Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fabia 1.4MPI 2001r bez gazu - czy to czujnik temperatury?

11 Gru 2009 10:19 12679 12
  • Poziom 24  
    Witam.

    Mam taki oto problem. Jak zapalę samochód na zimnym silniku to obroty strasznie falują . Zmieniają swoją wartość nawet o 500 /obr . Czym silnik cieplejszy tym objaw słabnie jednak całkowicie nie zanika nigdy . Najgorzej jest przy bardzo niskich temperaturach -wtedy "fale" są największe kiedy silnik jest lodowaty. Kilka lat temu miałem to samo i w ASO podobno wyczyścili przepustnice i objaw zniknął na jakieś 2 lata . Teraz przy wymianie oleju poprosiłem o ponowne wyczyszczenie . Zrobili to jednak wcześniej zastrzegli ze może to nic nie dać - i nic nie dało :cry:. Powiedzieli że trzeba będzie wymienić czujnik temperatury i ze to będzie kosztowało 500 zł . Dodatkowo mam coś takiego ze jak zapale zimny samochód i jadę to wskazówka wskaźnika temperatury stoi na zero nawet jak jadę bez przerwy kilkaset km . Wystarczy jednak że zgaszę silnik i po chwili przekręcę kluczyk w pozycje do zapalanie to od razu wskazówka pokazuje właściwą temperaturę . Bywa też tak ze jadąc w daleką trasę i długo nie gasząc silnika wskazówka "namyśli" się i np. po godzinie jazdy powolutku zaczyna isć do polowy skali czyli do prawidłowej wartości ........
    Czy ktoś z kolegów ma wiedzę co to może być -czy faktycznie jest to czujnik temperatury i czy jest aż tak drogi ? Gdzieś wyczytałem ze koszt czujnika to 30-50 zł i można go wymienić samemu .

    pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Przeczyść przepustnicę
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    kolego tez tak mialem w swojej fabiance
    faktycznie czujnik temperatury czasem głupiał i nie pokazywał temperatury
    czujnik kosztuje grosze wymienić można samemu ASO po prostu chce na tym zarobić i tyle
  • Poziom 24  
    Witam

    Kolego "tomekromanik" przeciez pisalem ze przepustnice czyscili w ASO i nic to nie dalo tym razem .

    Napiszcie gdzie dokladnie znajduje sie czujnik temperatury .

    pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Zobacz na chłodnicy. Nie znam tego silnika. Z tego co słyszałem to często zdarza się, że kontrolka myga, ale to spowodowane jest gniciem wiązki elektrycznej
  • Poziom 24  
    Witam

    Więc oznajmiam że wymiana czujnika temperatury nic nie zmieniła w zyciu silnika . Dalej jak obroty falowały tak falują .:cry:. Natomiast wczoraj przestało mi działać ogrzewanie wnętrza . To znaczy wieje ledwo cieplym powietrzem nawet jak jade godzinę w korkach . Wygląda na to jakby silnik był ciągle zimny . Dzwonilem do ASO i powiedzieli że wszystko wskazuje na termostat . Jednak termin dopiero na po świetach wiec znowu muszę zapytać was co o tym sądzicie i wymienić ew. sam (czy to skomplikowane ??) Wskazówka wskaźnika temperatury stoi na zero od wczoraj .
    pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Sprawdź gumowe połączania na termostacie tzn, przed i za nim. Jeśli temp. jest taka sama to oznacza, że termostat jest ciągle otwarty. Co do ogrzewania to może masz zapchaną nagrzewnicę, ale najpierw zdjagnozuj termostat. Wymiana jest prosta
  • Poziom 24  
    witam

    Dzieki za szybką reakcje :D. Jeśli chodzi o zapchanie to czy to ze dmucha dosyć mocno jednak chłodnym powietrzem oznacza że jest drozna a termostat padnięty czy jednak moze być zapchana a termostat dobry ? Z drugiej strony zrobilem prosty test -stary czujnik temperatury podłączylem do łączówki odpinając ją uprzednio od tego nowego juz zamontowanego . włączyłem kluczyk w pozycje do zapalania i czujnik do miseczki z wodą gotowaną - wskazówka temperatury ani drgneła -czy to moze oznaczać uszkodzenie termostatu -tak powiedzieli w ASO . A co do termostatu to znalazlem gdzieś opis jak to wymienić -banalnie proste tylko że za chiny ludowe nie moge znaleźc tego kranika do spuszczenia płynu chlodniczego ponizej poziomu termostatu -czy wiesz moze gdzie to dziadostwo jest ?

    ps . Acha i jeszcze jedno -coś mi sporo zaczał palić i róznica jest zauwarzalna
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Sporo pali bo jest zimno i silnik się nie nagrzewa przez co musi pracować na bogatszej mieszance. Nie wiem gdzie jest kranik, ale jeśli obudowa termostatu jest podobna do tej w megane to wystarczy poluzować obudowę termostatu i nadmiar płynu sam zleci.
  • Poziom 24  
    Witam

    Ale on pali makabrycznie duzo -w miescie z 12-15 litrow i to zużycie zaczęło sie jakies kilka tygodni temu jak bylo ciepło -nie wiem czy już wtedy nie dzialalo ogrzewanie bo było bardzo ciepło na dworze ,ale juz wtedy zaczeły się szopki ze wskazówką temperatury -dopiero jak od kilku dni przyszły mrozy to zauważylem ze prawie nie grzeje .
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Pojedz na komputer i odczytaj błędy
  • Poziom 24  
    Witam

    Więc chyba sukces :D:D:D. Wczoraj po południu wymienilem termostat . Stary po odkreceniu obudowy wyleciał mi na rękę w 3 kawałkach :D. Wstawiłem nowy dolalem płyn , odpowietrzylem przez czujnik temperatury i na jazdę próbną . Po przejechaniu kilku km wskazowka temperatury zaczeła powoli piąć się w górę . Po około 6-8km temperatura osiągnela polowę skali i tak zostala czyli tak jak kiedyś . Również ogrzewanie powrocilo do normy -w samochodzie ciepło :D . Znikneła rownież inna bardzo uciążliwa przypadłosc ktorą mialem przez ostatnie kilka miesiecy . SZARPANIE na 1 i 2 biegu .Najbardziej było to odczuwalne podczas ruszania kiedy puszczając sprzeglo tak jak zawsze "nie umialem jechać " . Silnik przygasał ,szarpał , tracil na chwilę moc .Po wrzuceniu dwojki bylo to odczuwalne już mniej bo samochod już jechal ale też denerwowalo . To wszystko znikneło i jeżdzi się swietnie -tak jak kiedyś . Była też jeszcze jedna przypadłość ktora denerwowala z kolej w lecie przy wysokich temperaturach ale to czy zniknela zweryfikuje dopiero latem jak będą upały . Przy takiej pogodzie dość często zdarzały się przypadki problemow z rozruchem ale gorącego silnika wtedy kiedy zgasilem rozgrzany silnik tylko na kilka minut -np na stacji benzynowej - wlalem paliwo zaplacilem wracam do samochodu i zapalam dopiero po 3-4 probach .......Zimny lub cieply palil jednak za pierwszym razem . Być moze to też zniknelo -oby .
    Dzis rano jeżdzilem po miescie i wszystko super dziala . JJeśli chodzi i plywanie obrotow to plywają nadal jednak nie tak intensywnie -dużo bardzie spokojnie takze to jestem w stanie zaakceptować .
    Dziękuje za pomoc

    ps. Czy w tym przypadku powinienem pojechać do ASO i sprawdzić błędy ??
  • Poziom 30  
    Wydaje mi się, że już nie musisz. Generalnie nie tylko w ASO mogą odczytać kody błędów. Większość mechaników ma możliwość diagnozowania. Cieszę się, że jest już OK.