Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Voyager 2.8CRD 2005 problem z napięciem z alternatora.

12 Gru 2009 00:48 5832 19
  • Poziom 9  
    Witam;
    Mam voyagera 2005 2.8 CRD skacze mi napięcie na akumulatorze (alternatorze) do 16-18V. Czy ktoś pomoże?
    Na jałowo 40V na alternatorze. Może ktoś spotkał się z taką usterką. Podobno za regulację napięcia jest odpowiedzialny moduł FSM. Może ktoś ma schemat elektryczny.
    pozdrawiam wszystkich i proszę o pomoc
  • Poziom 13  
    generalnie za tą opcję odpowiada regulator napięcia
  • Poziom 17  
    Regulator napięcia jest w ECU silnika , wymiana alternatora nic nie daje . Używany komp +immo , lub dorobienie zewnętrznego regulatora napięcia.Pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    A jak wygląda sytułacjia z kontrolką silnika i innnymi???? świecą czy nie ??
    czy nie dzialają jeszcze jakieś inne uklady np. radio po odpaleniu, wycieraczki szyb,
    itp.???
    Moderowany przez Pawel wawa:


    Więcej znaków"????" nie dało się wstawić? Proszę zapoznać się z regulaminem! Skandaliczna pisownia. Ostrzeżenie

  • Poziom 9  
    Na dzień dzisiejszy wszystko działa prócz obrotomierza - wskazówka zatrzymała się na ograniczniku od drugiej strony (wszystkie wskaźniki ok). W pewnym momencie miałem taki objaw że zgasły światła (ksenony), zgasło radio i zaczeły wariować wszystkie wskaźniki. Po wyłączeniu stacyjki i ponownym załączeniu wszystko ok prócz obrotomierza. Jak sprawdzałem dokładnie co się dzieje to po odpaleniu przez kilka sekund napięcie spadło do 11.8V (chyba totalny brak ładowania) potem pomału narastało aż do 16V po czym zgasiłem silnik bo bałem się coś uszkodzić. Dowiedziałem się w między czasie że za sterowanie alternatorem odpowiada w tym aucie moduł FCM który znajduje się przy skrzynce bezpiecznikowej. Ale nikt na razie na 100% mi nie potrafi powiedzieć czy regulator napięcia jest w alternatorze czy w module FCM. Zamówiłem sobie taki moduł z rozbitka i czekam na dostawę, zamierzam zdemontować alternator i zanieść do sprawdzenia. Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?
    pozdrawiam
  • Poziom 14  
    A wiec tak po kolei wskazówki w tych autach wariują zawsze przy niskim stanie naładowania akumulatora. Przeważnie mozna to zaobserwowac po przekręceniu kluczyka na zaplon. Czasami obrotomierz zostaje zawieszony wtedy w max położeniu.
    Nic prostszego demontujemy zegary-licznik jak kto woli i przekręcamy do góry nogami po powrocie wskazówki na swoje miejsce montujemy z powtotem i wszystko gra:)
    Jeśli chodzi o uklad ładowania pojazdu, regulator napięcia znajduje sie faktycznie poza
    alternatorem. Został zintegrowany razem z modulem silnika. Który w zależności od
    wartości sygnalow dobiera wartoś napięcia ladowania.
    Decydujące znaczenia mają tu sygnały z nastepujących czujników:
    -czujnika temperatury zewnętznej powietrza,
    - czujnika temperatury akumulatora.
    Dlatego zaczoł bym właśnie od sprawdzenia tych dwuch rzeczy, zakladając ze sprawdzileś wcześniej sprzęgiełko na alternatorze.
    Dla pewności możesz jeszcze zrobic
    coś takieo: kluczyk włożyc do stacyjki przekręcic trzy razy szybko na zapłon- zostaw za trzecim razem na zaplonie. Po czym obserwój okienko na zegarach z przebiegiem. Napisz co Ci wyskoczylo.
    Wrocę jeszcze do napięcia na wyjściu alternatora bez obciążenia, pamientam ze kiedyś tak sprawdzałem i wyszło też coś koło 40V w 3,3benzynie z 2002r
  • Użytkownik obserwowany
    Jak odpiąłeś kabel wyjściowy prądu to ukłąd stracił sprzężenie zwrotne i dał cała na przód,

    Jedź do dobrego elektryka.
  • Poziom 9  
    Na razie ładuję akumulator bo się trochę rozładował.
    Jak sprawdzić sprzęgiełko na aletrnatorze, czy da się to zrobić bez jego demontowania?
    Gdzie są owe czujniki temperatury? Ja znalazłem dwa które ewentualnie mogą być czujnikami temperatury zewnętrznej, jeden przed chłodnicami, a drugi przy wlocie powietrza obok halogenu przeciwmgłowego z przodu, z tym że mam założony dodatkowo moduł do pomiaru temperatury na zewnątrz i w środku (założył to poprzedni właściciel). A gdzie czujnik od temperatury aku? Ponadto wydaje mi się to trochę dziwne ponieważ jak się orientuję to podnoszenie napięcia do takiej wartości miało by sens tylko wtedy jeśli system widziałby bardzo niską temperaturę. Jaki jest typ czujników do pomiarów temperatury w tym aucie? Jeśli to będę wiedział to można dojść czy jest to zwarcie czy przerwa na czujniku.
    Eksperyment z zapłonem zrobię jak się podładuje aku.
    pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Witam!
    Sprzęgiełko na alternatorze można sprawdzic obserwując jego zachowanie w
    momencie rozruchu i gaszenia silnika. Lub demontując pasek osprzętu z alternatora i
    kręcąc dynamicznie ręką sprzegiełkiem raz w strone w ktorą napędza go pasek a raz w przeciwną.
    Kręcąc w przeciwną strone wirnik alternatora nie powinien sie obracac.
    Sprzęgiełko z tego co wiem jest nie rozbieralne, znaczy da sie go rozebrac tylko problem jest ze złożeniem:) czasami jest tak że wystarczy wpuscic do jego środka troche np wd40 lub innego plynnego smaru i jest ok.
    Czujnik temperatury akumulatora znajduje się bezpośrednio pod akumulatorem to jest
    na plycie plastikowej na której stoi akumulator. Zapewne jest to NTC choc w specifikacji nie mam opisane.
    Czujnik temperatury zewnętrznej jest napewno NTC umieszczony powinien byc we wlocie powietrza dolnej części zderzaka bliżej prawej strony mniejwiecej na wysokości halogenu. Mocowany do wspornika i dwupinowej kostki.
    Czujniki te mają duzy wpływ na napięcie ładowania ale podejżewam ze nie do tego stopnia aby napięcie ładowania przekroczyło 16V.
    Dlatego bez "kluczykowania" lub prawdziwego testu sie nie obedzie. Musimy poznac kody błedu zapisane w PCM-ie i skoncentrowac sie na nich.
  • Poziom 9  
    Witam;
    Już działa i jest ok, myślę że mogę teraz ogłosić quiz kto trafi na usterkę. Dodadam że kluczykowanie nic nie wykazało i nie pojawił mi się żaden kod błędu. Teraz próbuję wskrzesić aku bo jakoś bardzo pomału wraca do formy (zielona kontrolka po 10h ładowania na prostowniku ledwie się żarzy). Czy ktoś może wie czy w bezobsługowym aku z dużym deklem bez zakrętek nad celami da się sprawdzić poziom elektrolitu nie niszcząc tego dekla?
    pozdrawiam
  • Poziom 17  
    A jak moduł FCM który miałeś dostać ? Jeśli aku jest zgon to jak paliłeś samochód rano na mrozie? Co do aku jeśli jest bezobsługowy to wszysko ma w nazwie. Pozdrowienia.
  • Poziom 9  
    Moduł FCM udało mi się odkręcić tuż przed samą wysyłką, widziałem schemat instalacji (niestety nie udało mi się go wydębić), moduł FCM nic nie ma do ładowania i alternatora odpowiada za wentylatory, wycieraczki itp itd. Samochód stał i jeździłem tylko do majstra aż się rozładował, ale udało się go wskrzesić bardzo długim ładowaniem bardzo małym prądem, chyba będzie ok.
    Co do nazwy aku to nie wiem bo jest to aku Toyoty który dostałem w salonie przy zakupie auta i po za tym że jest 80Ah to niewiele się można wyznać po opisach. Dzwoniłem do Toyoty to mi powiedzieli że jest bezobsługowy i jeśli wyparował elektrolit to nadaje się do kosza.
    pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Witam!
    To podziel się z kolegami z forum co ciekawego Ci wyszło z tym ładowaniem?
  • Poziom 2  
    Pietrucha0105 POMOCY mam ten sam problem z Chryslerem odnośnie napięcia i nie mogę znaleźć przyczyny.
  • Poziom 10  
    Zacznij od regulatora napięcia , sprawdź mostek prostowniczy stojan i będziesz wiedział co jest grane
  • Poziom 2  
    mostek OK stojan też , regulatora niestety nie ma bo steruje tym ECU silnika
  • Poziom 17  
    Slareg poczytaj ten temat od początku ! Pozdro.
  • Poziom 10  
    Najlepiej jak byś podrzucił regulator od innego alternatora , ponieważ regulator jest dosyć często narażony na uszkodzenia . A tak napawdę nie ma jak go zbadać na stole po wyjęciu z alternatora .
  • Poziom 9  
    Kolego Pietrucha0105 jeśli możesz to opisz jak rozwiazałeś problem z ładowanie ?
  • Poziom 14  
    Witam kolegów.
    Widzę ,że kolega Pietrucha coś nabrał wody w usta, co prawda temat ma blisko 2 lata ale ja stawiam na urwaną masę w którymś momencie. Prawdopodobnie brak potencjału od którego ECU ma mierzyć napięcie akumulatora był przyczyną tej usterki ale chętnie usłyszę lub przeczytam co tak naprawdę było źle.
    Elektrycy wszystkich krajów łączcie się :))