Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TestoTesto
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Piła Husqvarna 357 xp. Gaśnie, nawet po dodaniu gazu.

11 Gru 2009 21:44 35234 3
  • Poziom 1  
    Mam piłę spalinową husqvarna 357 xp, wymieniłem w niej ostatnio tłumik na amerykański ORYGINALNY. Piła mi odpala na w trysku i czasami bez jego użycia. Ma obroty silne, a czasami słabiutkie. Gaśnie mi często, nawet jak dodaję gazu na full. Ja podejrzewam osobiście gaźnik, ponieważ nie pamiętam kiedy był czyszczony. Osobiście się nie znam na czyszczeniu gaźnika i boje się że coś zepsuję a wiem ile kosztuje oryginalny gaźnik do tego typu piły. Nie potrafię również gaźnika wyregulować, ale z tego co widzę to tam są takie 2 miejsca do prawdopodobnie jego wyregulowania (takie dwie śrubki, które pewnie małym śrubokrętem się reguluje ). Uważam, że jak zabieg się powiedzie to piła jeszcze w niejednym lesie da popalić. Ogólnie to jestem z niej bardzo zadowolony bo czuć tą moc i mam nadzieję, że mi ktoś pomoże.
  • TestoTesto
  • Użytkownik usunął konto  
  • TestoTesto
  • Poziom 2  
    Witam. Ja mam podobny problem, tyle że czyszczenie gaźnika nie pomaga. Ojciec twierdzi, że trzeba odpowietrzyć zbiornik paliwa. Problem polega na tym, że nie wiemy jak to zrobić. :( Jeśli ktoś mógłby udzielić mi pomocy jak to zrobić, byłbym naprawde wdzięczny gdyż takie działanie piły naprawde doprowadza do szewskiej pasji...
  • Poziom 14  
    Witam, jako mechanik serwisu Stihl, nie znam za dobrze budowy tych pilarek, ale jestem przekonany że są to konstrukcje bardzo do siebie zbliżone. Podam przyczyny takiego zachowania pilarek, a wnioskujcie i naprawiajcie sami:

    1- brudny gaźnik pomoże czyszczenie, pod żadnym pozorem nie zrywać pokryw kanałków dyszowych bo zniszczycie gaźnik, sprawdzić drożność wszystkich dysz i wykręcić śruby regulujące, oczyścić kanały miękkim papierem,np kuchennym, w razie twardych zabrudzeń pomoczyć w rozpuszczalniku nitro, ale nie za długo. Śruby wkręcić do końca i każdą cofnąć o 1 obrót (chyba ze są one mocowane na kołkach wtedy ich nie ruszać) na obudowie powinien być napis, ze strzałką i cyfra 1 lub inna wtedy zastosować to co pisze na obudowie)

    2- możliwość rozszczelnienia silnika, wtedy należało by sprawdzić uszczelniacze na wale korbowym, a także pastę dirko (taki sylikon) lub czy nie jest mokro w okolicach uszczelek.

    3- sztywna membrana sterująca, to ta która ma aluminiowe kółeczko na sobie, powinna ona być elastyczna, jeśli zesztywnieje jest do wymiany.

    4-sprawdzić czy dźwigienka, która podnosi zawór iglicowy, nie zacina się przez co maszyna może być zalewana, jeśli się zacina sprawdzić stan zaworku iglicowego, czy nie jest powycierany.

    5- dziurawy przewód paliwa, nawet najmniejsza dziurka, może powodować zatarcie silnika z powodu zbyt ubogiej mieszanki paliwowo powietrznej.

    6- wyjmij smoczek ze zbiornika (filtr paliwa) przedmuchaj go sprężarką i sprawdź czy jest należycie drożny.

    7- czapeczka na świecy, jak jest zniszczona, może rozpraszać ładunek elektryczny i gubić iskrę.

    8- sprawdzić przewód impulsowy, jeżeli jest (to ten który na zasadzie podciśnienia pompuje powietrzem paliwo w gaźniku) jeśli jest uszkodzony maszyna będzie gasła.

    9-sprawdzić dokładnie sitko w gaźniku.

    10-sprawdzić membranę pompującą, czy nie ma na bardzo wyduszonego miejsca pompującego i czy łopatki zaworowe są prosto, czy się za bardzo wygięły do góry, przez co paliwo nie jest pompowane tylko stoi w miejscu.

    11-dźwigienka zaworu, powinna być ustawiona w odpowiedni sposób:
    a) gaźnik ZAMA, powinna być na równo z górnymi brzegami gaźnika.
    b) gaźnik Walbro, powinna być ustawiona równo z stopkami, po miedzy którymi się znajduje.

    12- świece należy stosować zgodnie z zaleceniem producenta (w Stihlu jest świeca Bosch)

    13- pamiętajmy o tym, że mieszanka paliwa z olejem, nie może być starsza niż 2 miesiące (w przypadku starej mieszanki olej potrafi zmienić swoje właściwości i lepkość, doprowadzając do zatarcia)

    Regulacje maszyny możemy przystąpić mając dobre ucho albo przyrząd do pomiaru obrotów (elektryczny czujnik iskry)
    Regulacja powinna wyglądać następująco:
    Obie śruby regulacji składu mieszanki wkręcamy do końca, następnie wykręcamy każda z nich po jednym pełnym obrocie.
    Odpalamy maszynę na podwyższonych obrotach i na ssaniu (powinna się na chwile odezwać) wyłączamy ssanie i odpalamy ponownie na podwyższonych i tak zostawiamy na około minutę, aż świeca dostanie temperatury zapłonowej (75 stopni C )
    Na biegu jałowym, wkręcamy śrubę L do momentu aż maszyna dostanie wysokich nierównych obrotów, po czym cofamy ją 1/4 obrotu (to najlepsze ustawienie składu mieszanki). Jeśli maszyna na biegu jałowym pracuje równo i nie gaśnie zostawiamy takie położenie śruby.
    Śrubą H regulujemy wysokie obroty maszyny, im więcej wykręcimy tą śrubę tym mniejsze będą obroty max, a wiec śrubę H należy ustawić tak aby maszyna nie miała wyższych obrotów niż 13 tyś.
    śrubą LA ustawiamy obroty na biegu jałowym (od 2800 do 3100 obr/min w zależności od rodzaju maszyny, nawet i 3300 obr/ min)
    Polecał bym, aby regulacją maszyny zajął się serwisant, ale jak ktoś lubi później dokładać, to proszę bardzo :D
    Na koniec podam rade, dla tych co już nie pamiętają. Jeżeli wiemy że nie będziemy używać maszyny, przez okres dłuższy niż 2 miesiące, należy wylać paliwo z maszyny, uruchomić ją na biegu jałowym i poczekać aż sama zgaśnie. Paliwo, które było w gaźniku wypali się i nie będzie zagraża gumowym elementom gaźnika, jak również olej z paliwa, który po dłuższym czasie potrafi się oddzielić i zostawić osad w gaźniku.
    Życzę powodzenia, w naprawianiu, POZDRAWIAM.

    Dodano po 20 [minuty]:

    Odpowietrzyć zbiornik paliwa ?? Heh.... :D zbiornik ma swój odpowietrznik, w korku do zbiornika, lub na obudowie zbiornika, może też się znajdować po osłonami obudowy, wystarczy go znaleźć i wyczyścić, a najlepszym sposobem na sprawdzenie czy zbiornik się odpowietrza, jest wylanie paliwa i zasysanie powietrza przez przewód paliwowy, oczywiście na zakręconym zbiorniku, jeśli słychać że powietrze idzie to znaczy ze zbiornik wcale się nie zapowietrza.