden miesiąc) ?

    Pogadać z serwisem na spokojnie i osobiście, może to ukryta wada firmowa?
    Jak kiedyś pracowałem w Samsungu, to wielokrotnie był wymieniany sprzęt na nowy, za niewielką opłatą amortyzacji (10-20% wartości sprzętu) do roku czasu po gwarancji.

    a u ciebie jak przykładowo zatkało płytę zamrażalnika która jest fabrycznie wklejona i zapiankowana w obudowie, to autoryzowany serwis może tylko wymienić całą obudowę, a to jest mało opłacalne, ale jakiś mały serwis od lodówek wytnie pianki, naprawi lub wymieni zamrażalnik i ponownie zapiankuje obudowę - im wolno robić takie fuszerki, niezgodne z zaleceniami producenta.

    Znajoma miała podobny problem z Lodówką Whirlpool , i w małym serwisie zamontowali flaki od Gorenje i jak na razie lodówka 3 lata działa jak nowa, a na gwarancji kilka razy odwiedzała serwis, w sumie więcej czasu spędziła w serwisie gwarancyjnym niż w domu.

    0
  • #6 09 Gru 2009 14:34
    zhang_guolao
    Poziom 9  

    Hej,

    Lodówkę kupiłem na początku października 2007 r. O ile pamiętam ma 2 lata gwarancji. (jak wrócę do domu sprawdzę co w papierkach piszczy). Tak czy inaczej nie wiem skąd te "2 lata i miesiąc"? Widać mam jakieś braki w przepisach.
    Ponownie dzisiaj wysłałem zapytanie i do MGM Service w sprawie lodówki o jasne określenie do kiedy lodówkę naprawią (ewentualnie jej nie naprawią) jak i zaraz następne info do Samsung Polska z dalszym ich gnębieniem w sprawie napraw pogwarancyjnych (jak i ich gwarancji/polityki w zakresie funkcjonowania autoryzowanych serwisów).

    /Krzysiek

    0
  • #7 09 Gru 2009 16:05
    h jaworski
    Specjalista AGD

    Z tego co wiem nie ma teraz czegoś takiego jak rękojmia, teraz jest gwarancja i coś takiego jak niezgodność towaru z umową cywilno prawną. Umowa cywilno prawna na zakupiony sprzęt mówi że sklep odpowiada za zakupiony towar przez 2 lata niezależnie od okresu gwarancji gwarancja może mieć miesiąc rok czy 2 lata a sklep odpowiada przez 2 lata. o wszystkim można przeczytać na stronie federacji konsumenta.
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl

    0
  • #8 28 Gru 2009 19:12
    sylwekchyl
    Poziom 9  

    Witam, mam podobny problem z lodówką RSH1DTPE. PO wymianie sprężarki (jeszcze na gwarancji) zaczęła się rozmrażać, aż poadła do końca. Gwarancja skończyła się w wrześniu 2009 a po tym terminie serwisant 3 razy mi dobijał gazu (darmo) aż 17 grudnia 2009 po wizycie stwierdził że się rozszczelniła i nic nie jest w stanie zrobić-dobił gazu za drobną opłatą a wieczorem następnego dnia już było ciepło w środku.
    Szukam rozwiązania, pismo do samsungo i powołanie się na rękojmię, lub sam nie wiem co. Lodówka za 4 tysie i co wyrzucić.

    0
  • #9 28 Gru 2009 23:38
    h jaworski
    Specjalista AGD

    Jak już pisałem teraz nie ma czegoś takiego jak rękojmia pisać do samsunga można ale wątpię aby coś to dało chociaż można próbować. Możesz też się zwrócić do Federacji konsumenta w swoim rejonie ale wątpię aby coś poradzili jak jest problem na gwarancji to trzeba interweniować aż do skutku.

    0
  • #10 29 Gru 2009 00:44
    samsu100
    Poziom 22  

    Rękojmia jak najbardziej funkcjonuje, tylko że w przypadku gdy kupujący jest firmą i jej okres wg Kodeksu Cywilnego wynosi 12 miesięcy od zakupu.
    Ustawa o niezgodności towaru z umową zaś dotyczy przypadków gdy kupujący jest osobą fizyczną i odpowiedzialność sprzedawcy wynosi 24 miesiące od zakupu.
    A gwarancja jest tylko dobrą wolą producenta lub importera i jej zasady są podane w Warunkach Gwarancji na które kupujący może przystać lub nie - jak sobie życzy.

    0
  • #11 29 Gru 2009 22:28
    servisant
    Specjalista AGD

    sylwekchyl napisał:
    Witam, mam podobny problem z lodówką RSH1DTPE. PO wymianie sprężarki (jeszcze na gwarancji) zaczęła się rozmrażać, aż poadła do końca. Gwarancja skończyła się w wrześniu 2009 a po tym terminie serwisant 3 razy mi dobijał gazu (darmo) aż 17 grudnia 2009 po wizycie stwierdził że się rozszczelniła i nic nie jest w stanie zrobić-dobił gazu za drobną opłatą a wieczorem następnego dnia już było ciepło w środku.
    Szukam rozwiązania, pismo do samsungo i powołanie się na rękojmię, lub sam nie wiem co. Lodówka za 4 tysie i co wyrzucić.


    W tych lodówkach nieszczelność można zlokalizować i usunąć :)

    0
  • #12 12 Sty 2010 17:47
    sylwekchyl
    Poziom 9  

    A jakieś szczegóły dotyczące tej lokalizacji i naprawy, bo serwisanci AGD mówią że to się nie opłaca

    2