Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot Partner DW8 dymi na bia³o i g³o¶ny gdy zimny.

cj_bobo 11 Dec 2009 22:32 10893 8
Texa Poland
  • #1
    cj_bobo
    Level 12  
    Witam,
    tak jak w temacie posiadam Partnera 2001r. z silnikiem 1.9D DW8.
    - Kupi³em go w 02/2008. Wymieni³em rozrz±d w kwietniu 2008 uszczelki olej i takie podstawowe rzeczy. W zimowym czasie 2008/2009 ran jak go odpalam chodzi silnik g³o¶no a¿ przejdzie na obroty 900/minute i silnik siê wycisza.
    - Przyzwyczai³em siê do tego bo to diesel. Po wymianie oleju na castrol 10w/40 w wrze¶niu po dopaleniu go na zimnym silniku nie by³o tego stukania.
    - Minê³y 2 tygodnie po wymianie oleju i znowu jak go odpalê to klekota na zimnym, a potem ustaje od pewnego czasu czasami dymi zw³aszcza na zimnym jak stoje na ¶wiat³ach w mie¶cie. Jest do¶æ mocna bia³a dymaka.
    - Zastanawiam siê czy to nie jest zawór od recyrkulacji spalin i co¶ s³ysza³em o k±cie wtrysku.

    Posiadam kabel euroscan 2000 i kabelek, oraz obd2 i tu moje pytanie czy jestem tymi kabelkami co¶ w stanie zdiagnozowaæ?

    Je¶li mia³ kto¶ z was podobny problem proszê o podzielenie siê swoimi spostrze¿eniami i uwagami.

    Z góry dziêkuje wszystkim za pomoc.
  • Texa Poland
  • Texa Poland
  • #3
    cj_bobo
    Level 12  
    a jak mam to sprawdziæ ?
  • #4
    saly
    Level 32  
    Jak wiesz gdzie s± ¶wiece ¿arowe to we¼ ¿arówkê na kablach albo miernik i pod³±cz jeden koniec na minus aku, a drugi do ¶wiecy.
    Na ¶wiecy powinno napiêcie byæ po przekrêceniu kluczyka przez 10s, potem robisz rozruch silnika i kiedy ten zapali ¶wiece powinny za³±czyæ siê i grzaæ jeszcze przez oko³o 10min, do momentu kiedy silnik osi±gnie chyba 55stC wtedy sterownik wy³±czy ¶wiece. Dogrzewanie silnika jest po to ¿eby silnik pracowa³ bardziej miêkko jak jest zimny.
    Jak dymi na bia³o to znaczy ¿e nie przepala wszystkiego paliwa.
    No i sprawd¼ czy wszystkie ¶wiece s± dobre, miernik do minusa a drugi koniec do ¶wiecy, powinna byæ rezystancja praktycznie zerowa.
  • #5
    kotweiler
    Level 17  
    Zawór elektromagnetyczny pompy(impulsator) i czujnik wzniosu iglicy na trzecim wtrysku, mo¿e byæ przyczyn±, je¿eli to silnik DW8 B.
  • #6
    cj_bobo
    Level 12  
    dziêkuje za cenne wskazówki jutro postaram siê sprawdziæ ¶wiece i dam znaæ
  • #7
    cj_bobo
    Level 12  
    mai³em mo¿liwo¶æ pod³±czenia Partnera po komputer a dok³adnie po to urz±dzenie
    Tester diagnostyczny DS 100E
    http://www.autodiagnostyka.eu/index.php?s=oferta&cat_id=3&subcat_id=9&id=23

    i oto co uda³o mi siê odczytaæ:

    b³êdy:
    - sterownik nie ci±g³y
    - brak komunikacji BSE
    - b³±d 61 (to nie wiem co oznacza)
    - temperatura cieczy ch³odz±cej
    - alternator nieprawid³owy sygna³ obwodu
    - zasilanie zap³onu zap³on w³±czony +15V przerwa w obwodzie
    - uk³ad nadzoru EOBD lub system wtrysku paliwa
    - czujnik poziomu paliwa zwarcie do plusa zasilania

    pozosta³e parametry:
    - korekcja czasu wtrysku 8,00" obroty 1050/min
    - korekcja czasu wtrysku 4,5" - 5" obroty 700/min
    - peda³ przy¶pieszenia 17% na biegu ja³owym i postoju (dla porównania w fiacie Punto 2001r. 1.2 8v by³o 0%)
    - dawka paliwa 7.6

    proszê o sugestie i podzielenie siê wiedz±
  • #8
    saly
    Level 32  
    Za du¿o z tego nie rozumiem bo skoro auto chodzi a b³edów masa.
    Czujnik temperatur cieczy, czy sterownik silnika widzi prawid³ow± temperature silnika je¶li nie to byæ mo¿e tu tkwi problem, mo¿e czujnik uszkodzony.
    Zasilanie na 15-stce czyli "zasilanie zap³onu zap³on w³±czony +15V przerwa w obwodzie" sprawd¼ kostke stacyjki czyli zasilanie po przekrêceniu w pozycje I.
    Czasem co¶ nie zawilgocone ¿e tyl b³êdów bse nie zalane.
  • #9
    cj_bobo
    Level 12  
    dzi¶ na dworze -15"C wiêc partner zapala³ ok 2 minuty, po powrocie do domu sprawdzi³em ¶wiece i okaza³o siê ¿e 1 i 4 s± uszkodzone jutro wymieniê i zobaczê jak bêdzie siê sprawowa³.