Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Emulacja Sondy Lambda na LPG.

Pawel_361 12 Gru 2009 17:46 7945 13
  • #1 12 Gru 2009 17:46
    Pawel_361
    Poziom 17  

    Witam

    Mam VW Golf III 93r z silnikiem 1.8 ABS 90km i ECU Bosch Mono Motronic.
    Pojazd jest wyposażony w instalację gazową I generacji:
    -Centralka 628 wskazującą tylko rezerwę.
    -Mikser M15 Bosch jednopunktowy
    -Lambda Gas Blitz ED
    -Reduktor AT90E BRC
    -Butla w kole zapasowym

    Emulator jest uszkodzony i komputer wysypuje błędy.
    Zamierzam wyrzucić emulator i centralkę i zamiast tego zamontować STAG 100.
    Czy ktoś miał już do czynienia z tym stagiem i ECU boscha ??
    Czy Stag będzie poprawnie emulowal lambdę aby komputer samochodowy nie łapał błędów ??
    Czy opłaca się kupić staga czy nowy emulator ??

    Z butli idzie jeden biały przewód do aktualnie zamontowanej centralki. Jest to przewód od stanu gazu. Zamontowana centralka pokazuje mi tylko rezerwę jak jest mało gazu. Czy jak zamontuję centralkę staga to będzie poprawnie pokazywana ilość gazu czy tylko rezerwa ??

  • #2 12 Gru 2009 20:33
    dett
    Poziom 20  

    Można wywalić emulator i zrobić resetowanie ECU, poprzez przepięcie stałego plusa ze sterownika benzynowego na plus po stacyjce, tym samym po każdym wyłączeniu zapłonu będzie następował reset sterownika.

  • #3 12 Gru 2009 20:39
    kwok
    Poziom 38  

    emulację w stagu można ustawić jak się chce więc można śmiało montować
    jeśli się nie mylę to emulację dla tego silnika ustawia się na "masę" - sterownik łapie błąd sondy ale mapa się nie rozjeżdża

  • #4 12 Gru 2009 20:45
    Pawel_361
    Poziom 17  

    hmm no ale jak złapie błąd to pracuje w trybie awaryjnym prawda ??
    a w tym trybie po przejściu na benzynę będzie palił więcej niż zwykle. No i mniej mocy.

  • #5 12 Gru 2009 20:52
    kwok
    Poziom 38  

    jeśli sonda jest sprawna to po przełączeniu na pb po prostu zaczyna ją czytać
    aaaaaa diagnozowany przez ecu błąd to "sonda - zwarcie do masy" zwarcie ustępuje - sterownik czyta

  • #6 12 Gru 2009 21:04
    Pawel_361
    Poziom 17  

    Czyli stosowany w mojej instalacji emulator sondy lambda jest poprostu niepotrzebny ??
    Wystarczy zrobić prosty układ na przekaźniku ??

  • #7 12 Gru 2009 21:14
    kwok
    Poziom 38  

    no właśnie tak
    nie jestem tylko do końca pewny czy akurat w tym silniku takie wyjście jest najlepsze - przeszukaj forum
    a z drugiej strony mój brat ma paska z tym silnikiem i miał emu ustawione na masę tyle że mieszanka mocno za ubogo i mu to regulowałem i jakoś tak wyszło przy tej regulacji że emu zostało emulowane (program miałem w języku italiano i sporo musiałem się domyślać) i po jakimś czasie pasek jak jest ciepły to na wolnych chodzi ale po depnięciu w gaz zalewa się więc chyba mapa poszła na spacer i nie chce wrócić
    być może niebawem będę miał okazję to nareperować i zrobic testy to jeśli chcesz to dam znać

  • #8 12 Gru 2009 21:20
    Pawel_361
    Poziom 17  

    Jasne. Jakbys miał jakieś informacje to daj znać. U mnie właśnie jest problem z zalewaniem silnika. A powracając do kupna komputera gazu to rozumiem, że na tym stagu da się zrobić aby komputer na LPG nie wysypywał błędu lambdy ??

  • #9 12 Gru 2009 21:27
    kwok
    Poziom 38  

    na tym stagu można ustawić emulację jak się chce (procentowo %H/%L masa zas) ale postaram się też to sprawdzić
    a z jeszcze innej strony ja jako wyznawca rozwiązań najprostszych..... po co kombinować jak czasami rozwiązanie jest pod ręką i za grosze

  • #10 12 Gru 2009 21:37
    Pawel_361
    Poziom 17  

    Jesteś na 100% pewien, że da się ustawić tak emulację, że nie będzie sypał błędami ?? Wolę mieć pewność zanim kupię. Jakie jeszcze korzyści będą z założenia komputera ?? Mniejsze spalanie ?? Narazie pali 14l po mieście jeżdżąc poniżej 2000obrotów. I co ciekawe po regulacji u gazownika tak jest. Wcześniej palił ok 18l. W silniku wymienilem swiece, przewody, kopulke zaplonowa i palec, filtr gazu i powietrza i nadal szukam przyczyny.

  • #11 12 Gru 2009 22:27
    slodky
    Poziom 18  

    rozetnij sondę przekaźnikiem na tzw masę czyli po przełączeniu na gaz w kierunku Ecu benzynowego (przewód sondy) ma być podana masa. Z drugiej strony resetowanie pamięci powinieneś mieć już dawno założone. Sprawdź ile masz przekaźników w instalacji gazowej

  • #12 12 Gru 2009 22:28
    Pawel_361
    Poziom 17  

    Mam 2 przekaźniki z tym, że jeden jest od wtrysków a drugi od emulacji lambdy.

  • #13 12 Gru 2009 22:48
    slodky
    Poziom 18  

    no to Masz już rozciętą sondę - teraz tylko sprawdź czy wszystkie styli przekaźnika Masz wykorzystane czy wykorzystane są tylko 4-ry z nich

  • #14 12 Gru 2009 23:05
    Pawel_361
    Poziom 17  

    Ten od lambdy działa tak, że na jednym styku jest komputer ECU i jest zwierany do lambdy albo do emulatora.
    Drugi przekaźnik poprostu przerywa obwód wtryskiwacza i jeden styk pozostaje niewykorzystany.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo