Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie silnika DC 80[V], 40,6[A]

06 Lip 2004 22:17 2305 3
  • Poziom 12  
    witam
    jestem w trakcie budowy sterownika silnika DC (jest to silnik szeregowy)
    o parametrach: U=80[V], I=40,6[A], OBR=1000 RPM.
    Chcę uzyskać płynną regulację prędkości obrotowej przy pomocy PWM.
    Nie mam jednak doświadczenia z tak dużymi prądami i stąd moje pytania:
    1. Jakie powinny mieć parametry tranzystory MOS (klucze). I=? U=?
    (będą to równolegle połączone tranzystory)
    2. Silnik DC to obciążenie indukcyjne - jak poradzić sobie z przepięciami podczas pracy?
    3. jaką dobrać częstotliwość PWM?
    4. jakie zastosować ewentualne zabezpieczenia?

silnik ten napedza wózek aku.
    za jakąkolwiek pomoc dziekuję
  • Poziom 14  
    podpowiem ci z oryginalnych rozwiązań : MOSFETY min 4szt na gałąż I min.50A , U min400V zabezpieczenia -pomiar prądu z ograniczeniem w gałęzi (bocznik) bezpiecznik głowny 100A warystory na ok.200V częstotliwość przeważnie wacha się w granicach od kilkuset Hz do kilku kHz
    w zależności od wykonania jak wrócę z urlopu to mogę ci odbić kilka stopni końcowych z wózków.i
  • Poziom 12  
    witam
    wielkie dzieki za podpowiedz
    zamierzam użyć 10 MOSfetów połączonych równolegle sterowanych z jednego źródła. jeżeli mógłbyś polecić mi konkretny tranzystor to byłbym wdzięczny (ja wstępnie wybrałem STW18NB40 400V, 18,5A). Jeżeli jest to możliwe to bardzo prosze o rozwiniecie tematu zabezpieczeń (jak by się dało to chciałbym zobaczyć schemat jakiegoś oryginalnego sterownika).
    serdeczne dzieki
    pozdrawiam
  • Poziom 11  
    witam