Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Corsa-C -2005-Z 13 DT kiepsko pali

volciu 08 Dec 2009 21:00 3968 4
Buderus
  • #1
    volciu
    Level 11  
    Witam

    Moja druga lepsza połowa porusza się takim wynalazkiem jak w temacie (CORSA C -1,3diselek z Common Railem rocznik 2005, dla kobiety ideał). Niestety od dwóch dni ma poranny problem . Jak do tej pory auto palilo jak igła tak teraz odpala za 3-4 razem. Pozyczyłem od znajomego OP-COMA w celu diagnozy i co ??? Zero jakichkolwiek błedów. Jedyne co mnie zastania to jak się wchodzi w silnik w blokach pomiarowych jest cos takiego jak tempertura otoczenia i pokazuje jakies totalne bzdury ... temperatura od - 3 na zimnym silniku do 0 na rozgrzanym,(przy tempeeraturze na zewnątrz 10 C) pozostałe temperatury sa ok. Co ciekawe termometr w corsie pokazuje prawidłowo temperature zwenętrzną na poziomie około 10 C.
    Jest jakis drugi czujnik temperatury otoczenia, poza tym jednym od termometru co jest za zderzakiem, który daje wskazania do kompa ???
  • Buderus
  • Buderus
  • #3
    mariusz83x83
    Level 20  
    Może się mylę ale wydaje mi się że to podgrzewacz paliwa .
  • #4
    volciu
    Level 11  
    Moze to coś pomoże
    Bloki pomiarowe na samym zapłonie


    Napięcie akumulatora 12.3 V
    Status zapłonu Zał 12V
    Glówny przekaznik Aktywny
    Przekaźnik pompy paliwa Nieaktywny
    Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu) 0.96 V
    Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu) 0.47 V
    Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu 0,00%
    Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego Aktywny
    Pożądana prędkość jałowa 0 obr/min
    Prędkość silnika 0 obr/min
    Prędkość obrotowa wałka rozrządu 0 obr/min
    Przesunięcie prędkości jałowej Nieaktywny
    Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego NO
    Normalna temperatura pracy silnika Nieaktywny
    Temperatura cieczy chłodzącej 6 °C
    Temperatura cieczy chłodzącej 3.43 V
    Temperatura paliwa 5 °C
    Temperatura powietrza wlotowego 7 °C
    Temperatura powietrza wlotowego 3.35 V
    Temperatura Otoczenia -3 °C
    Przepływomierz powietrza 1 688 kg/h
    Przepływomierz powietrza 0.98 V
    Ciśnienie atmosferyczne 99 kPa
    Ciśnienie atmosferyczne 3.73 V
    Ciśniemnie ładowania 98 kPa
    Ciśniemnie ładowania 1.84 V
    Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego) Nieaktywny
    Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego) 0,00%
    Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail 645.35 MPa
    Common Rail ciśnienie paliwa 0.00 MPa
    Zawór regulujący ciśnienie szyny 9,00%
    Rzeczywista dawka paliwa 0 mm3
    Rzeczywisty początek wtrysku 0 CA
    Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywny
    Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji) 96 kPa
    Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji) 0.24 V
    Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywny
    Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji Maks. moment
    Przekaźnik 1 wentylatora Nieaktywny
    Przekaźnik 2 wentylatora Nieaktywny
    Przekaznik 3 wentylatora Nieaktywny
    Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania Nieaktywne 12V
    Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego Nieaktywny
    Przełącznik 1 hamulców Nieaktywny
    Przełącznik 2 hamulców Nieaktywny
    Przełącznik sprzęgła Nieaktywny
    Prędkość pojazdu 0 km/h
    Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu - - -
    Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy - - -
    Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI) Wył
    Serwisowa lampka kontrolna (SVS) Wył
    Lampka kontrolna czasu żarzenia Wył 12V
    Poziom oleju Normalne
    Status poziomu oleju silnika Okay
    Pozostały stan oleju 92,00%
    Kontrolka wymiany oleju silnikowego Nieaktywny

    Jak pracuje zaraz po odpaleniu


    Napięcie akumulatora 14.3 V
    Status zapłonu Zał 12V
    Glówny przekaznik Aktywny
    Przekaźnik pompy paliwa Aktywny
    Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu) 0.96 V
    Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu) 0.47 V
    Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu 0,00%
    Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego Aktywny
    Pożądana prędkość jałowa 1 175 obr/min
    Prędkość silnika 1 194 obr/min
    Prędkość obrotowa wałka rozrządu 597 obr/min
    Przesunięcie prędkości jałowej Nieaktywny
    Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego NO
    Normalna temperatura pracy silnika Nieaktywny
    Temperatura cieczy chłodzącej 7 °C
    Temperatura cieczy chłodzącej 3.37 V
    Temperatura paliwa 6 °C
    Temperatura powietrza wlotowego 7 °C
    Temperatura powietrza wlotowego 3.33 V
    Temperatura Otoczenia -3 °C
    Przepływomierz powietrza 39 kg/h
    Przepływomierz powietrza 2.02 V
    Ciśnienie atmosferyczne 99 kPa
    Ciśnienie atmosferyczne 3.73 V
    Ciśniemnie ładowania 95 kPa
    Ciśniemnie ładowania 1.78 V
    Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego) Nieaktywny
    Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego) 0,00%
    Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail 38.60 MPa
    Common Rail ciśnienie paliwa 39.80 MPa
    Zawór regulujący ciśnienie szyny 8,00%
    Rzeczywista dawka paliwa 11 mm3
    Rzeczywisty początek wtrysku 5 CA
    Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywny
    Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji) 96 kPa
    Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji) 0.24 V
    Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywny
    Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji Zmniejsz. cisn.
    Przekaźnik 1 wentylatora Nieaktywny
    Przekaźnik 2 wentylatora Nieaktywny
    Przekaznik 3 wentylatora Nieaktywny
    Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania Aktywne 0V
    Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego Aktywny
    Przełącznik 1 hamulców Nieaktywny
    Przełącznik 2 hamulców Nieaktywny
    Przełącznik sprzęgła Aktywny
    Prędkość pojazdu 0 km/h
    Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu - - -
    Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy - - -
    Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI) Wył
    Serwisowa lampka kontrolna (SVS) Wył
    Lampka kontrolna czasu żarzenia Wył 12V
    Poziom oleju Normalne
    Status poziomu oleju silnika Okay
    Pozostały stan oleju 92,00%
    Kontrolka wymiany oleju silnikowego Nieaktywny


    i po dłuższej jeździe

    Napięcie akumulatora 14.2 V
    Status zapłonu Zał 12V
    Glówny przekaznik Aktywny
    Przekaźnik pompy paliwa Aktywny
    Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu) 0.96 V
    Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu) 0.47 V
    Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu 0,00%
    Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego Aktywny
    Pożądana prędkość jałowa 950 obr/min
    Prędkość silnika 953 obr/min
    Prędkość obrotowa wałka rozrządu 476 obr/min
    Przesunięcie prędkości jałowej Nieaktywny
    Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego NO
    Normalna temperatura pracy silnika Nieaktywny
    Temperatura cieczy chłodzącej 78 °C
    Temperatura cieczy chłodzącej 0.69 V
    Temperatura paliwa 25 °C
    Temperatura powietrza wlotowego 21 °C
    Temperatura powietrza wlotowego 2.69 V
    Temperatura Otoczenia 0 °C
    Przepływomierz powietrza 29 kg/h
    Przepływomierz powietrza 1.90 V
    Ciśnienie atmosferyczne 99 kPa
    Ciśnienie atmosferyczne 3.73 V
    Ciśniemnie ładowania 98 kPa
    Ciśniemnie ładowania 1.84 V
    Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego) Nieaktywny
    Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego) 0,00%
    Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail 25.80 MPa
    Common Rail ciśnienie paliwa 26.40 MPa
    Zawór regulujący ciśnienie szyny 8,00%
    Rzeczywista dawka paliwa 3 mm3
    Rzeczywisty początek wtrysku 1 CA
    Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywny
    Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji) 96 kPa
    Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji) 0.25 V
    Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywny
    Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji Zmniejsz. cisn.
    Przekaźnik 1 wentylatora Nieaktywny
    Przekaźnik 2 wentylatora Nieaktywny
    Przekaznik 3 wentylatora Nieaktywny
    Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania Nieaktywne 12V
    Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego Nieaktywny
    Przełącznik 1 hamulców Nieaktywny
    Przełącznik 2 hamulców Nieaktywny
    Przełącznik sprzęgła Nieaktywny
    Prędkość pojazdu 0 km/h
    Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu - - -
    Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy - - -
    Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI) Wył
    Serwisowa lampka kontrolna (SVS) Wył
    Lampka kontrolna czasu żarzenia Wył 12V
    Poziom oleju Normalne
    Status poziomu oleju silnika Okay
    Pozostały stan oleju 92,00%
    Kontrolka wymiany oleju silnikowego Nieaktywny


    Może w ten sposób coś więcej będzie można powiedzieć
  • #5
    jazgier1984
    Level 1  
    Witam.Wiem że temat stary... Kolego jak rozwiązałeś temat tego parametru temperatury otoczenia w tym 1.3 CDTI ?? Mam podobny problem. Kiedy w ECU jest -26 trzyma mi podwyższone obroty a na wyświetlaczu mam +15. Skąd info do ecu o temp.otoczenia?? Temperatura chłodziwa działa prawidłowo.