Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ursus c 360 kłopoty ze sprzęgłem

adamg1981 13 Gru 2009 10:24 18677 22
  • #1 13 Gru 2009 10:24
    adamg1981
    Poziom 1  

    Witam po wymianie tarczy sprzęgła w c 360 sprzęgło nie rozłancza po wrzuceniu biegu nie ciągnie

  • #2 13 Gru 2009 11:10
    robokop
    Moderator Samochody

    To trzeba zlecić wymianę komuś kto ma o tym pojęcie. Czego nie rozłącza i czego nie ciągnie to sprzęgło ? Bo z opisaniem problemu też ma kolega spore kłopoty jak widać.

  • #3 13 Gru 2009 16:16
    janekwzk
    Poziom 12  

    Coś tu pokręciłeś,jeśli ciągnie to nie wbijesz biegu,a jeśli bieg wskoczy to jedzie. Mogłeś ją założyć odwrotnie,przecierz ona nie jest symetryczna,bo z jednej strony ma wypuszczoną piastę z wieloklinem,jeśli założyłeś odwrotnie i wyciskałeś sprzęgło na obrotach najprawdopodobnie zdeformowana jest,trzeba nową.

  • #4 17 Lut 2010 22:07
    ziom198
    Poziom 10  

    a ustawiłeś sprzegło tak aby łapki pierwszego stopnia były w odległości 5mm od łożyska oporowego a łapki 2 stopnia w odległości 8mm.

  • #5 17 Lut 2010 22:52
    tomek130
    Poziom 22  

    ziom198 napisał:
    a ustawiłeś sprzegło tak aby łapki pierwszego stopnia były w odległości 5mm od łożyska oporowego a łapki 2 stopnia w odległości 5mm.


    Łapek nie ustawia się do łożyska wyciskowego tylko do pierwszego podtoczenia na pokrywie koła zamachowego tarcza sprzęgłowa ok 23mm od końca łapek do pokrywy natomiast WOM ok 19mm. Przy zużyciu lub przetaczaniu elementów te odległości się zwiększa. Po prawidłowym ustawieni dokonuje się regulacji skoku jałowego pedału sprzęgła przez odpowiednie ustawienie odległości łożyska wyciskowego do łapek.Jeśli koś nie wie o co chodzi wystarczy zajrzeć do instrukcji obsługi jest to rozrysowane,wraz z podanymi wymiarami.

  • #6 18 Lut 2010 18:08
    ziom198
    Poziom 10  

    Jakoś w oginalnej książce napraw mam taki sposób ustawiana sprzęgła i od kilku lat tak ustawiam nie tylko w swoim ursusie i zawsze działa bez problemowo.

  • #7 20 Lut 2010 16:00
    ronin0000
    Poziom 2  

    zgadzam sie z ziomem tak sie wlasnie ustawia ja w swoim ciagniku zmienialem tarcze i sie oikazalo ze nowa byla jakims bublem miala 1cm dluzsza ta flansze co sie na walek zaklada musialem odpilowac bo nie wysprzeglało

  • #8 20 Lut 2010 20:23
    ziom198
    Poziom 10  

    no właśnie teraz niektóre części wymagaja dopracowania przed montarzem bo teraz są różne firmy co produkują i sprowadzają części i nie wszystkie są odpowednie

  • #9 21 Lut 2010 10:13
    Grzegorz_madera
    Poziom 30  

    tomek130 napisał:
    ziom198 napisał:
    a ustawiłeś sprzegło tak aby łapki pierwszego stopnia były w odległości 5mm od łożyska oporowego a łapki 2 stopnia w odległości 5mm.


    Łapek nie ustawia się do łożyska wyciskowego tylko do pierwszego podtoczenia na pokrywie koła zamachowego tarcza sprzęgłowa ok 23mm od końca łapek do pokrywy natomiast WOM ok 19mm. Przy zużyciu lub przetaczaniu elementów te odległości się zwiększa. Po prawidłowym ustawieni dokonuje się regulacji skoku jałowego pedału sprzęgła przez odpowiednie ustawienie odległości łożyska wyciskowego do łapek.Jeśli koś nie wie o co chodzi wystarczy zajrzeć do instrukcji obsługi jest to rozrysowane,wraz z podanymi wymiarami.

    Przy regulacji sprzęgła ustawia się odległość dźwigni wyłączających od łożyska wyciskowego. Odległości wynoszą 4 mm dla pierwszego stopnia i 10 mm dla drugiego (C-360 3P). Tak mówi instrukcja obsługi.

  • #10 21 Lut 2010 12:00
    ziom198
    Poziom 10  

    To z tego co mówisz to każda instrukcja ma inne odległości od łożyska wyciskowego

  • #11 21 Lut 2010 13:33
    Usunięty
  • #12 21 Lut 2010 13:50
    Grzegorz_madera
    Poziom 30  

    Masz całkowitą rację. Z tym, że chodzi tu o zachowanie odpowiedniego luzu między pierwszym i drugim stopniem sprzęgła. Jeżeli wyregulujesz luzy tak jak napisałem to później w miarę zużywania się okładzin można regulować na cięgle i luz między stopniami zostanie zachowany. Co do twojego OT to dla C360 nie ma problemu bo jest dostępna przekładnia od zetora. Gorzej jest w przypadku C330. @ziom198 ja podałem wartości luzów dla 3P, a tam jest trochę inne sprzęgło.

  • #13 21 Lut 2010 14:11
    ziom198
    Poziom 10  

    No fakt 3P się troche różni i możliwe że jest tak jak mówisz bo ja czytałem instrukcje od zwykłej 60.
    A co do dziśiejszych części i zamienników do ogólnie ciągników i maszyn to lepiej się nie wypowiadac bo pewnie każy kto wymieniał coś to wie o co chodzi.

  • #14 21 Lut 2010 14:24
    krzysiek01986
    Poziom 10  

    macie rację ale najlepiej sprawdić ustawienia przed rozmontowaniem a póżniej ustawić tak samo i na pewno będzie działać no może będzie potrzedna drobna regulacja

  • #15 21 Lut 2010 14:27
    Grzegorz_madera
    Poziom 30  

    Po demontażu sprzęgła należy przeprowadzić regulację na wymiary fabryczne. Przy pozostawieniu luzów z przed demontażu sprzęgło może nie działać prawidłowo.

  • #16 21 Lut 2010 14:27
    ziom198
    Poziom 10  

    No takiej metody to ja bym nie polecił początkującemu bo sie pogubi :P

  • #17 21 Lut 2010 19:56
    krzysiek01986
    Poziom 10  

    no może macie rację jak trchę ktoś się zna to sobie poradzi

  • #18 21 Lut 2010 20:47
    ziom198
    Poziom 10  

    Jak toś początkujący to niech nawet sobie coś dopasuje grubości odpowiadającej odległości łopatek od łożyska wyciskowego i przy tym ustawia

  • #19 21 Lut 2010 20:52
    krzysiek01986
    Poziom 10  

    racja lepiej coś zrobić niż nic

  • #20 21 Lut 2010 20:54
    ziom198
    Poziom 10  

    A jak ktoś potzrebuje pomocy w tego typu markach to zawsze służe pomocą. pozdrawiam

  • #21 22 Lut 2010 22:31
    ziom198
    Poziom 10  

    tomek130 napisał:
    ziom198 napisał:
    a ustawiłeś sprzegło tak aby łapki pierwszego stopnia były w odległości 5mm od łożyska oporowego a łapki 2 stopnia w odległości 5mm.


    Łapek nie ustawia się do łożyska wyciskowego tylko do pierwszego podtoczenia na pokrywie koła zamachowego tarcza sprzęgłowa ok 23mm od końca łapek do pokrywy natomiast WOM ok 19mm. Przy zużyciu lub przetaczaniu elementów te odległości się zwiększa. Po prawidłowym ustawieni dokonuje się regulacji skoku jałowego pedału sprzęgła przez odpowiednie ustawienie odległości łożyska wyciskowego do łapek.Jeśli koś nie wie o co chodzi wystarczy zajrzeć do instrukcji obsługi jest to rozrysowane,wraz z podanymi wymiarami.


    Przyznaje kolega miał rację że można tak ustawic sprzęgło (Istopień 25mm, II stopień 19mm) bo to jest druga metoda którą można zastosowac tylko że jest ona bardziej skomplikowana i napewno jest trudniej w ten sposób ustawic a nie ma żadnej różnicy w pracy miedzy ustawieniem moją metodą a kolegi.

  • #22 22 Lut 2010 23:46
    aniram33
    Poziom 12  

    jest specjalny przymiar do kalibracji i jak się robi takie naprawy warto go nabyć bo nie jest drogi a daje gwarancje poprawnego działania sprzęgła.

  • #23 23 Lut 2010 16:54
    ziom198
    Poziom 10  

    Kto ma troche umiejętności to nie potrzebuje takich urządzeń

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME