A wiec tak po kolei wskazówki w tych autach wariują zawsze przy niskim stanie naładowania akumulatora. Przeważnie mozna to zaobserwowac po przekręceniu kluczyka na zaplon. Czasami obrotomierz zostaje zawieszony wtedy w max położeniu.
Nic prostszego demontujemy zegary-licznik jak kto woli i przekręcamy do góry nogami po powrocie wskazówki na swoje miejsce montujemy z powtotem i wszystko gra:)
Jeśli chodzi o uklad ładowania pojazdu, regulator napięcia znajduje sie faktycznie poza
alternatorem. Został zintegrowany razem z modulem silnika. Który w zależności od
wartości sygnalow dobiera wartoś napięcia ladowania.
Decydujące znaczenia mają tu sygnały z nastepujących czujników:
-czujnika temperatury zewnętznej powietrza,
- czujnika temperatury akumulatora.
Dlatego zaczoł bym właśnie od sprawdzenia tych dwuch rzeczy, zakladając ze sprawdzileś wcześniej sprzęgiełko na alternatorze.
Dla pewności możesz jeszcze zrobic
coś takieo: kluczyk włożyc do stacyjki przekręcic trzy razy szybko na zapłon- zostaw za trzecim razem na zaplonie. Po czym obserwój okienko na zegarach z przebiegiem. Napisz co Ci wyskoczylo.
Wrocę jeszcze do napięcia na wyjściu alternatora bez obciążenia, pamientam ze kiedyś tak sprawdzałem i wyszło też coś koło 40V w 3,3benzynie z 2002r