Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VSI Prins parametry i ustawienia

leon99 10 Dec 2009 20:09 5896 1
  • #1
    leon99
    Level 19  
    Mam taką instalację w Toyocie Yaris (przebieg 120 000 na gazie) i ... zacząłem sie nią bawić.

    Technicznie instalacja jest w idealnym stanie, reduktor po regeneracji, trzyma ciśnienie idealnie, wtryski po czyszczeniu w myjce ultradźwiękowej, pali mało, żadnych błędów w ECU, etc.

    Były problemy przy przełączaniu z benzyny na gaz, szczególnie na zimnym silniku. Ustawiłem "Double_mix" na 32 i teraz przełącza prawie niezauważalnie, wg mnie to 32 jest trochę dużo bo zwykle ustawia się na zero. Może jest to powiązane z innym parametrem? Proszę o poradę.

    Wg niektórych istnieje możliwość ustawienia 33. RPM_min (minimalnej prędkości obrotowej do przełączenia) U mnie jednak nie ma takiego parametru w programie. W zakładce "Spare" jest puste pole z numerem 33 ale zmiana tego pola na np 1500 nie daje żadnego skutku. Coś robię źle?



    Istnieje podobno możliwość dodatkowej oszczędności spalania przez dostrojenie Ti_max_fac, Ti_max_rpm, OL_min i OL_max

    Link - j. niemiecki

    ale to trochę skomplikowane. Czy przerabiał to ktoś już?

    Dlaczego nie podłącza się sondy lambda do komp. gazowego ( a może trzeba)?

    z góry dzięki za porady

    leon99
  • #2
    gimak
    Level 40  
    Kolego, według mnie (może się mylę), sondy w Prinsie nie są podłączone do instalacji gazowej z tego powodu, że komputer gazowy wykorzystuje dane z komputera benzynowego i to on wprowadza ewentualne korekty.
    To szarpanie przy przełączaniu b>g przy zimnym silniku może być wynikiem lekkiego przepuszczania wtryskiwaczy gazowych. W wyniku tego w czasie postoju spada ciśnienie w przestrzeni między reduktorem i wtryskiwaczami. Z taką sytuacją spotykam się u siebie. Ponieważ mam założony na stałe manometr do mierzenia ciśnienia po reduktorze, więc mogłem poczynić takie spostrzeżenia. Zauważyłem, że szarpnięcie jest tym mocniejsze im więsza jest różnica między ciśnieniem przed przełączeniem a ciśnieniem roboczym reduktora i im większe jest obciążenie silnika w chwili przełączenia. Jak ciśnienia są równe, to przejście b>g jest niezauważalne.
    Ja Prinsa mam w corolli 1.4 vvti przebieg na gazie 84 tys.km, w tym czasie czyszczenie reduktora i wymiana 4 zatkanych wtryskiwaczy benzynowych (przypuszczalny powód, uruchamianie ciepłego silnika od razu na gazie).
    Co do oszczędności w spalaniu, moja rada jest taka. Jak średnie spalanie gazu (u mnie 8 l/100) jest większe o 18% (takie jest u mnie) od średniego benzyny, takie powinno być i nie zawracał bym sobie tym głowy (tym bardziej że silniki nie lubią ubogiego paliwa).
    Parametry na jakich chodzi moja instalacja (ustawienia Toyoty) są na zdjęciach zamieszczonych na tym forum.
    Link obejrzałem, ale żeby z niego ewentualnie skorzystać, to będę musiał znaleźć kokoś, co kuma w tym języku.