Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra f słabe ogrzewanie na wolnych obrotach

michal255555 12 Dec 2009 22:10 8907 11
  • #1
    michal255555
    Level 10  
    Witam

    w mojej asterce 1,6 8v z 95 roku działa słabo ogrzewanie na wolnych obrotach(zawsze działało silnik często chodził kilka minut i sie nagrzewał) a teraz 1000 zimno 2000(delikatnie gazuje nawet na postoju) ogrzewanie daje bardzo dobrze

    niedawno sie wyciek na łączeniu węża (do reduktora lpg) i na wej/wyj do nagrzewnicy

    poprawiłem to ale wydaje mi sie że jest zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzącym nawet jak postoi noc to wycieknie około 200mll a nadal ciśnienie wali spore przy odkrecaniu korka


    nagrzewnice wymieniałem około 16 miesięcy temu

    Nagrzewnice wymieniałem juz wczesniej i wiem ze te zamienniki nie sa zbyt dobre(poprzedni po 12miesiącach pszedziurawił sie) ale to lało sie w srodku


    zgory dzieki za podpowiedzi
  • Helpful post
    #2
    kierbedz4
    Level 36  
    Może być walnięty termostat i jest cały czas otwarty przepływ co powoduje wychłodzenie silnika i stosunkowo niską temperaturę płynu w chłodnicy.Układ chłodzenia powinien być szczelny. Sprawdz czy w wyniku ubywającego płynu nie zapowietrzyła się chłodniczka.
  • Helpful post
    #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    michal255555
    Level 10  
    termostst wydaje sie oki w trasie dawał 95C i spadało do 90 i tak stąło



    ciśnienie jest uszczelka robiona 2 lata temu... moze to i to bo niekiedy jak sie silnik ciut zagrzeje daje zbyt białe spaliny


    cod o ciśnienia zawsze było nawet po remoncie silnika,, wezyk odprowadzający nadmiar płynu ze zbiorniczka niby jest ale chyba nie działa bo takie ciśnienie powinno cchyba wywalić....bokiem

    Dodano po 1 [minuty]:

    WoZaj wrote:
    Słabe ogrzewanie na wolnych obrotach sugeruje niski stan płynu chłodniczego.
    Jak połączysz to z dużym ciśnieniem w układzie to możesz mieć to samo co ja miałem tzn wyplucie uszczelki pod głowicą (ASTRA 1.6 8V 92R).
    Czy nie zdarzyło się Tobie że jechałeś bez płynu jakiś czas?
    U mnie lało z chłodnicy i po wymianie na nową trzaskały po kolei każde węże gumowe.
    Po wymianie uszczelki problem zniknął.



    bez płytnu nie jezdziłem dlugo raz jak wylało mi sie z weża odrazu naprawiłem nie odpalałem silnika...
  • #5
    Krzysiek534
    Level 16  
    Początki uszczelki pod głowicą, z czasem wyjdzie.
  • #6
    mario901
    Level 11  
    Spróbuj odpowietrzyć układ i dolać płynu może coś pomoże.
  • #7
    michal255555
    Level 10  
    mario901 wrote:
    Spróbuj odpowietrzyć układ i dolać płynu może coś pomoże.



    odpowietrzałem

    tzn zagrzałem aż włączył sie wentylator odkreciłek korek aż płyn podniusł sie na maxa do góry zakreciłem


    wcześniej zawsze wciągało sporo w układ (przy wymianie chłodnicy reduktora) a teraz nic był stan i został po zabiego stan oki
  • #8
    romoo
    User under supervision
    W astrach słabe grzanie i jedna strona grzeje lepiej niż druga to nagrzewnica do wymiany.
  • #9
    czarny100022
    Level 11  
    Witam wszyskich. Posiadam Passata 19 tdi 99 rok climatronic. Problem jest z ogrzewaniem. Na wolnych obrotach silnika leci zimne powietrze nawet przy temp 90 stopni, dodam gazu leci ciepłe chociaz dziś dłuższy czas leciało mi zimne przy obrotach silnika dopiwero na postoju już dodałem wiecej gazu pare razu aż zabulkotało w centralce dopiero zaczeło lecieć gorące powietrze. Pompe wody wykluczam iż pare dni temu wymieniany był rożrząd i pompa wody przed wymianą pompy było to samo Jeśli macie jakieś pomysły jaki może być objaw tego zjawiska bardzo proszę o pomoć
  • #10
    michal255555
    Level 10  
    U mnie poszła uszczelka pod głowicą biła powietrze w ukłąd zapowietrzała sie nagrzewnica

    nie wiem jak w dizlach... ale mysle ze sprubowąłbym odpowietrzyć układ chłodzenia

    sprawdz ręką czy wejście wyjście z nagrzewnicy są takiej samej temperatury

    w nowych samochodach montowano elektrozawory szukałbym tam...

    passaty raczej nie ale żabojady wsadzają elektryczne nagrzewnice.trzeba szukać
  • #11
    czarny100022
    Level 11  
    a jak odpowietrze sie układ w dieslu ?
  • #12
    michal255555
    Level 10  
    wydaje mi sie ale nie jestem pewien


    odpalić na wolnych obrotach zagrzać aż wentylator zadziała moze to potrwać ...odkręcić na chwile zakrętke pojemnika z płynem powietrze wyleci płyn zassie i tyle

    wiecej szukaj w google.pl

    Dodano po 2 [minuty]:

    czarny100022 wrote:
    a jak odpowietrze sie układ w dieslu ?


    http://www.a6klub.pl/25-tdi-v6-all-odpowietrzanie-ukladu-chlodzenia-vt8821.htm