Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E46 330d klakson oraz kierunki led montaż dla laika

Artur330d 11 Gru 2009 00:01 6017 12
  • #1 11 Gru 2009 00:01
    Artur330d
    Poziom 8  

    Witam. Piszę na tym forum pierwszego posta. Jeśli jest on w złym miejscu proszę o przeniesienie go. Jak pisałem w temacie mam BMW E46 330d i "zachciało" mi się jak powiedziała moja żona kierunków led na tył. Kupiłem 2 żarówki z 19 ledami w każdej oraz 2 oporniki po 10W 8ohm (choć tej drugiej wartości nie jestem pewien), elektryk w sklepie powiedział że takie oporniki oszukają przerywacz. Zmontowałem cały zestaw z ledami podpinając oporniki pod przewody kierunków led i po właczeniu kierunków wszystko ok do póki nie właczę silnika wtedy kierunki mrugaja jak przy spalonej lampce. Jak temu zaradzić.

    A drugie pytanie jest proste w miarę, jakie napięcie jest oryginalnie w klaksonach samochodowych ?


    Z góry dziękuję za odpowiedzi i proszę o wyrozumiałość.

    0 12
  • #2 11 Gru 2009 05:01
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Po pierwsze zmierzyć napięcie ładowania, zamiast oporników dać te "stare żarówki" i będzie super "tjuning" ;) Co do napięcia w klaksonie, nie za bardzo rozumiem pytanie, w samochodach osobowych ma być klakson na 12V w ciężarowych na 24V Zgodnie z instalacją w danym pojeździe.

    0
  • #3 11 Gru 2009 09:02
    Artur330d
    Poziom 8  

    Dając dodatkową żarówkę w obwód wszystko wraca do normy ale energia rozkłada się na led i zwykłą żarówkę co skutkuje tym, że led jest strasznie słaby. Ja nie robię super tjuningów.

    0
  • #4 11 Gru 2009 15:34
    SIEKIERA_666
    Poziom 21  

    Cytat:
    "...Dając dodatkową żarówkę w obwód wszystko wraca do normy ale energia rozkłada się na led i zwykłą żarówkę co skutkuje tym, że led jest strasznie słaby...."

    Czy przypadkiem nie łączyłeś tych żarówek LED z opornikiem szeregowo ??
    Masz połączyć równolegle - Żarówka ma wbudowany rezystor ograniczający dla Ledów , a opornik ma "oszukiwać" komputer.

    Pozdrawiam SIEKIER'a
    :twisted:

    0
  • #5 11 Gru 2009 15:38
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przede wszystkim WYWALIĆ te diodowe żarówki. Skoro nie pracują dobrze w aucie, to znaczy, że nie pasują. Proste. I po co czarować?
    Klakson jest zasilany napięciem pokładowym.

    0
  • #6 12 Gru 2009 11:32
    Artur330d
    Poziom 8  

    BMW E46 330d klakson oraz kierunki led montaż dla laika


    Powyżej wstawiam obrazek "instalacji" jaką zrobiłem (proszę tylko nie komentować że to kretyńsko zrobione, bo elektrykiem nie jestem). Nr 1 to miejsce połączenia jednej strony opornika w do obwodu kierunku(tutaj prawego) które póki co jest odłączone bo z led nie działa, a nr 2 to miejsce przylutowania opornika i tam zostało nierozłączone. Opornik ma 10W. Może ktoś mi poradzi jak to przerobić, żeby było ok ?

    0
  • #7 12 Gru 2009 11:40
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Teraz to lampa z dodatkowym ogrzewaniem będzie, popatrzyłeś Kolego na temperaturę tego opornika?

    0
  • #8 12 Gru 2009 12:20
    Artur330d
    Poziom 8  

    Ja wiem, że on się grzeje, ale mam już pomysł jak odprowadzać to ciepło, tylko, że w tym układzie na razie to nie jest ważne bo opornik nie spełnia swojego zadania.

    0
  • #9 12 Gru 2009 12:29
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Bo pomyśl Kolego i policz sobie jaki ma być opornik, żarówka ma moc 21W napięcie 12V. Więc jaki prąd przez nią płynie? Szkoła podstawowa.

    0
  • #10 12 Gru 2009 14:42
    emeryt2
    Poziom 42  

    Paweł , też zadajesz tak proste pytanie - stało przerywany.

    0
  • #11 13 Gru 2009 15:39
    SIEKIERA_666
    Poziom 21  

    Zmieniłem oznaczenia na twoim rysunku ...

    BMW E46 330d klakson oraz kierunki led montaż dla laika

    Zaznaczyłem największą powierzchnię , która dochodzi do wszystkich żarówek jako MASA.
    Wynika z tego że do żarówki kierunkowskazu dochodzi jeszcze styk nr 2. Do dolnych żarówek dochodzi masa oraz styki 1 i 3.
    Czyli podpinasz opornik do masy i do styku nr 2 - niestety z wzoru na moc przy napięciu tylko 12V na oporniku wydzieli się 18W.Skoro w instalacji jest ponad 13V to moc będzie jeszcze większa.
    Co jest podłączone do styku oznaczonego przez ciebie nr1 ?? W jakim celu podłączyłeś tam opornik ??

    0
  • #12 13 Gru 2009 15:43
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Prosty bilans montażu takiego zestawu.
    WADY:
    - rzeźba i kombinatoryka,
    - brak zmniejszenia poboru prądu,
    - wstawienie źródła światła do oprawy do niego NIE PRZYSTOSOWANEJ,
    - zbędnie wydzielane ciepło na rezystorze,
    - brak homologacji,
    - nielegalność.
    ZALETY:
    - ???
    Może autor się wypowie, co skłoniło go do OBOWIĄZKOWEGO montażu LEDów zamiast żarówek?

    0
  • #13 16 Gru 2009 14:49
    Artur330d
    Poziom 8  

    Błażej napisał:
    Prosty bilans montażu takiego zestawu.
    WADY:
    - rzeźba i kombinatoryka,
    - brak zmniejszenia poboru prądu,
    - wstawienie źródła światła do oprawy do niego NIE PRZYSTOSOWANEJ,
    - zbędnie wydzielane ciepło na rezystorze,
    - brak homologacji,
    - nielegalność.
    ZALETY:
    - ???
    Może autor się wypowie, co skłoniło go do OBOWIĄZKOWEGO montażu LEDów zamiast żarówek?


    Odpowiem tak: po prostu mi się to podoba, tak samo można zapytać dlaczego komuś podobają się bardziej brunetki niż blondynki czy odwrotnie. Ja to chcę po prostu mieć w samochodzie, bo est to fajne wizualnie. Ja nie zajmuję się elektryką więc chciałem się dowiedzieć z pewnego źródła co i jak, dla mnie tym pewnym źródłem miało być to forum, w związku z tym nie są tu potrzebne odpowiedzi po co to robisz, tylko jak to zrobić. Ja mogę udzielać rad mechanicznych w samochodzie,ale elektryka to zawsze był problem.

    Proszę się nie boczyć za tę odpowiedź, nie byla ona złośliwa tylko po prostu liczę ciągle na coś innego.

    0