Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polo 1.4 95 jak zrobić zerowanie

10 Gru 2009 20:59 9712 24
  • Poziom 32  
    Jak zrobić zerowanie nastaw w programie polski vag, wchodze zakładkę silnik potem adaptacja kanał 00 wartość 000 i komunikat
    "Ta operacja w tym kanale jest nieprawidłowa" Próbowałem też kanał 0 i wartość 000 to samo.
    Kiedy ostatnio robiłem tą nastawę w seacie w immobilaizaerze to wszystko się wyzerowało.
    Co robie źle,albo czy to wina programu.
    Chce wyzerować nastawy przed adaptacją przepustnicy, obroty flują i niespadają poniżej 1800obr/min przepustnica umyta wyczyszczona.
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Witam

    Masz szanse, że tego nie zrobisz, sterownik nie obsługuje - z tego co mi się wydaje, to tam pewnie nie ma immo .....

    podaj kod silnika

    pozdrawiam
  • Poziom 32  
    Silnik APQ 1,4 ma immo ale nie ma znim problemu, chodzi o wyzerowanie nastaw w silniku, bo w tych silnikach 1.0 - 1.4 przed adaptają przepustnicy trzeba zrobić zerowanie nastaw.
    Silnik wyje mi przy dwuch tyś obrotów i nie ma chęci spaść, błąd 533.
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Może się głupio zapytam- ale vag widzi jałowy ????
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Eee tam, wywala adaptation limit surpassed ?, to w 098 -> BS, czekasz chwilę i zrobione
    Bardzo ważne jest by nie naciągnąć linki gazu zbyt mocno przed nastawami
  • Poziom 32  
    Linka luźna, adaptacje przechodzi pomyślnie żadnych błedów ale po odpaleniu odrazu notuje błąd, i otwiera przepustnice o leciutki kont i obroty 1800.
    A jałowy widzi poprawnie zmieniają się wartości 001 w pierwszej planszy.

    A adaptacja wychodzi tak
    Polo 1.4 95 jak zrobić zerowanie


    Próbowałem wyzerować nastawy w programie vag com ale nie da rady bo mam tego wersje free, ale tam można to zrobić, a w polskim vagu nie wiem jak
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Witam

    Samochód zagazowany ???

    Inna sprawa - jeżeli ma gangrene, to domyślam się co będzie .... - spotkałem się z czymś takim ale w ADY (2 sztuki) - adaptacja pomyślnie ale i tak po odpaleniu błąd.

    pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Cytat:
    W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.4 ccm np. VW Lupo, Polo...) przed właściwą procedurą adaptacji przepustnicy, należy wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku silnika. Robi się to zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00).

    Dodam że spotkałem się z kilkoma pojazdami , którym ta procedura i adaptacja nie pomogła. Powracały same do normalnego stanu po kilku a nawet kilkunastu dniach normalnej eksploatacji. ( Nie wiem co jest przyczyną takiego stanu, podejrzewam , że usterka zespołu przepustnicy).
  • Poziom 32  
    Auto nie nigdy nie miało i nie ma gazu, słyszałem o tej przypadłości przyuczania wartości kiedy chodzi w gazie.

    Dla kolegi "Doktorr"
    Własnie wiem że przed adaptacją trzeba wykonać zerwoanie w zerowym kanale ale nie mogę tego zrobić bo polski vag wyala mi że niemożliwe w tym kanale. Czytaj pierwszy post.
    Jak wykonać zerowanie w programie Polski VAG

    Jakie wartości powinny mieć potencjometry w stanie zamkniętym przepustnicy. Słyszałem że nieraz suwaki potencjometrów w tych przepustnicach się przesuwają względe siebie.
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    witam

    na biegu jałowym między pinami 5 i 7 - 1,2 do 1,9 kohm

    na maksie 700 do 1100 ohm

    zestyk biegu jałowego między 7 a 3.

    problemy były wcześniej czy stało się to po myciu ???

    pozdrawiam
  • Poziom 32  
    Na początku pływały tylko obroty tak przy 1000 a po myciu i adaptacji pływają koło 1800. No właśnie chyba ten sterownik nie obsłyguje zerowania nastaw, sprawdzę metodę którą opisałeś mi na pw. Dzięki.

    Rezystancja między pinami 5 i7 na przepustnica zamknięta 1370Ω, przepustnica otwarta na max 750 Ω

    Zestyk między 3 i 7 działa prawidłowo
  • Pomocny post
    Użytkownik obserwowany
    A czy ten vag wogóle kiedykolwiek zrobił adaptacje?
    Czasami niepełne wersje sa niepełne.
    Pozatym jak robiłeś adaptacje trzeba by sprawdzić czy nie łapie dolot lewego powietrza, oczywiście przepustnica czysta i szczelna! , temperatura, brak błędów.
    Otwórz dekielek i zobacz czy potencjometry są całe , czyi komutator silnika.
    W końcu trzeba sie go pozbyć - wcześniej naprawić.
  • Poziom 32  
    Dolot szczelny jak zgasze auto zatykając przepustnice to trzyma podciśnienie przez kilkanaście sekund.
    Jak długo trwa adaptacja czekam okolo 1 minuty ale już po 10 s niesłychać pracy przepustnicy, wcześniej robiłem w innych autach adaptacje i nie było problemów.

    Potencjometry całe silnik też ok, mikrowyłącznik ok.
    Zastanawiam się co mu karze trzymać obroty na 1800, czy wyuczona wartość nastaw.
  • Pomocny post
    Użytkownik obserwowany
    Zobacz jaką widzi temperature płynu.
  • Poziom 32  
    Vag widzi jakieś 66 a na wskaźniku jest 80, ale auto świruje czy zimne czy ciepłe, niechodzi mi już o zrobienie tych obrotów tylko żeby obroty wróciły do 1000.

    Jakie obroty ma to auto na ssaniu jak jest zimny
  • Pomocny post
    Użytkownik obserwowany
    a kanał 98?
  • Poziom 32  
    teraz jak go porządnie wygrzałem i dałem mu w tył... to po adaptacji obroty wróciły i są stabilne, przestał notować błąd 533 i pływać na obrotach. Ciekawe co będzie jak ostygnie

    A kanał 98 wygląda tak po adaptacji
    Polo 1.4 95 jak zrobić zerowanie

    Dodano po 6 [minuty]:

    Jeśli mogę spytać to czy termistory w tym czujniku podwójnym od temperatury cieczy są identycznej wartości, jeden czujnik ma na rozgrzanym silniku 500 a drugi 170, czy to normalne może faktyczni problem leży w czujniku.
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Witam

    Dane dla kompa (piny 1-3) :

    15-30 stopni - 1,45 do 3,3 kohm

    około 80 stopni 280 - 360 ohm

    dokopałem się - rezystancja nastawnika przepustnicy :

    na jałowym między 0,9 a 1,4 kohm (między pinami 7 i 8 )

    tyle mam

    pozdrawiam
  • Poziom 32  
    Rano odpale i dam znać, narazie po udanej adptacji błąd 533 nie występuje i chodzi ok.
  • Poziom 32  
    Ale warunki adaptacji to temperatura silnika w zakresie od 5 do 90 st.C, bynajmniej tak pisze na roos-tech
  • Poziom 32  
    Po dobrym nagrzaniu silnika i wyczyszczeniu przepustnicy adaptacja zakończona powodzeniem, obroty przestały pływać, myśle że to przycyzna zabrudzonej przepustnicy.
    Dziękuje wszystykim
  • Poziom 12  
    Temat trochę stary, ale może ktoś zajrzy...

    Polo 1.4 AKV 1998r
    Próbuję zaadaptować przepustnicę po czyszczeniu. Tydzień grzebię po necie w poszukiwaniu rozwiązania, trafiłem kilka razy na identyczny problem, jednak rozwiązania nie podano.

    Oprogramowanie którym próbowałem: Vag 208.1PL , Vag 311.2, Vag 409.1, Polski Vag 2.5, Polski Vag 4.9.
    VWTool u mnie nie działa - konflikt sprzętowy z przedpotopową grafiką.

    Procedura: temperatura silnika przy ostatniej próbie 88stC,
    01 10 00 Read/Save, potem 01 04 098, startuje adaptacja słychać przepustnicę, po chwili komunikat „numer bloku zabroniony”.
    W kodach błędów: 0187 - Basic Setting Not Performed, 16-00 Signal Outside Specification ( Nie przeprowadzone podstawowe nastawienia, sygnał poza wartościami granicznymi ) Błędu nie da się wykasować, wraca praktycznie od razu po skasowaniu.

    Co udało mi się zepsuć ? Auto odpala i jeździ niby normalnie, dużo pali.
    Przepustnica do wywalenia ? Może razem z mechanikiem ? :]
    Proszę o radę jak to naprawić ? Będę zobowiązany.
  • Poziom 32  
    Na pczątek sprawdź potencjometr położenia przepustnicy, czy przepustnica pracuje swobodnie w całym zakresie ruchy, szczgólnie czy wraca poprawnie do położenia zero. Nie pamiętam w którym kanale, ale jak przepustnica znajdzie się w położeniu zero to jeden bit musi zmienić się z 0 na 1. Dopiero wtedy włącza się stabilizajca obrotów biegu jałowego.
  • Poziom 12  
    Dziękuję za zainteresowanie.

    saly napisał:
    Na pczątek sprawdź potencjometr położenia przepustnicy, czy przepustnica pracuje swobodnie w całym zakresie ruchy, szczególnie czy wraca poprawnie do położenia zero


    Kiedy ją czyściłem, rozbierałem też osłonę potencjometru - wyczyściłem wnętrze sprayem Sonax Professional do elektroniki.
    Oś przepustnicy chodzi bez zacięć, ale przepustnica nie domyka się do końca - po naciśnięciu palcem przesuwa się około 1mm, po puszczeniu wraca.

    saly napisał:
    Nie pamiętam w którym kanale, ale jak przepustnica znajdzie się w położeniu zero to jeden bit musi zmienić się z 0 na 1. Dopiero wtedy włącza się stabilizacja obrotów biegu jałowego.


    Może ktoś wie gdzie tego szukać ?