Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

pytanie głowica termostatyczna

klenk 09 Gru 2009 17:23 7820 12
  • #1 09 Gru 2009 17:23
    klenk
    Poziom 15  

    Witam!!
    Mam taki problem a mianowicie kupiłem grzejniki panelowe C/V oraz głowice termostatyczne. Grzejniki będą montowane od spodu i tu jest teraz moje pytanie co trzeba dokupić do głowicy tzn niewiem jak to sie fachowo nazywa niewiem czy to jest jakis zawór czy coś ale po prostu wkręca się go w głowice i później mocuje bezpośrednio z boku grzejnika. Proszę o odpowiedź jak się nazywato cos co się wkręca w głowiczkę. Z góry dziękuje.

    0 12
  • Sklep HeluKabel
  • #2 09 Gru 2009 18:02
    krisi3
    Poziom 20  

    Zawór termostatyczny to się nazywa

    0
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #3 09 Gru 2009 19:59
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 09 Gru 2009 20:24
    klenk
    Poziom 15  

    ooo właśnie o tę wkładkę mi chodziło dzieki wielkie

    0
  • #5 29 Sty 2010 06:55
    kangurek123
    Poziom 18  

    Witam

    Podłączę się pod temat ,żeby nie zaśmiecać... Zwykle udzielam się na innym forum a teraz potrzebuję upewnienia się z Waszej strony koledzy z CO. Mam w domu grzejniki z zaworem termostatycznym ( to coś pokazane na rysunku z czerwoną pokrywką ) . Chciałbym mieć większa wygodę regulacji i pomyślałem sobie o głowicy termostatycznej. Czy są jakieś zasady montażu takowej czy wystarczy tylko nakręcić ją do oporu na zawór i już ? Nie chciałbym czegoś popsuć a operacja wydaje się na tyle łatwa ,że chciałbym to zrobić samodzielnie ( no chyba ,że trzeba jednak speca od CO ) . Przy okazji jakiego producenta głowice polecacie ?

    Pozdrawiam

    0
  • #6 29 Sty 2010 10:27
    hilzie
    Specjalista - systemy grzewcze

    Nie chodzi tu oto co polecamy ,tylko jakiej firmy masz zawory termostatyczne. Nie każda głowica pasuje na zawór innego producenta.
    na Danfossa założysz tylko głowicę danfossa,żadna inna nie będzie pasowała.

    0
  • #7 07 Lut 2010 12:00
    fantozzi
    Poziom 12  

    Domek jednorodzinny kocioł gazowy kondensacyjny z pełną automatyką, pogodówka i czujnik pokojowy. Założyłem głowice i zawory termostatyczne i jest problem, gdzie tu jest oszczędność? Jak one zaczynają przymykać, bo się w domu nagrzeje to zwiększa się ciśnienie w obwodzie z 1,7 na 2,2 (na zimno 1,5)i wskazówka manometru podryguje, którędy pompa ma pchnąć wodę jak wszystkie głowice przymkną. Żeby stosować głowice termostatyczne potrzeba by zamontować sprzęgło hydrauliczne, ale doczytałem się, że sprzęgło hydrauliczne stosuję się do dużych przemysłowych instalacji o mocy powyżej 120kw. Więc nie potrzebnie zainwestowałem w Głowice termostatyczne?

    0
  • #8 07 Lut 2010 12:23
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze

    Ciśnienie w układzie c.o. zmienia Ci się o 0,5 bar bo raczej nie masz prawidłowo ustawionego ciśnienia wstępnego w naczyniu przeponowym.

    W pokoju gdzie zamontowany jest czujnik pokojowy nie należy montować głowicy (ew. ustawić ją na pełne otwarcie).

    Montaż sprzegła nie zależy tylko od mocy kotłowni, a raczej od ilości kotłów w kotłowni kaskadowej lub ilości obiegów grzewczych przy jednym kotle z wbudowaną pompą.

    0
  • #9 07 Lut 2010 15:53
    zidane
    Poziom 12  

    fantozzi napisał:
    którędy pompa ma pchnąć wodę jak wszystkie głowice przymkną. Żeby stosować głowice termostatyczne potrzeba by zamontować sprzęgło hydrauliczne?

    W kotle masz na pewno zawór nadmiarowo-upustowy (by-pass), który wlasnie zabezpiecza pompe i kociol przed przegrzaniem przy zamknieciu wszystkich grzejnikow. Łaczy on na krótko zasilanie z powrotem. W zaleznosci od roznicy cisnien miedzy zasilaniem a powrotem jest owierany badz zamykany.
    Co do wzrostu cisnienia to jak jest duża temp. zasilania to jest mozliwy wzrost z 1,5 (woda zimna) do 2,2 (woda goraca), ale wskazowka nie powinna "podrygiwac". Trzeba byloby jednak faktycznie sprawdzic cisnienie w naczyniu

    0
  • #10 07 Lut 2010 20:02
    fantozzi
    Poziom 12  

    Sprawdziłem nie ma na 100% by-passa, kocioł De-dietrich MC35E.
    Zasilanie idzie do dwóch rozdzielaczy na parter i na piętro, ale w kotłowni zrobiłem odejście na dodatkowy grzejnik, używam go sporadycznie jak się ciuchy suszą, i właśnie on robi za By-pass, bo wystarczy, że go odkręcę na pozycje 1 to manometr się uspakaja nie podryguje. Panowie, po co głowice termostatyczne, kiedy większość kotłów do 35KW nie ma by-passa. Proszę podać przykład, który kocioł posiada By-pass lub inne rozwiązanie, a może fachowiec, który robił moją kotłownię coś przeoczył?

    0
  • #11 07 Lut 2010 20:19
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 08 Lut 2010 00:46
    zidane
    Poziom 12  

    fantozzi napisał:
    po co głowice termostatyczne, kiedy większość kotłów do 35KW nie ma by-passa?

    Wlaśnie wiekszość ma...
    Sens instalowania termostatow na zaworach jest czysto ekonomiczny. I nie wiń termostatów, za zle funkcjonowanie instalacji. Każdy instalator i producent kotła (w instrukcji obsługi) powinien Cie poinformować,że do prawidlowej pracy instalacji zamkniętej z obiegiem wymuszonym przynajmniej jeden z grzejników powinien być zawsze odkręcony (najczesciej jest to w lazience, dlatego ze sens stosowania tu termostatu grzejnikowego jest wątpliwy). I nie ma tu w tym momencie nic do rzeczy regulator pokojowy. Rzetelni producenci montują w kotłach zawory różnicowe, które po pierwsze niwelują różnice cisnienia na zasilaniu i powrocie przy pracujących termostatach, a także ograniczają zły wpływ braku regulacji cisnieniowej instalacji na działanie kotła. Stanowi to dodatkowe zabezpieczenie przed przegrzaniem kotła i uszkodzeniem pompy. Ale gdyby nawet teoretycznie zaistniała taka sytuacja, ze zostanie zablokowany przepływ wody to kotły mają zabezpieczenie,że piec się wyłączy. Najczesciej polega to na czujniku temp. powrotu. Jezeli jest za wysoka kocioł się wyłączy. O zaworze bezpieczenstwa już chyba nie musze wspominac. W kotle który posiadasz,żeby "zarżnąć" pompe musisz sie baaardzo postarać.
    Proponuje w miarę możliwości wyregulować instalacje (chodzi o nastawy wstepne zaworów termostatycznych) i jednak założyć ten zawór. Myśle,że z regulacją będzie lepszy bo można jednak cos tam podregulować (ale droższy).
    Ewentualnie jak po skryzowaniu grzejników bedzie O.K. to bez montowania zaworu, ale koniecznie otwotrzyć na stałe grzejnik najbliżej kotła.

    0
  • #13 08 Lut 2010 15:23
    Samuraj
    Poziom 35  

    fantozzi napisał:
    Proszę podać przykład, który kocioł posiada By-pass lub inne rozwiązanie, ....


    De-dietrich MCR24II ma na 100%.
    Pozostaw jeden grzejnik na stałe otwarty np w łazience a w pomieszczeniu gdzie masz czujnik temperatury zdejmij głowice.

    0