Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zegar z graficznym wyswietlaczem LCD - schemat

dago86 10 Gru 2009 17:18 7335 15
  • #1 10 Gru 2009 17:18
    dago86
    Poziom 9  

Witam mam zrobić coś takiego

Cytat:
    "Celem pracy jest zaprojektowanie i wykonanie zegara, w postaci systemu mikroprocesorowego,
    prezentującego informacje na graficznym wyświetlaczu LCD. W urządzeniu przewidzieć należy
    kilka trybów pracy, umożliwiających wyświetlanie informacji w różny sposób. Projektowany
    zegar należy wyposażyć w zestaw przydatnych i użytecznych funkcji, takich jak: timery, budzik,
    dodatkowo np. termometr itp. Wybór trybu pracy, konfiguracja urządzenia, ustawianie zegara
    itp. umożliwiać powinna wygodna w obsłudze klawiatura"

Potrzebuje pomocy lub jakiś wskazówek przy tworzeniu tego projektu ,nie znam się zbytnio na budowie elektroniki opartej o mikrokontrolery ale szybko "chwytam" wszystko, ukończyłem technikum elektroniczne ale za wiele mnie tam nie nauczyli o mikrokontrolerach ...

Docelowo ma to być podobny układ do tego http://sklep.avt.com.pl/p/pl/481211/zegar+z+budzikiem+-+zestaw+do+samodzielnego+montazu.html z ta różnicą ze z wyświetlaczem graficznym oraz wyświetlaniu czasu również w trybie "zegara analogowego"

do tej pory zakupiłem:
    zegar DS1340Z-33 (SMD wiec chyba zmienię) + kwarc 32768kHz
    Link zegar
    wyświetlacz AM-128160H8TNQW-00H ze sterownikiem HX8310-A
    Link wyświetlacz
    Link sterownik
    Link Sterownik Application Note
    i cyfrowy czujnik temperatury DS18B20
    Link termometr cyfrowy

potrzebuje dobrać do tego mikrokontroler myślę o AVR (ATMega16) oraz klawiaturę/przyciski...