Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf III 1.6B+LPG wycieki p³ynu ch³odniczego

mariuszeksnk 12 Dec 2009 12:09 13352 12
  • #1
    mariuszeksnk
    Level 10  
    Witam posiadam Golf III 1.6B+LPG 93r i mam problem z p³ynem ch³odniczym a mianowicie chodzi o to ze ca³y czas wycieka to na jednym wê¿em to pod termostatem. po dokrêcam opaski to znów w innym miejscu zacznie ciekn±c. nie jestem mechanikiem ale wydaje mi siê ze jakby siê jakie¶ ci¶nienie robi³o ze tak co chwile gdzie¶ wywala p³yn! ch³odnica wymieniona na nowa i nagrzewnica tez!co z tym zrobiæ proszê o pomoc


    Golf III 1.6B+LPG wycieki p³ynu ch³odniczego
  • #2
    mig29_1979
    Level 19  
    Uszczelka pod g³owic± do wymiany i planowanie g³owicy.
  • #3
    mariuszeksnk
    Level 10  
    bylem u mechanika i to nie jednego i podobno sprawdzali i mówi± ze uszczelka jest ok!a czy to siê da sprawdziæ jako¶ ze na 100%uszczelka pod g³owic±??
  • #4
    gimak
    Level 40  
    Masz LPG, to mo¿esz mieæ przedmuchy z reduktora (nie w ka¿dym to jest mo¿liwe). Ci¶nienie mo¿e siê tworzyæ przy ¼le odpowietrzonym uk³adzie lub przedmuchach. Przy ¼le odpowietrzonym (niedok³adnie) w zamkniêtym (ci¶nieniowym) uk³adzie, ci¶nienie siê wytwarza przy gor±cym silniku (gor±ce powietrze chce powiêkszyæ swoj± objêto¶æ - przewody gumowe robi± siê twarde), w miarê stygniêcia silnika, ci¶nienie zanika, bo powietrze siê kurczy (rury gumowe robi± siê miêkkie).
    Przy przedmuchach przewody gumowe twardniej± jeszcze przed osi±gniêciem przez silnik normalnej temperatury i przy stygniêciu silnika z regu³y du¿o wolniej miekkn±.
    Te ci±g³e wycieki pod opaskami s± objawem niedro¿nego zaworu ci¶nieniowego w korku (nie upuszcza nadmiaru gazów - nie stabilizuje ci¶nienia), ale równie¿ przedmuchów do uk³adu (¿e te gazy s±).
    Najskuteczniej mo¿na sprawdziæ czy przedmuchy s±, czy ich nie ma, przez zamkniêcie szczelne zbiornika wyrównawczego zwyk³ym korkiem lub nakrêtk± z wyprowadzonym przez niego wê¿ykiem. Koniec tego we¿yka zanurzyæ w wodzie (zamkniêcie wodne, tak jak balonu z fermentuj±cym winem). Je¿eli przedmuchy s± to z wê¿yka, po osi±gniêciu normalnej pracy silnika, polec± nadal pêcherzyki gazu. Dlaczego piszê nadal, poniewa¿ przy niedok³adnie odpowietrzonym uk³adzie mo¿e wyst±piæ b±belkowanie, ale po ustabilizowaniu siê temperatury silnika powinny zanikn±æ.
    Tyle teorii na ten temat.
  • #5
    BRYS_
    Level 22  
    owik wrote:

    Jeszcze raz tak napisz, a bêdziesz na afiszu. Kolejne dziecko tego forum.

    Oczywi¶cie ¿e tak!!!
    Pomijam oczywi¶cie"staro¶æ wê¿y" i samych zacisków,które mimo ich uporczywego zaciskania i tak ciekn±.
    Pomijaj±c,jak kolega bardzo s³usznie zauwa¿y³,pompowanie do uk³adu ch³odzenia mieszanki propan-butan przez uszkodzony (membranê)reduktor gazu.
    Nie patrz±c ¿e przy zmianie ze zwyk³ej wody na p³yn cieknie co nie ciek³o wcze¶niej.
    Eliminuj±c pêkniêcia plastikowej obudowy termostatu(usterka niezwykle czêsta)oraz uszkodzenia plastikowych trójników ³±cz±cych instalacjê gazow±(proponujê zmieniæ na aluminiowe-co prawda dro¿sze ale niezawodne)pozostaje niestety uszkodzona uszczelka pod g³owic± oraz zepsuty korek od zbiorniczka wyrównawczego które "w parze"podnosz± ci¶nienie uk³adu ch³odzenia ponad dopuszczalne normy,powoduj±c dziwne wycieki.
    Oczywi¶cie nie mówiê o takim uszkodzeniu uszczelki która ju¿ "gotuje silnik",a raczej o"pocz±tkach jej przepalenia".
    Profesjonalny pomiar szczelno¶ci g³owicy/uszczelki(lub bloku)wykonywany jest banalnie prosto na drodze czysto chemicznej.
    Poprostu zamiast korka w zbiorniczku wyrównawczym,wkrêca siê specjaln± "probówkê"z substancj± chemiczn± która pod wp³ywem dwutlenku wêgla CO2(czytaj poprostu spaliny)zmienia swoj± barwê.Ot i ca³a filozofia.
    Zalej p³yn a¿ pod korek.Rozgrzej silnik i robi±c"przygazówki"obserwuj pojawiaj±ce siê dziwne pêcherzyki gazu.Dla pewno¶ci wyjmij termostat.
  • #6
    mariuszeksnk
    Level 10  
    Dziêki za wszystkie opinie bêdê próbowa³ jutro zmieniæ korek od zbiorniczka! a co do reduktora gazu to jest po regeneracji wszystko wymienione w ¶rodku,staro¶c wê¿y tez nie wchodzi w grê bo wymienione na nowe opaski tak samo. jeszcze tylko nie wymieniane te trójniki aluminiowe mo¿na je dostaæ normalnie w sklepie??A co do podstawy termostatu to tez wymieniona na nowa!ja mam go jakies 3 lata i umnie nigdy na wodzie nie jezdzil kupilem go zalanego petrygo i tak jest do dzis!oczywiscie wymiana plynu byla!
  • #7
    Fill@
    Level 11  
    Wymiana korka sprawy mo¿e nie za³atwiæ ale to mo¿e te¿ byæ przyczyn±. Kwestia jest taka czy nagrzewnica rozszczelni³a siê od staro¶ci czy ja rozwali³o?( niech autor tematu odpowie na to pytanie) U mnie korek stwarza³ problemy w uk³adzie ch³odzenia rozwali³o nagrzewnicê wymieni³em j± i nadal nie wiedzia³em co siê dzia³o- wymieni³em korek i wszystko wróci³o do normy.

    Niektórzy mówi± te¿, ¿e jak pow±cha siê p³yn w zbiorniczku wyrównawczym i pachnie benzyn± to oznacza ¿e uszczelka pod g³owica do wymiany. Jak masz 200-250 tys przebiegu i nie by³a wymieniana to du¿e prawdopodobieñstwo, ¿e uszczelka, w Golfach przy tym przebiegu czêsto trzeba ja ju¿ wymieniaæ.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    mariuszeksnk
    Level 10  
    Nagrzewnica zosta³a wymieniona bo nie dawa³a ju¿ ciep³a i stwierdzono ze jest zu¿yta i trzeba wymieniæ.nie by³a rozerwana ani nie ciek³a!
  • #10
    ZGG
    Level 27  
    U mnie po wstawieniu LPG te¿ p³yn powoli znika³ .Okaza³o siê, ¿e panowie od instalacji pod³±czaj±c reduktor , zredukowali ¶rednicê otworów w wê¿ach innym wê¿em. Ale takim, który mia³ jako zbrojenie nicie.I te dzia³a³y jak knot w lampie naftowej. I powolutku p³yn wycieka³. Trójniki mia³y ¶rednicê 15 mm, a w±¿ by³ grubszy.A ¿eby sprawdziæ przedmuchy w g³owicy. Lub z reduktora wystarczy zdj±æ pasek napêdzaj±cy pompê wodn±, i uruchomiæ silnik z odkrêconym korkiem od zbiorniczka p³ynu. Wtedy pojawi± siê b±ble gazu. Je¿eli sa te przedmuchy.[uwaga próbowaæ mo¿na tylko na zimnym silniku]
  • #11
    mariuszeksnk
    Level 10  
    sorry ze tak pó¼no odpisuje ale mia³em problemy z netem !a sprawê rozwi±za³em tak ze je¿d¿ê z odkrêconym korkiem i p³yn ju¿ nie ubywa i nie wnikam ju¿ jaka jest tego przyczyna!
  • #12
    pfal
    Level 13  
    mariuszeksnk wrote:
    sorry ze tak pó¼no odpisuje ale mia³em problemy z netem !a sprawê rozwi±za³em tak ze je¿d¿ê z odkrêconym korkiem i p³yn ju¿ nie ubywa i nie wnikam ju¿ jaka jest tego przyczyna!


    Vw golf 3 jazda z otwartym korkiem na pewno nic nie rozwi±¿e a mo¿e tylko zaszkodziæ,... nio mo¿e to pomaga na bardzio krótkim odcinku ale poco by ten korek by³,... w dodatku z oringiem? A ogrzewanie dzia³a?
  • #13
    mariuszeksnk
    Level 10  
    wymiana uszczelki pod g³owica