Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf III 1.6B+LPG wycieki p造nu ch這dniczego

mariuszeksnk 12 Dec 2009 12:09 13352 12
  • #1
    mariuszeksnk
    Level 10  
    Witam posiadam Golf III 1.6B+LPG 93r i mam problem z p造nem ch這dniczym a mianowicie chodzi o to ze ca造 czas wycieka to na jednym w篹em to pod termostatem. po dokr璚am opaski to zn闚 w innym miejscu zacznie ciekn帷. nie jestem mechanikiem ale wydaje mi si ze jakby si jakie ci郾ienie robi這 ze tak co chwile gdzie wywala p造n! ch這dnica wymieniona na nowa i nagrzewnica tez!co z tym zrobi prosz o pomoc


    Golf III 1.6B+LPG wycieki p造nu ch這dniczego
  • #2
    mig29_1979
    Level 19  
    Uszczelka pod g這wic do wymiany i planowanie g這wicy.
  • #3
    mariuszeksnk
    Level 10  
    bylem u mechanika i to nie jednego i podobno sprawdzali i m闚i ze uszczelka jest ok!a czy to si da sprawdzi jako ze na 100%uszczelka pod g這wic??
  • #4
    gimak
    Level 40  
    Masz LPG, to mo瞠sz mie przedmuchy z reduktora (nie w ka盥ym to jest mo磧iwe). Ci郾ienie mo瞠 si tworzy przy 幢e odpowietrzonym uk豉dzie lub przedmuchach. Przy 幢e odpowietrzonym (niedok豉dnie) w zamkni皻ym (ci郾ieniowym) uk豉dzie, ci郾ienie si wytwarza przy gor帷ym silniku (gor帷e powietrze chce powi瘯szy swoj obj皻o嗆 - przewody gumowe robi si twarde), w miar stygni璚ia silnika, ci郾ienie zanika, bo powietrze si kurczy (rury gumowe robi si mi瘯kie).
    Przy przedmuchach przewody gumowe twardniej jeszcze przed osi庵ni璚iem przez silnik normalnej temperatury i przy stygni璚iu silnika z regu造 du穎 wolniej miekkn.
    Te ci庵貫 wycieki pod opaskami s objawem niedro積ego zaworu ci郾ieniowego w korku (nie upuszcza nadmiaru gaz闚 - nie stabilizuje ci郾ienia), ale r闚nie przedmuch闚 do uk豉du (瞠 te gazy s).
    Najskuteczniej mo積a sprawdzi czy przedmuchy s, czy ich nie ma, przez zamkni璚ie szczelne zbiornika wyr闚nawczego zwyk造m korkiem lub nakr皻k z wyprowadzonym przez niego w篹ykiem. Koniec tego we篡ka zanurzy w wodzie (zamkni璚ie wodne, tak jak balonu z fermentuj帷ym winem). Je瞠li przedmuchy s to z w篹yka, po osi庵ni璚iu normalnej pracy silnika, polec nadal p璚herzyki gazu. Dlaczego pisz nadal, poniewa przy niedok豉dnie odpowietrzonym uk豉dzie mo瞠 wyst徙i b帳elkowanie, ale po ustabilizowaniu si temperatury silnika powinny zanikn望.
    Tyle teorii na ten temat.
  • #5
    BRYS_
    Level 22  
    owik wrote:

    Jeszcze raz tak napisz, a b璠ziesz na afiszu. Kolejne dziecko tego forum.

    Oczywi軼ie 瞠 tak!!!
    Pomijam oczywi軼ie"staro嗆 w篹y" i samych zacisk闚,kt鏎e mimo ich uporczywego zaciskania i tak ciekn.
    Pomijaj帷,jak kolega bardzo s逝sznie zauwa篡,pompowanie do uk豉du ch這dzenia mieszanki propan-butan przez uszkodzony (membran)reduktor gazu.
    Nie patrz帷 瞠 przy zmianie ze zwyk貫j wody na p造n cieknie co nie ciek這 wcze郾iej.
    Eliminuj帷 p瘯ni璚ia plastikowej obudowy termostatu(usterka niezwykle cz瘰ta)oraz uszkodzenia plastikowych tr鎩nik闚 陰cz帷ych instalacj gazow(proponuj zmieni na aluminiowe-co prawda dro窺ze ale niezawodne)pozostaje niestety uszkodzona uszczelka pod g這wic oraz zepsuty korek od zbiorniczka wyr闚nawczego kt鏎e "w parze"podnosz ci郾ienie uk豉du ch這dzenia ponad dopuszczalne normy,powoduj帷 dziwne wycieki.
    Oczywi軼ie nie m闚i o takim uszkodzeniu uszczelki kt鏎a ju "gotuje silnik",a raczej o"pocz徠kach jej przepalenia".
    Profesjonalny pomiar szczelno軼i g這wicy/uszczelki(lub bloku)wykonywany jest banalnie prosto na drodze czysto chemicznej.
    Poprostu zamiast korka w zbiorniczku wyr闚nawczym,wkr璚a si specjaln "prob闚k"z substancj chemiczn kt鏎a pod wp造wem dwutlenku w璕la CO2(czytaj poprostu spaliny)zmienia swoj barw.Ot i ca豉 filozofia.
    Zalej p造n a pod korek.Rozgrzej silnik i robi帷"przygaz闚ki"obserwuj pojawiaj帷e si dziwne p璚herzyki gazu.Dla pewno軼i wyjmij termostat.
  • #6
    mariuszeksnk
    Level 10  
    Dzi瘯i za wszystkie opinie b璠 pr鏏owa jutro zmieni korek od zbiorniczka! a co do reduktora gazu to jest po regeneracji wszystko wymienione w 鈔odku,staro軼 w篹y tez nie wchodzi w gr bo wymienione na nowe opaski tak samo. jeszcze tylko nie wymieniane te tr鎩niki aluminiowe mo積a je dosta normalnie w sklepie??A co do podstawy termostatu to tez wymieniona na nowa!ja mam go jakies 3 lata i umnie nigdy na wodzie nie jezdzil kupilem go zalanego petrygo i tak jest do dzis!oczywiscie wymiana plynu byla!
  • #7
    Fill@
    Level 11  
    Wymiana korka sprawy mo瞠 nie za豉twi ale to mo瞠 te by przyczyn. Kwestia jest taka czy nagrzewnica rozszczelni豉 si od staro軼i czy ja rozwali這?( niech autor tematu odpowie na to pytanie) U mnie korek stwarza problemy w uk豉dzie ch這dzenia rozwali這 nagrzewnic wymieni貫m j i nadal nie wiedzia貫m co si dzia這- wymieni貫m korek i wszystko wr鏂i這 do normy.

    Niekt鏎zy m闚i te, 瞠 jak pow帷ha si p造n w zbiorniczku wyr闚nawczym i pachnie benzyn to oznacza 瞠 uszczelka pod g這wica do wymiany. Jak masz 200-250 tys przebiegu i nie by豉 wymieniana to du瞠 prawdopodobie雟two, 瞠 uszczelka, w Golfach przy tym przebiegu cz瘰to trzeba ja ju wymienia.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    mariuszeksnk
    Level 10  
    Nagrzewnica zosta豉 wymieniona bo nie dawa豉 ju ciep豉 i stwierdzono ze jest zu篡ta i trzeba wymieni.nie by豉 rozerwana ani nie ciek豉!
  • #10
    ZGG
    Level 27  
    U mnie po wstawieniu LPG te p造n powoli znika .Okaza這 si, 瞠 panowie od instalacji pod陰czaj帷 reduktor , zredukowali 鈔ednic otwor闚 w w篹ach innym w篹em. Ale takim, kt鏎y mia jako zbrojenie nicie.I te dzia豉造 jak knot w lampie naftowej. I powolutku p造n wycieka. Tr鎩niki mia造 鈔ednic 15 mm, a w捫 by grubszy.A 瞠by sprawdzi przedmuchy w g這wicy. Lub z reduktora wystarczy zdj望 pasek nap璠zaj帷y pomp wodn, i uruchomi silnik z odkr璚onym korkiem od zbiorniczka p造nu. Wtedy pojawi si b帳le gazu. Je瞠li sa te przedmuchy.[uwaga pr鏏owa mo積a tylko na zimnym silniku]
  • #11
    mariuszeksnk
    Level 10  
    sorry ze tak p騧no odpisuje ale mia貫m problemy z netem !a spraw rozwi您a貫m tak ze je盥輳 z odkr璚onym korkiem i p造n ju nie ubywa i nie wnikam ju jaka jest tego przyczyna!
  • #12
    pfal
    Level 13  
    mariuszeksnk wrote:
    sorry ze tak p騧no odpisuje ale mia貫m problemy z netem !a spraw rozwi您a貫m tak ze je盥輳 z odkr璚onym korkiem i p造n ju nie ubywa i nie wnikam ju jaka jest tego przyczyna!


    Vw golf 3 jazda z otwartym korkiem na pewno nic nie rozwi捫e a mo瞠 tylko zaszkodzi,... nio mo瞠 to pomaga na bardzio kr鏒kim odcinku ale poco by ten korek by,... w dodatku z oringiem? A ogrzewanie dzia豉?
  • #13
    mariuszeksnk
    Level 10  
    wymiana uszczelki pod g這wica